AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Jeg kjenner et økende behov for å være litt hjemme i påska, og å ikke være sammen med folk hele tida. Jeg blir sliten av konstant å ha masse folk rundt meg! Føler det ikke er innafor å si det! Flere som føler slik? Hva sier dere evt når familien synes det er dårlig gjort av dere? Anonymkode: 0741e...d5c
sommerkroppen Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Går ut ifra at storfamilien er samlet på en hytte siden du skriver hele påska? Det er helt innafor å velge å ha litt alene-tid 🙂 Hadde aldri orket å være sammen med mange mennesker ei hel uke.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Helt innafor! Jeg sender mann og barn på hytta mens jeg blir igjen hjemme. Anonymkode: fa6a7...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Nei, for første gang skal vi ikke det. Jeg har et noe anstrengt og ambivalent forhold til mine foreldre, som oftest er snille og greie, men plutselig og ut av det blå kan kjefte og smelle noe voldsomt. Jeg har vokst opp med dette, og levd med dette hele mitt voksne liv også, og påske har vært opplest og vedtatt at skal tilbringes sammen med hele storfamilien på deres hytte. Jeg har noen helseutfordringer og orker ikke det i denne situasjonen. I år står vi derfor over. Mann og barn er enige, men det blir spennende å se hvordan familien reagerer. Anonymkode: bbd3f...afc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Hos oss ønsker vi å være sammen som familie oss foreldrene og barna uten besteforeldre og onkler og tanter. Gjør det VI vil og stortrives med det! Har ikke fått noen klager fra storfamilien ennå. Vi bare planlegger og informerer om våre planer. Hos oss har flere behov for ro og alenetid. Over tid har vi alle lært å formidle våre behov og ta hensyn til hverandre. Kan du ta første steg med å forklare dine behov for ro og alenetid? Anonymkode: b3c81...eb2
Arkana Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Storfamilien? Nei. Kjernefamilien? Ja, absolutt. Vi har pleid å dele påsken i to. Litt tid med øvrig familie og litt tid bare oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå