Gå til innhold

Vil dere menn ha ei dame som leier? Ikke eier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rotemor skrev (6 timer siden):

Det er økonomisk forutsigbart å leie. Jeg skjønner at folk velger det.

Er selv huseier og har vært det lenge, og jeg vet at det å eie en eiendom ikke er billig i det hele tatt.  Så det å leie er jo et godt alternativ. Spesielt om du gjør det i en periode for å slippe unna masse vedlikehold og uforutsette utgifter. Så kan man spare mye faktisk selv etter å leie et husrom til 12 tusen i måneden med en grei lønning. For da er alt betalt, ofte også strøm og varmtvann.  Resten av lønnen utenom mat da selvfølgelig kan spares.  For de fleste er ikke dette noen krise i perioder i livet. Eiendom er jo noe man kan investere i og det smarteste å investere kapital i hittil i alle fall. Men noen perioder med å leie bolig hos riktig utleier ? Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 7.45):

Ts her, føler bare mange trekker seg bort igjen når jeg sier jeg leier. Men har 100%jobb og orden i sysakene. Jeg har sikkert bare truffet på feil, kanskje de selv er ute etter dame med høy status. Mange menn har god inntekt og tjener ofte bedre enn kvinner, jeg vet at det ofte er ubetydelig hvor mye kvinner tjener fordi menn trenger kvinnerollen i huset fremfor det økonomiske mange ganger. 

Anonymkode: caf98...69a

Mange som ikke er rett for deg. De ser etter noe annet enn det som kanskje egentlig er viktig når det kommer til den fine kjærligheten. De dømmer og tenker og analyserer i sitt eget hode kontra å være åpne og nysgjerrige på hvem du er og hvordan du lever. 

Det er nesten så man burde si at man leier uansett for å luke slike menn og kvinner ut og slippe å kaste bort tiden sin. 

Anonymkode: 53513...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så viktig. 

Men dersom hun eier, så skal hun være godt under 60% belåningsgrad.

Skal ikke ha en tikkende bombe som går av ved neste boligpriskrakk. Bli sittende stuck i en bolig med høy belåning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg kaster meg på her med en liten vri

. Jeg eier gj snitt stor leilighet i en av byene. Jeg ender alltid opp i en lengre samtale med alle dates jeg har over om at hvor mye større kjøkken jeg har enn dem, hvor freshere jeg har det, Osv osv… en fyr klarte ikke å slutte å snakke bittert om at jeg hadde stor oppvaskmaskin mens han hadde kun plass til halv. Tok det opp hver date. Det slår ikke feil, hver eneste mann jeg dater lar jeg påvirke av at jeg er yngre og bor bedre enn dem og nevner det. Det er helt absurd å si og jeg har prøvd og ignorere det. Men det har kommet til det punktet hvor jeg vurdere å selge.
Har virkelig kvinners bolig noe å si for mannen? Blir mannen negativt truet om kvinnen stiller sterkere på boligsiden? 

Anonymkode: 4e9c2...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal bli sammen med en dame igjen, så skal hun være øvre middelklasse. (Formue på 5-10 millioner)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn bryr seg mest om at du er pen

Anonymkode: d06c9...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 9.40):

En grunn faktisk. Samma hva grunnen er , bare det er en grunn. 
Ikke mange som eier før de er 30 i dag, en er jo knapt ferdig med studiene. De som eier før 30 i dag bor  på bygda i ei rønne til under 3 mill, eller har arvet/ fått. 

Anonymkode: 0ee18...dbb

Spot on. Måtte le. Så typisk de på bygda å mene at alle bør/må eie før de er 30. Det er samme folka som mener man er gammel om man får barn når man er over 30...

I storbyene er det redflag om du fikk barn når du var 24 og veldig døll om du bare har bodd i bygda og etablert deg før du blei 30. Gjesp.

Anonymkode: 5fd50...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn bryr seg mest om at du er pen

Anonymkode: d06c9...3a7

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 024e0...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har virkelig kvinners bolig noe å si for mannen? Blir mannen negativt truet om kvinnen stiller sterkere på boligsiden? 

Jeg har opplevd det. Var sammen med en fyr som ikke eide egen bolig, og han tålte ikke at jeg plutselig kjøpte en bolig nr 2 midt i sentrum i Oslo. Tror det gikk direkte på hans manne-ego, for han ble helt rar etter det. (Han er fra en bygd, og oppdratt til å tro og mene at mannen skal forsørge dama.)

Anonymkode: 014cd...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 9.41):

Trenger ikke og være god, må bare være en grunn. 

Anonymkode: 0ee18...dbb

De fleste har jo en grunn til å ikke eie. Vil tro de aller fleste ikke får lån pga det er vanskelig å spare 30 000 mnd i egenkapital med kun en inntekt. 

Anonymkode: aa579...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 15.49):

Jeg flyttet fra eksmann med to barn for to år siden. Har truffet mange, men flere blir det ikke noenting av. Jeg må spare opp til egenkapital så å kjøpe kan jeg ikke med det første. Er det viktigere en mann eller for deg at hun eier bolig? Jeg vil aldri få meg mann om det spiller så stor rolle, desverre. Føler livet et litt på vent pga det økonomiske men prøver å tenke positivt 😊 k34

Vel, da hadde jeg vært evig singel..

Har aldri hørt snakk om at det er noe noen bryr seg om.

Ville aldri kjøpt noe med noen, så om jeg leier eller eier er revnende likegyldig.

Anonymkode: 825bc...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 15.49):

Jeg flyttet fra eksmann med to barn for to år siden. Har truffet mange, men flere blir det ikke noenting av. Jeg må spare opp til egenkapital så å kjøpe kan jeg ikke med det første. Er det viktigere en mann eller for deg at hun eier bolig? Jeg vil aldri få meg mann om det spiller så stor rolle, desverre. Føler livet et litt på vent pga det økonomiske men prøver å tenke positivt 😊 k34

Vet ikke om du bare ville ha svar fra menn? Jeg er kvinne, men svarer likevel.

Om potensiell parter eier eller leier har jeg aldri vektlagt. I likhet med noen lengre oppe i tråden så er økonomisk kontroll viktig for meg, men om vedkommende eier eller leier sier ingenting om det. 

Anonymkode: 7bb43...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 20.07):

Går fint å leie, men er du over 30 år bør du ha god grunn til hvorfor. Hvis ikke blir det 🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: bf97a...a77

Det her er det vanlige å tenke blant menn, Om de eier selv. Om de ikke eier selv, så er det ikke så rødt flagg. Ikke sant. 

Anonymkode: 864ba...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kaster meg på her med en liten vri

. Jeg eier gj snitt stor leilighet i en av byene. Jeg ender alltid opp i en lengre samtale med alle dates jeg har over om at hvor mye større kjøkken jeg har enn dem, hvor freshere jeg har det, Osv osv… en fyr klarte ikke å slutte å snakke bittert om at jeg hadde stor oppvaskmaskin mens han hadde kun plass til halv. Tok det opp hver date. Det slår ikke feil, hver eneste mann jeg dater lar jeg påvirke av at jeg er yngre og bor bedre enn dem og nevner det. Det er helt absurd å si og jeg har prøvd og ignorere det. Men det har kommet til det punktet hvor jeg vurdere å selge.

Dro på date med en som snakket på inn og utpust om naboen sitt pæretre. Finnes mange raringer, og om noen er helt opphengt i pæretre så finnes det garantert noen som er opphengt i oppvaskmaskin og. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 10.57):

Dro på date med en som snakket på inn og utpust om naboen sitt pæretre. Finnes mange raringer, og om noen er helt opphengt i pæretre så finnes det garantert noen som er opphengt i oppvaskmaskin og. 

Greia er at dette er et gjentakende problem. Mer enn jeg noen sinne kunne forestilt meg og snakket høyt om. Igjen, det virker absurd å bli avvist for å tråkke på en manns stolthet med å ha større kåk enn han, men dette slår ikke feil.. Er jeg helt på bærtur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...