AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Del Skrevet 13. mars 2024 Jeg er fadder på en gutt. Har vert en dårlig fadder og har ikke noe særlig forhold til han, men mest pga. at jeg og moren ikke er bestiser lenger og har vokst fra hverandre for lenge siden. Han har fått bursdag og julegave hvert år da. Nå skal han konfirmeres og invitasjon har ikke kommet. Jeg regnet nesten med at de droppa å invitere meg. Invitasjon kom først i dag og konfirmasjonen er om 1 mnd. Men akkurat samme helgen har jeg sagt at jeg skal være med på tur med jobben. Hotell og fly er bestilt, barnevakt for tre barn i boks for en gang skyld. Hva gjør jeg her? Kan jeg droppe konfirmasjon? Anonymkode: 19f00...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet 13. mars 2024 #2 Del Skrevet 13. mars 2024 Ja. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13. mars 2024 #3 Del Skrevet 13. mars 2024 Kan droppe, men er jo egentlig dårlig gjort overfor konfirmanten. Vi sendte ut innbydelsen ca 4mnd før. Men har og opplevd å først få innbydelsen ca 4 uker før selskap og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Del Skrevet 13. mars 2024 jegerrinne skrev (4 minutter siden): Kan droppe, men er jo egentlig dårlig gjort overfor konfirmanten. Vi sendte ut innbydelsen ca 4mnd før. Men har og opplevd å først få innbydelsen ca 4 uker før selskap og hadde invitasjonen vert først ute så hadde jeg så klart ikke tvilt.. men nå har jeg jo akkurat sagt ja til tur med jobben, og så får jeg invitasjon på sms dagen etterpå... Anonymkode: 19f00...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Del Skrevet 13. mars 2024 Selvsagt kan du droppe, men jeg ville tenkt litt på om det vil føles sårt for konfirmanten eller ikke. Hvis det er tur med jobben er det vel ikke du som betaler for reise og hotell så jeg ville ikke hatt noen skrupler med å si til jobben at jeg må prioritere konfirmasjon. Lurer forresten på hvor det er konfirmasjon i midten av april? Det er veldig uvanlig, det tidligste pleier å være slutten av april, men de fleste har det i mai. Jeg får derfor følelsen av at du pynter på sannheten for å framstille det som om du fikk invitasjonen tettere på konfirmasjonen enn du egentlig gjorde for å rettferdiggjøre at du ikke egentlig ikke vil dra. Anonymkode: 7eb22...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Del Skrevet 13. mars 2024 Du er bortreist, og det er selvsagt god nok grunn til å takke nei. Om det var veldig viktig for de å ha deg der, hadde de informert deg om datoen for lenge siden. (det har vi gjort med besteforeldre og tanter/onkler og andre viktige mennesker i barnets liv). Anonymkode: 74a72...3e1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13. mars 2024 #7 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hadde invitasjonen vert først ute så hadde jeg så klart ikke tvilt.. men nå har jeg jo akkurat sagt ja til tur med jobben, og så får jeg invitasjon på sms dagen etterpå... Anonymkode: 19f00...460 Vi så her på begge ungdommene at de var veldig såre over at deres fadder ikke møtte opp. Og vi har fortsatt kontakt, ikke slik det var da unga var små, siden den som var fadder nå har små barn og opptatt med mye med sitt. Så greit å ha litt i bakhodet i forhold til det. Men det er fritt å velge om en drar osv. Men bare greit å vite at enkelte ungdom syns slike ting er sårt at spesielt faddere som egentlig har en oppgave ikke møtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Del Skrevet 13. mars 2024 jegerrinne skrev (2 minutter siden): Vi så her på begge ungdommene at de var veldig såre over at deres fadder ikke møtte opp. Og vi har fortsatt kontakt, ikke slik det var da unga var små, siden den som var fadder nå har små barn og opptatt med mye med sitt. Så greit å ha litt i bakhodet i forhold til det. Men det er fritt å velge om en drar osv. Men bare greit å vite at enkelte ungdom syns slike ting er sårt at spesielt faddere som egentlig har en oppgave ikke møtter er jo litt det jeg tenker på også. Men samtidig så kunne jeg fått beskjed litt før. Jeg kan jo ikke hele april og mai på vent pga. en konfirmasjon Anonymkode: 19f00...460 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Del Skrevet 13. mars 2024 Nei. Dra i konfirmasjon. Anonymkode: 5ed16...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Del Skrevet 13. mars 2024 jegerrinne skrev (3 timer siden): Vi så her på begge ungdommene at de var veldig såre over at deres fadder ikke møtte opp. Og vi har fortsatt kontakt, ikke slik det var da unga var små, siden den som var fadder nå har små barn og opptatt med mye med sitt. Så greit å ha litt i bakhodet i forhold til det. Men det er fritt å velge om en drar osv. Men bare greit å vite at enkelte ungdom syns slike ting er sårt at spesielt faddere som egentlig har en oppgave ikke møtter Da tenker jeg at dere har fryktelig såre ungdommer. Langt ut over den «normale» ungdommen. Våre ungdommer hadde vel tenkt, jaja, det var jo synd. Også kost seg med de gjestene som kom. Ja, de ikke kunne komme liksom - ferdig med den saken. Ikke noe å bli sår og lei seg for. Anonymkode: 74a72...3e1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 13. mars 2024 #11 Del Skrevet 13. mars 2024 Kanskje litt sein innbydelse.. fikk selv beskjed på melding ganske tidlig, fra ene forelderen, selve innbydelsen skulle sende ut av den andre, så den tok sin tid. Har du allerede planlagt noe kan du selvsagt gjøre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Del Skrevet 13. mars 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør jeg her? Kan jeg droppe konfirmasjon? Hadde meldt avbud om det var faglig det jobbrelaterte eller om det var umulig/uforholdsmessig dyrt å avbestille reisen med jobben om det var sosialt. Hadde derimot gjort som søskenbarnet mitt gjorde som ikke kunne komme pga lignende omstendigheter. Beklager jeg kan ikke komme pga xxx omstendigheter, men jeg har lyst til å treffe konfirmanten. Kan vi avtale at vi møtes hjemme hos dere eller et annet sted så tar vi en feiring bare oss. Anonymkode: 92faa...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Del Skrevet 13. mars 2024 Hvis dere ikke har et nært forhold, skal det MYE til at konfirmanten blir såret. Ordne med en raus gave, send gaven litt i forkant, med et fint kort der du beklager at du er i utlandet på den store dagen og ikke får til å komme. Går helt fint. Vi ba folk holde av datoen så snart vi fikk vite den, minst et halvt år før konfirmasjonen. Når man inviterer med så kort frist, må man regne med at noen ikke kan komme. Anonymkode: 15d3c...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere ikke har et nært forhold, skal det MYE til at konfirmanten blir såret. Ordne med en raus gave, send gaven litt i forkant, med et fint kort der du beklager at du er i utlandet på den store dagen og ikke får til å komme. Går helt fint. Vi ba folk holde av datoen så snart vi fikk vite den, minst et halvt år før konfirmasjonen. Når man inviterer med så kort frist, må man regne med at noen ikke kan komme. Anonymkode: 15d3c...ad9 Enig i at en DUGELIG gave kan passe for en fraværende fadder.. Anonymkode: bdb64...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Del Skrevet 13. mars 2024 Det er gyldig grunn til å ikke delta i konfirmasjon. 1 mnd før er veldig kort varsel for mange Anonymkode: 1ee6f...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 13. mars 2024 #16 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er fadder på en gutt. Har vert en dårlig fadder og har ikke noe særlig forhold til han, men mest pga. at jeg og moren ikke er bestiser lenger og har vokst fra hverandre for lenge siden. Han har fått bursdag og julegave hvert år da. Nå skal han konfirmeres og invitasjon har ikke kommet. Jeg regnet nesten med at de droppa å invitere meg. Invitasjon kom først i dag og konfirmasjonen er om 1 mnd. Men akkurat samme helgen har jeg sagt at jeg skal være med på tur med jobben. Hotell og fly er bestilt, barnevakt for tre barn i boks for en gang skyld. Hva gjør jeg her? Kan jeg droppe konfirmasjon? Anonymkode: 19f00...460 Ja opplagt. Sendte ut invitasjon for siste ungen i januar og konfen var i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 13. mars 2024 #17 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tenker jeg at dere har fryktelig såre ungdommer. Langt ut over den «normale» ungdommen. Våre ungdommer hadde vel tenkt, jaja, det var jo synd. Også kost seg med de gjestene som kom. Ja, de ikke kunne komme liksom - ferdig med den saken. Ikke noe å bli sår og lei seg for. Anonymkode: 74a72...3e1 Når det er snakk om nær familie sier det seg selv en blir såret, selv om en ikke har kontakt hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Del Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 14.42): Enig i at en DUGELIG gave kan passe for en fraværende fadder.. Anonymkode: bdb64...8fd Hva tenker dere er en dugelig gave som fadder da? Anonymkode: 19f00...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå