AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Prøver å spørre her og håper noen kan svare, kanskje noen har noen tidligere erfaringer… Jeg ble operert for 6 dager siden i foten, ved stortåleddet. Fjernet brusk og noe beinpåleringer. Ble sydd etterpå. Tok av bandasjen for to dager siden, smertene har kommet litt tilbake. Såret er varmt om natta, men det er ikke noe væske eller sånt. Er liksom numment i stortåa og brennende smerter i såret. Vet det er vanlig at sår er vonde etter operasjon, men ble fortalt at det skulle bli bedre for hver dag, og at smertene ikke skulle øke. Er vel ikke noeninfeksjon mtp at det ikke er væske elelr noe særlig varme? Anonymkode: e6650...d08
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver å spørre her og håper noen kan svare, kanskje noen har noen tidligere erfaringer… Jeg ble operert for 6 dager siden i foten, ved stortåleddet. Fjernet brusk og noe beinpåleringer. Ble sydd etterpå. Tok av bandasjen for to dager siden, smertene har kommet litt tilbake. Såret er varmt om natta, men det er ikke noe væske eller sånt. Er liksom numment i stortåa og brennende smerter i såret. Vet det er vanlig at sår er vonde etter operasjon, men ble fortalt at det skulle bli bedre for hver dag, og at smertene ikke skulle øke. Er vel ikke noeninfeksjon mtp at det ikke er væske elelr noe særlig varme? Anonymkode: e6650...d08 Skifter huden farge? Anonymkode: 037cf...0c1
Maleficenta Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver å spørre her og håper noen kan svare, kanskje noen har noen tidligere erfaringer… Jeg ble operert for 6 dager siden i foten, ved stortåleddet. Fjernet brusk og noe beinpåleringer. Ble sydd etterpå. Tok av bandasjen for to dager siden, smertene har kommet litt tilbake. Såret er varmt om natta, men det er ikke noe væske eller sånt. Er liksom numment i stortåa og brennende smerter i såret. Vet det er vanlig at sår er vonde etter operasjon, men ble fortalt at det skulle bli bedre for hver dag, og at smertene ikke skulle øke. Er vel ikke noeninfeksjon mtp at det ikke er væske elelr noe særlig varme? Anonymkode: e6650...d08 Kan være en begynnende infeksjon siden du beskriver varme og brennende smerter. Er det rødt eller hovent? Ta kontakt med avd der du ble operert. Men på dagtid da helst 2
Rev-enka Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Det er normalt å oppleve smerter i oprasjonssåret de første dagene. Økende smerter og lekkasje fra såret kan derimot være tegn på infeksjon, men det skriver jo du at det ikke er så da kan du stryke det fra listen. Er du hoven og huden skifter farge og det brenner/gjør vondt i tillegg kan det kanskje være noe som kalles CRPS
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skifter huden farge? Anonymkode: 037cf...0c1 Maleficenta skrev (55 minutter siden): Kan være en begynnende infeksjon siden du beskriver varme og brennende smerter. Er det rødt eller hovent? Ta kontakt med avd der du ble operert. Men på dagtid da helst Er litt rød rundt såret, huden er litt gul også. Synes også den er litt hoven, hvertfall større enn den andre foten min. Er kanskje vanlig etter operasjon det da men.. føler liksom det er et eller annet feil Anonymkode: e6650...d08
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Rev-enka skrev (53 minutter siden): Det er normalt å oppleve smerter i oprasjonssåret de første dagene. Økende smerter og lekkasje fra såret kan derimot være tegn på infeksjon, men det skriver jo du at det ikke er så da kan du stryke det fra listen. Er du hoven og huden skifter farge og det brenner/gjør vondt i tillegg kan det kanskje være noe som kalles CRPS Må det være lekkasje? Økende smerter er relevant i mitt tilfelle, men ikke så nye væske. Synes jeg er litt hoven, huden er litt rød rundt såret og litt gul ellers. Anonymkode: e6650...d08
Maleficenta Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må det være lekkasje? Økende smerter er relevant i mitt tilfelle, men ikke så nye væske. Synes jeg er litt hoven, huden er litt rød rundt såret og litt gul ellers. Anonymkode: e6650...d08 Jepp starten på infeksjon høres det absolutt ut som. Ta kontakt. Føler du deg i fin form utenom forresten? Ingen sykdomsfølelse? Feber? Endret 13. mars 2024 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Litt hevelse og smerter er normalt etter en operasjon. Men det skal ikke bli verre om du ikke har beveget på tåa. Men du fikk vel et informasjonskriv med deg fra sykehuset? Der skal det stå hva du skal være oppmerksom på og telefonnummer du kan ringe. Anonymkode: e7071...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Litt hevelse og smerter er normalt etter en operasjon. Men det skal ikke bli verre om du ikke har beveget på tåa. Men du fikk vel et informasjonskriv med deg fra sykehuset? Der skal det stå hva du skal være oppmerksom på og telefonnummer du kan ringe. Anonymkode: e7071...7c7 Har begynt å tøye og bøye litt på tåa som jeg fikk beskjed om. Men det er ganske vondt å bøye/tøye den, den blir skikkelig varm om kvelden etter jeg har gjort det. Går på sterke smertestillende tabletter, så synes det er litt i overkant vondt… Anonymkode: e6650...d08
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 Er du nummen ut i stortåa? Anonymkode: e6650...d08
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du nummen ut i stortåa? Anonymkode: e6650...d08 Ja Anonymkode: e6650...d08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå