Gå til innhold

Langvarig renselse(?) etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snart 8 uker siden akutt keisersnitt. 
Hadde stor blødning under snittet og fikk endel legemidler under operasjon pga det.
Hadde svært liten blødning i tiden etter keisersnittet. Hadde nok med vanlige bind de første par dagene, kunne gått over til truseinnlegg etter en liten uke. 
Men så har det bare fortsatt med det jeg vil kalle for spotting.
Noen dager er det vare en dråpe eller to, andre dager mer. Ofte kommer det kun når jeg sitter på toalettet men ikke i truseinnlegget. Som oftest er det mørkt, men innimellom er det friskt rødt blod.

Er dette normalt?
Skal til lege på 6-ukerskontroll neste uke, så får sjekket det da.
Ville bare høre litt erfaringer :) 

Fullammer om det er relevant  

Anonymkode: 8f89b...287

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være mensen? :) 

Anonymkode: 7026d...56a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan det være mensen? :) 

Tror ikke det? Men muligens?
Har ikke vært opphold, og det veksler mellom friskt og gammelt blod. Og i små mengder. Tror ikke det kan være mensen, men den kan kanskje være veldig annerledes i begynnelsen?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det? Men muligens?
Har ikke vært opphold, og det veksler mellom friskt og gammelt blod. Og i små mengder. Tror ikke det kan være mensen, men den kan kanskje være veldig annerledes i begynnelsen?

Jeg tenkte på det for jeg har fått mensen tilbake ca. 5-6 uker etter hver fødsel, og da har nettopp renselsen hos meg gått over. Fra vanlig renselse med mye blod, blitt mørkt og stoppet et par til fire dager, litt frem og tilbake, før skorpen løsner, igjen blitt mørkt, også kom mensen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i over 6 uker. Lite de siste ukene, men måtte bruke bind/truseinnlegg. Helt normalt. 6 uker sies vel pga et ca gjennomsnitt. Ta det helt med ro :)

Anonymkode: 6d067...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Nå tenkte jeg på en ting… når det er keisersnitt, fjerner de morkaken også da? Eller kommer den ut på vanlig vis? 

Anonymkode: 289ea...01a

Skrevet

Jeg synes 8 uker høres lenge ut, men ifølge Google er renselsen "som regel" over etter 6 uker og da er det jo også noen som har det lenger.

Du skriver ikke noe om vond lukt/stygg farge på det/dårlig form/feber så det høres ut som at det ikke er en infeksjon. Men bra å nevne det for legen uansett ettersom du skal dit.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå tenkte jeg på en ting… når det er keisersnitt, fjerner de morkaken også da? Eller kommer den ut på vanlig vis? 

Anonymkode: 289ea...01a

Den fjernes samtidig 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min varte 8 uker (kanskje et par dager over) selv om jeg også hadde hastekeisersnitt. Blødde lite etter dag 2-3, men blødde bare lenge. Det var definitivt ikke mensen hos meg, den kom først tilbake da barnet var 1 år. Jeg var helt frisk og fin ellers, så det er sikkert helt normalt, spesielt hvis blødningen er liten og ikke tar seg opp.

Anonymkode: 819cf...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde nesten dobbelt så lenge som vanlig etter alle mine fødsler, både vaginal og ks. Noen blør bare lengre enn andre.

Anonymkode: 0061e...528

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Godt å høre at det bare kan være en variasjon av normalen. Man hører jo ikke så ofte om de som blør så lenge etter fødsel. 
Skal nå uansett snakke med lege om det i neste uke. Hadde jo tenkt å sette inn spiral, men må vell helst vente til blødningene har gitt seg. 

-ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar alle sammen :)

Godt å høre at det bare kan være en variasjon av normalen. Man hører jo ikke så ofte om de som blør så lenge etter fødsel. 
Skal nå uansett snakke med lege om det i neste uke. Hadde jo tenkt å sette inn spiral, men må vell helst vente til blødningene har gitt seg. 

-ts

De fjerner morkaka også og av til blir det liggende igjen rester av denne, som kroppen prøver å få ut. derved langvarig blødning. Vær obs på feber, og infeksjonssymptomer og kontakt lege om du får det.

Skrevet

og du, gratulerer med baby!😍Håper dere har gode dager sammen🥰

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...