AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Er helt i villrede. Yngstemann er av helt annet kaliber enn eldste, og ingenting av det som fungerte for å "sivilisere" eldstemann fungerer på yngstemann. Han har tydeligvis større utfordringer med å regulere følelser og jeg kommer ofte til kort. Går lett i frys eller ikke er tålmodig nok. Forrige uke og denne uka har det vært 4(!) hendelser med andre barn, slåing eller å komme i klinsj med andre utover det normale. Er dette innafor normalen og hva gjør jeg annet enn å snakke om det? Den ene dagen forrige uke hadde vi en slags husarrest, ikke for at det skulle være en straff, men for å være hjemme og roe seg. Gjorde hyggelige ting her og det gikk greit. Anonymkode: 781ae...fce 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Overhodet ikke normalt. De andre barna har krav om en trygg skolehverdag og ikke blå slått av ditt barn. Anonymkode: e40b0...72a 24 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er helt i villrede. Yngstemann er av helt annet kaliber enn eldste, og ingenting av det som fungerte for å "sivilisere" eldstemann fungerer på yngstemann. Han har tydeligvis større utfordringer med å regulere følelser og jeg kommer ofte til kort. Går lett i frys eller ikke er tålmodig nok. Forrige uke og denne uka har det vært 4(!) hendelser med andre barn, slåing eller å komme i klinsj med andre utover det normale. Er dette innafor normalen og hva gjør jeg annet enn å snakke om det? Den ene dagen forrige uke hadde vi en slags husarrest, ikke for at det skulle være en straff, men for å være hjemme og roe seg. Gjorde hyggelige ting her og det gikk greit. Anonymkode: 781ae...fce Overhodet ikke normalt. Du må jobbe med frys-utfordringene dine. Dine reaksjonsmønstre fra barndommen dytter barnet ditt i helt feil retning. Om han har problemer med å regulere følelser så er det dere som ikke har lært han det. Anonymkode: df9ac...d40 13 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Hvis han ikke får til å snakke med deg/forklare hva det er som skaper denne aggresjonen, kanskje han kan snakke med helsesøster på skolen? Hun (eller han...) har kanskje erfaring med slikt Anonymkode: f5934...46a 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 bare det faktum at du spør om dette er "innafor normalen", sier litt om hvorfor barna dine har disse atferdsproblemene.... Anonymkode: df9ac...d40 13 3
Queen19 Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Hør om PPT kan involveres, eventuelt så ville jeg faktisk vurdert å be om henvisning til BUP.. tenk hvordan dette kan eskalere med alder, spesielt når han kommer i puberteten. Høres ut som han trenger mer hjelp enn dere kan gi. 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Sjeldent. Her har vi aldri fått slik tlf. Her bør dere få gjort noe slik at ting ikke utvikler seg enda mer. Få inn bup eller ppt, evnt helsesøster Anonymkode: d744f...9e2 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Gå i dialog med skolen, be om hjelp og veiledning. Jeg synes også det er litt bekymringsfullt at du i det hele tatt må spørre om dette er normalt. Fire konflikter så alvorlige at skolen kontakter hjemmet er mer enn mange er involvert i hele skoleløpet. Anonymkode: 9464a...366 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): bare det faktum at du spør om dette er "innafor normalen", sier litt om hvorfor barna dine har disse atferdsproblemene.... Anonymkode: df9ac...d40 🤦🏻♀️ Anonymkode: 5f985...d91 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Gå i dialog med skolen, be om hjelp og veiledning. Jeg synes også det er litt bekymringsfullt at du i det hele tatt må spørre om dette er normalt. Fire konflikter så alvorlige at skolen kontakter hjemmet er mer enn mange er involvert i hele skoleløpet. Anonymkode: 9464a...366 Å noen lærere ringer for slt, noen lærere lager syndebukker som får skylden for alt Anonymkode: 5f985...d91 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Du skriver ko ingenting om hva son har skjedd i forkant Sp det blir jo umulig å svare på om det er mye Anonymkode: 5f985...d91 2
I Grosny Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 Queen19 skrev (23 minutter siden): Hør om PPT kan involveres, eventuelt så ville jeg faktisk vurdert å be om henvisning til BUP.. tenk hvordan dette kan eskalere med alder, spesielt når han kommer i puberteten. Høres ut som han trenger mer hjelp enn dere kan gi. Jeg har mer tro på PPT enn på BUP. 1
Majer Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Det er i sånne situasjoner tankene går mot autisme eller adhd. Men det kan og være han blir utsatt for skjult mobbing eller ikke opplever mestring på skolen pga lærestil 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Ikke normalt. Her må du få satt i gang instansene så gutten din får hjelp TS. Både for sin egen skyld og de barna han skader. Anonymkode: ec9cc...c2f 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du skriver ko ingenting om hva son har skjedd i forkant Sp det blir jo umulig å svare på om det er mye Anonymkode: 5f985...d91 Det er noen i barnets klasse som er mer på det å terge hverandre og gire hverandre opp. Mitt barn er en av de. Det er et-par-tre som ofte kommer i klinsj med hverandre. Anonymkode: 781ae...fce
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 Det er vanlig å gi beskjed til foreldrene men det er ikke vanlig å få den beskjeden igjen og igjen. Anonymkode: 03982...721
Hedda-78 Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 Det er selvsagt ikke normalen å bli oppringt fra skolen flere ganger i uka. Det vanlige er at barn aldri slår eller skader andre barn. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 Har ikke barn i skolen men en siste året i barnehagen og tror ikke at jeg hadde hauset det som mye opp. De er bare 6-7 år. Hadde nok spurt lærer om samtale og om de kan følge litt med på hva som skjer og hvorfor, så har jeg tatt det derfra. Man skal ikke oppføre seg slik men de er bare barn og lærer, og noen ganger trenger veiledning. Anonymkode: 51eac...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Det er selvsagt ikke normalen å bli oppringt fra skolen flere ganger i uka. Det vanlige er at barn aldri slår eller skader andre barn. 😂🤣😅 Anonymkode: 51eac...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Det er selvsagt ikke normalen å bli oppringt fra skolen flere ganger i uka. Det vanlige er at barn aldri slår eller skader andre barn. 🤦🏻♀️ eh nei Anonymkode: 5f985...d91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå