AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Lang historie kort, nedstengingen for covid kom i en periode der jeg hadde ført hodepinedagbok og skulle få prøve ut migrenemedisiner, uten at jeg hadde vært på utredning for noe. Jeg fikk ALLE bivirkningene på listen over de vanligste av tabletten (husker dessverre ikke navn) unntatt hjertebank, og rørte dem aldri igjen. Fikk jo heller ikke legetime den tiden pga covid. Migrenen ble sjeldnere etter jeg sluttet på p-piller så jeg hev innpå ibux ved behov og lot det ligge uten nye medisiner. Nå er jeg satt på hormoner pga tidlig overgangsalder og migrenen er tilbake med hevn. Jeg våger ikke de tablettene igjen, og vet virkestoffet var triptaner. Det finnes mange typer av dem, og tanten min sier hun fikk et nytt liv på sine. Det jeg lurer på er om noen har prøvd noen med det virkestoffet, ikke tålt dem, fått noen andre og det har gått bra? Ibux har null effekt lengre og søvn uteblir når jeg har vondt, så det blir jo verre og verre- må nok ta grep og ny runde hos legen 🙄 Anonymkode: a6671...ad7
Kalevala Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Her er det helt ny forskning som viser at det er veldig forskjellig hvordan den enkelte reagerer på de ulike triptanene. Du trenger nok triptaner for å få det bedre, så be fastlegen din skrive ut to - tre ulike så kan du prøve deg frem: https://hodepinenorge.no/nar-det-forste-triptanet-ikke-fungerer-ikke-gi-opp/ 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Kalevala skrev (8 minutter siden): Her er det helt ny forskning som viser at det er veldig forskjellig hvordan den enkelte reagerer på de ulike triptanene. Du trenger nok triptaner for å få det bedre, så be fastlegen din skrive ut to - tre ulike så kan du prøve deg frem: https://hodepinenorge.no/nar-det-forste-triptanet-ikke-fungerer-ikke-gi-opp/ Takk Anonymkode: a6671...ad7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå