AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Jeg sliter med svimmelhet og er stadig nummen i ansiktet og hodet. Tar jeg på ansiktet kjenner jeg masse prikkinger, litt sånn hvis en fot har sovnet og du prøver å "vekke" den så kjenner du masse prikkinger i huden men foten er fortsatt for lam til å stå på 《jeg forklarer kanskje litt dårlig, men håper dere forstår hva jeg mene》Det er 2 ganger nå at jeg har svimet av. Den ene gangen rev jeg ned ei avishylle i fallet《det var ganske pinlig》og den andre gangen var hjemme i stua. Jeg traff kanten på bordet i fallet, legen var da redd jeg hadde ødelagt en nerve siden jeg traff kanten, men det gikk bra. Jeg har fått et hakk over høyre øyenbryn men klarer fint å heve brynet uten problem. Legen påsto først at jeg 《reiste meg for fort》men jeg kan ligge i senga og føle at verden snurrer rundt. Jeg har gått flere ganger til lege om dette nå og sagt jeg er redd for at det kan være noe alvorlig som ligger bak, men han vil ikke gjøre noe med det. Han fant frem ei fjær som han strøk over ansiktet og nakken og lurte på om jeg kunne kjenne det, og da jeg sa nei sa han at han ikke viste jva han skulle gjøre og at jeg fikk bare leve med det. Jeg var for ung til at det kunne være noe alvorlig så jeg kunne bare slutte å bekymre meg. Jeg aksepterte ikke svaret jeg fikk og maste videre. Jeg fikk tatt en test til slutt - etter uendelig mas - om jeg hadde krystallsjuka men det hadde jeg ikke. Og nå er liksom alt "glemt" igjen. Men jeg er fortsatt dårlig, sliter fortsatt med svimmelhet og nummenhet. Det er veldig ubehagelig og vanskelig å ha det slik. Jeg klarer ikke å fungere normalt lengre. På skolen må jeg stadig legge meg ned med øynene lukket. Det kommer helt plutselig og hvis jeg prøver å ignorere det så går det gale 《besvimer》Hvor lenge jeg må ligge slik varierer. På de verste dagene må jeg bare gi opp og be mor hente meg og kjøre meg hjem..... I det siste er jeg plaget med mye øresus også, men det tror mor kommer av svimmelheten. Jeg setter veldig stor pris på alle gode råd og svar. K. 23. Anonymkode: 05837...4e7 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Gå privat. Bytt fastlege. Anonymkode: 61173...00a 2 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Jeg synes du skal bestille ny time. Skriv ned hvordan du har det og la legen lese det. Kan du ha med deg mor eller far eller ei venninne som støtte for deg ? Anonymkode: 901f1...4a9 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Først og fremst må du bytte fastlege. Har du tatt blodprøver for å teste om du mangler vitaminer eller mineraler? Tar du jerntilskudd? Anonymkode: 70d17...ce6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Bytt fastlege og be om borelia test. (Flått) Anonymkode: 94709...768
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 «For ung til at det kan være alvorlig»? 😱 Skaff deg ny fastlege. Anonymkode: a2320...2fc 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Bytt fastlege, eller gå privat. Få en second opinion på dette her. Det er jo ikke normalt å ha det sånn. Anonymkode: c8b83...ced 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 Bytt fastlege. Og hvis det nå skjer igjen ring 113. Nummenhet og det å svimme av burde tas tak i. For kan være tegn på nevrologisk Anonymkode: a0004...986 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 6 minutter siden, Sofakona said: Bytt lege, blodprøver og mr av hode Dette. Hos meg var det hjernesvulst. Gikk heldigvis bra med meg, men slike symptomer må tas på alvor. MR av hodet raskt for å utelukke skumle ting! Anonymkode: 8e3dc...92b 1
Gregarious Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 MR samt nevrologisk utredning er ikke urimelig i en slik situasjon. Om du har mulighet så kan privat nevrolog være alternativ. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Bytt lege. Og mens du venter på det så tar du deg en tur på legevakten. Smør litt tjukt på og si at du akkurat har besvimt før du reiste dit. Fortell også om svimmelhet, legg til at du blir kvalm og at det svartner for øynene. Nevn også prikkingen overalt. Legg også til at du ofte har hodepine og at du skjelver mye. Da har de ikke noe annet valg enn å ta masse prøver av deg på legevakta. Anonymkode: 77220...172 1
TomSawyer Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Sjekk for borrelia asap. Fikk du på deg flått i fjor sommer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå