AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Datteren til min ex kjæreste som jeg var sammen med i 10 år, skal konfirmeres i vår. Det ble slutt mellom oss for 5 måneder siden og jeg har enda kontakt med jenta, da vi snapper flere ganger i uken og sees maks én gang i måneden. Har vært i livet hennes siden hun var 5 år og bodde sammen de siste 2,5 årene, så ønsker å gi presang men lurer på hvor mye jeg skal legge meg på økonomisk. Tenker et smykke i gull kanskje eller noe annet. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ad86...658 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Det du føler du har råd til. Jeg hadde lagt meg på rundt tusenlappen, pluss minus. Anonymkode: 9689b...244 1 1
MarianneE Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Smykke i gull høres fint ut. Fin tanke av deg ❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Mine tenåringer ønsker seg ikke gullsmykker, det må jeg nok være ærlig på.. Ville gitt penger. 700-1000 Anonymkode: 2b248...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mine tenåringer ønsker seg ikke gullsmykker, det må jeg nok være ærlig på.. Ville gitt penger. 700-1000 Anonymkode: 2b248...7b1 Jeg vet ikke hva hun ønsker seg for det har jeg ikke spurt henne om, men har fått med meg at smykkebutikken Maanesten er populært hos studenter og sikkert tenåringer også. Tenkte muligens noe derifra? Ts Anonymkode: 3ad86...658 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hva hun ønsker seg for det har jeg ikke spurt henne om, men har fått med meg at smykkebutikken Maanesten er populært hos studenter og sikkert tenåringer også. Tenkte muligens noe derifra? Ts Anonymkode: 3ad86...658 Mine har litt derfra ja, men det er ikke tidløse smykker som jeg tror de vil bruke lenge. Hvis det er viktig for deg.. Mine fikk smykker fra gullsmed av velmenende slektninger. Jeg synes de er fine, fjortisser not so much.. De ble mest glade for penger som de har kjøpt seg utstyr til det de driver med. Og sparepenger Anonymkode: 2b248...7b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hva hun ønsker seg for det har jeg ikke spurt henne om, men har fått med meg at smykkebutikken Maanesten er populært hos studenter og sikkert tenåringer også. Tenkte muligens noe derifra? Ts Anonymkode: 3ad86...658 Drit i smykker evnt et kjede om hun bruker det. Jenter trenger også penger å spare. Fikk selv masse smykker som jeg fortsatt ikke har brukt. Husker ikke dag hvilke jeg fikk av hvem. Jeg trengte også penger til bil, førerkort og depositum. Så for å få til det måtte jeg jobbe lavlønnet som kvinne og enda mindre fordi jeg var under 18år. 45 kr timen før skatt fikk jeg. Så å få bil og førerkort som også var veien inn på arb markedet. Da tenkte jeg mye på at jeg skulle så gjerne ha ønsket at jeg fikk penger til starten av livet enn madsse smykker jeg ikke bruker. Jeg gir kun penger i konf gave. Gir jeg noe annet er det, det og penger. Spesielt til jenter Anonymkode: ac592...342 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Ville gitt smykke, klokke eller armebånd Anonymkode: 26b23...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 Jeg ville helt klart gitt ett smykke. Mine døtre fikk noen smykker og det brukes og noe det er veldig glad for å ha fått. Jeg fikk også noen smykker til konfirmasjonen som jeg fortsatt bruker som dame i femti årene. Anonymkode: 64b3b...6e8 1
Kontorotta Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Drit i smykker evnt et kjede om hun bruker det. Jenter trenger også penger å spare. Fikk selv masse smykker som jeg fortsatt ikke har brukt. Husker ikke dag hvilke jeg fikk av hvem. Jeg trengte også penger til bil, førerkort og depositum. Så for å få til det måtte jeg jobbe lavlønnet som kvinne og enda mindre fordi jeg var under 18år. 45 kr timen før skatt fikk jeg. Så å få bil og førerkort som også var veien inn på arb markedet. Da tenkte jeg mye på at jeg skulle så gjerne ha ønsket at jeg fikk penger til starten av livet enn madsse smykker jeg ikke bruker. Jeg gir kun penger i konf gave. Gir jeg noe annet er det, det og penger. Spesielt til jenter Anonymkode: ac592...342 Så enig med deg. Når det gjelder konfirmasjon, har ikke feministene kommet på banen enda, virker det som.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ville helt klart gitt ett smykke. Mine døtre fikk noen smykker og det brukes og noe det er veldig glad for å ha fått. Jeg fikk også noen smykker til konfirmasjonen som jeg fortsatt bruker som dame i femti årene. Anonymkode: 64b3b...6e8 Hvilke typer smykker fikk dine døtre? Når jeg har sjekket smykker hos Bjørklund, Gullfunn eller andre forretninger er det disse kjedelige med gullhjerter som går igjen, og jeg synes de er kjedelige. Smykkene fra Maanesten er overpriset og ikke gull tvers igjennom, men de er ungdommelige og populære blant unge jenter i dag. Ts Anonymkode: 3ad86...658
Queen19 Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 Vanskelig å gi smykker, spesielt til tenåringsjenter. Har du observert at hun bruker mye smykker til vanlig, da du bodde sammen med henne? Det tryggeste og mest "velkomne" er nok en pengegave 😊 Eventuelt kan du jo si at dere kan gå å shoppe sammen, og at hun kan velge seg ut et smykke til en viss sum, feks 1000 kr. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Queen19 skrev (16 minutter siden): Vanskelig å gi smykker, spesielt til tenåringsjenter. Har du observert at hun bruker mye smykker til vanlig, da du bodde sammen med henne? Det tryggeste og mest "velkomne" er nok en pengegave 😊 Eventuelt kan du jo si at dere kan gå å shoppe sammen, og at hun kan velge seg ut et smykke til en viss sum, feks 1000 kr. Hun bruker "gullsmykker" fra H&M og Accessorize. Hun får Nordlandsbunad til konfirmasjonen, og jeg kom på nå at hun kanskje setter pris på en ring eller hårpynt som hører til Nordlandsbunad? Bunaden skal hun ha hele livet og kommer da til å bruke smykkene som hører til hver gang. Kan det være en idé? Ts Anonymkode: 3ad86...658 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Penger. Ca samme du gir nieser og nevøer. Anonymkode: 52a4b...183
Queen19 Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun bruker "gullsmykker" fra H&M og Accessorize. Hun får Nordlandsbunad til konfirmasjonen, og jeg kom på nå at hun kanskje setter pris på en ring eller hårpynt som hører til Nordlandsbunad? Bunaden skal hun ha hele livet og kommer da til å bruke smykkene som hører til hver gang. Kan det være en idé? Ts Anonymkode: 3ad86...658 Det var en lur idé! Forhør deg med mor om hva slags sølv hun får av øvrig familie, så slipper du å kjøpe dobbelt opp, eventuelt kan du supplere, mye sølvtøy er jo veldig dyrt, så det er sjeldent man får fullt sett med en gang 😊 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker et smykke i gull kanskje eller noe annet. Hva tenker dere? Anonymkode: 3ad86...658 Ikke smykke. Det er så typisk å gi jenter smykker i konfen, mens gutta får penger. Allerede der starter forskjellsbehandlingen og gutta for et forsprang økonimisk sett. Gi henne penger. Anonymkode: 3d357...ae6 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvilke typer smykker fikk dine døtre? Når jeg har sjekket smykker hos Bjørklund, Gullfunn eller andre forretninger er det disse kjedelige med gullhjerter som går igjen, og jeg synes de er kjedelige. Smykkene fra Maanesten er overpriset og ikke gull tvers igjennom, men de er ungdommelige og populære blant unge jenter i dag. Ts Anonymkode: 3ad86...658 Da jeg var konfirmant, var det viking-inspirerte smykker som var i vinden. Fikk drøssevis av det. Sikkert fordi smykkebutikkene sa at det var såååå populært. Jeg har enda ikke brukt et eneste av de smykkene, og det er over 25 år siden jeg fikk de.... Anonymkode: 3d357...ae6 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 Hun vil nok sette pris på noe fra Maanesten. Bedre å kjøpe noe hun vil like nå enn å kjøpe noe hun er for ung til og kanskje aldri vil like. Jeg har aldri brukt noen av mine konfirmasjonssmykker 😕 Anonymkode: 0a28f...82b 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun vil nok sette pris på noe fra Maanesten. Bedre å kjøpe noe hun vil like nå enn å kjøpe noe hun er for ung til og kanskje aldri vil like. Jeg har aldri brukt noen av mine konfirmasjonssmykker 😕 Anonymkode: 0a28f...82b Forutsatt at hun faktisk liker å bruke smykker, og at dette passer hennes stil. Og tenk at det kun kommer til å bli brukt i noen få år, før det er umoderne og ikke brukes lenger. For henne har disse like stor/liten verdi som et smykke fra glitter eller HM. Du kan like gjerne kjøpe smykker derfra, om det er det hun bruker. Jeg er også en av de som fikk masse "vikinginspirerte" smykker for 25 år siden. Jeg likte dem egentlig ikke da, men brukte noen få av dem litt de neste årene. Og siden har de ligget bortgjemt, mens jeg har brukt smykker fra glitter og HM, som både er mer min stil, og som jeg føler det er greit å bytte ut ettersom moten endrer seg. Jeg tror ikke mine konfirmasjonssmykker er noe som kommer til å bli brukt av noen igjen. Noe som er ekstra trist for de jeg aldri brukte. Broren min fikk masse penger istedenfor... Tilbehør til bunad, hørtes ut som en mye bedre ide enn et unødvendig dyrt motesmykke. Men i og med at du faktisk kjenner jenta, og har bodd med henne; hun har ikke noen hobby det går an å kjøpe utstyr til? Friluftsliv, håndball, fotball? Hadde hun kanskje trengt en fin og praktisk weekendbag? Eller en bra tursekk? Ny koffert for storbyferier, eller en koffert/sekk for interrail? Fjellstøvler, sovepose? Spiller hun et instrument? Trenger hun noe til dette instrumentet? Bag/sele/notestativ/instrumentstativ/noter? Om det uansett ikke er så viktig at gaven er varig, hva med å ta henne med på en opplevelse? Teater/Fornøyelsespark/Konsert? Anonymkode: b43b6...d7f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vil nok sette pris på noe fra Maanesten. Bedre å kjøpe noe hun vil like nå enn å kjøpe noe hun er for ung til og kanskje aldri vil like. Jeg har aldri brukt noen av mine konfirmasjonssmykker 😕 Anonymkode: 0a28f...82b Hun har et armbånd fra Maanesten og har sagt at hun liker smykkene Ts Anonymkode: 3ad86...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå