Arwen Skrevet 4. februar 2006 #1 Skrevet 4. februar 2006 Skal ha middagsbesøk i dag, og har tenkt å lage taco. Pleier å ha dette ved siden av: mais, salat, tomat, løk, guacamole, salsa, rømme og diverse skjell og tortillas. Noe annet jeg kan ha ved siden av? Tenkte å kanskje koke litt ris også i dag, det får man jo hvis mans spiser mexikansk ute...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #2 Skrevet 4. februar 2006 Vi pleier også ha agurk og ost til. Dessuten er det kjempegodt med bønner!
Hilde Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Ser du har skrevet salsa, lager du den selv? Hvis ikke er det et godt tips. Jeg pleier å blande: 1 grønn paprika (må være grønn!) 4-5 skikkelig røde og gode tomater 1 chili 1 rødløk et halvt glass old el paso tacosaus for å jevne Litt frisk koriander Salt og pepper Limesaft fra en lime Et knust hvitløksfedd evt litt tomatpure hvis det smaker for lite tomat Veldig godt!
Cilla Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 (endret) Vi bruker dette til taco: Salat Tomat Agurk Paprika Mais Løk Ananas Rømme Ost Taco-saus Lefser og skjell/nacho chips Vi bruker ikke ris her hjemme, men har fått det hos andre og det er veldig godt til. Endret 4. februar 2006 av Cilla
Gjest Lea Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har alltid ris ved siden av. Potetbåter som er stekt i ovnen og krydret er også godt og "riktig" ved siden av.
Gjest baby-E Skrevet 4. februar 2006 #6 Skrevet 4. februar 2006 i tillegg til det du skriver pleier vi å ha stekt sjampignon, ananas og hvitløk.
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #7 Skrevet 4. februar 2006 Agurk og ost til her og. Men ikke løk, vi bruker purre, for det blir litt mildere i smaken for barna. For å få mer "middag" over det hele kan jeg også lage ris e.l. til
liv Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 Bruker egentlig ikke så mye tilbehør vi, rødløk, ananas, mais og ost..
-Fisken- Skrevet 4. februar 2006 #9 Skrevet 4. februar 2006 Dette bruker vi: Tomat Agurk Isbergssalat Ruccolasalat Mais Rødløk Salsa Guacumole Rømme Ost Stekt champinjong/løk Kidneybønner Kjøttdeig Tacoshell Tortillalefser
Lealaus Skrevet 4. februar 2006 #10 Skrevet 4. februar 2006 Foruten kjøtt, tortillas og nachochips bruker jeg/vi rømme, mais, revet ost, tomater, cheddardip, guacamole, agurk osv. Ikke alt hver gang, men noen ganger slår vi på stortromma. Oppdelt papaya anbefales forresten til. Setter en mild smak på det hele!
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2006 #11 Skrevet 4. februar 2006 Vi bruker: - kjøttdeig - løk - purre - agurk - paprika - rømme - salsa - ost - mais - ananas - salat - nachos - skjell - tortillalefse - pitabrød og det er vel kanskje derfor vi ikke har taco så ofte heller
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #12 Skrevet 4. februar 2006 Jeg MÅ ha lomper til taco, liker ikke tacoskjell.........
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2006 #14 Skrevet 4. februar 2006 Jeg skal også ha taco til middag i dag. Vi bruker bare ost, tomat, løk og rømme i tillegg til taco-sausen.
Pasha Skrevet 4. februar 2006 #15 Skrevet 4. februar 2006 Ost Rømme Tacosaus Agurk Tomat Mais Purre Løk Sopp (stekt)¨ paprika Salat (bruker gjerne den familiepakke saltpakken som kommer ferdig) Skjell eller lomper kjøttdeig
SissiB Skrevet 4. februar 2006 #16 Skrevet 4. februar 2006 Potetbåter eller ris krydret med "meksikansk" krydder hører til
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #17 Skrevet 4. februar 2006 Ser du har skrevet salsa, lager du den selv? Hvis ikke er det et godt tips. Jeg pleier å blande: 1 grønn paprika (må være grønn!) 4-5 skikkelig røde og gode tomater 1 chili 1 rødløk et halvt glass old el paso tacosaus for å jevne Litt frisk koriander Salt og pepper Limesaft fra en lime Et knust hvitløksfedd evt litt tomatpure hvis det smaker for lite tomat Veldig godt! ← Takk for inspirasjon! Etter noen mindre justeringer ble dette virkelig snadder!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå