Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bli bestefar:juhu:

Kan ikke si det til noen enda, kun 7 uker på veg og må bare rope det ut i et anonymforum

Min datter, tidlig i 20 årene,  fortalte meg i går at hun er gravid og jeg skal bli morfar🙂

Hun har vært samboer noen år med en trivelig ung mann på samme alder som behandler henne veldig bra. Kan ikke be om noe mer som pappa.

Begge har tatt utdannelse, fått faste jobber, kjøpte seg leilighet sammen til jul  og nå venter de altså barn.

Har skjønt at dette var "halveis" planlagt. Kuttet ut prevensjon, så fikk de se hvordan det gikk. 

Kona og jeg er veldig forskjellig fra henne. Vi brukte 20 årene på å reise ,feste og utdanne oss. Min datter derimot er mye mer oksen enn det vi var. Tenker langsiktig, planlegger, liker ikke risiko. Kjøpte bil og leilighet innenfor det de har råd til, sparer i BSU fra hun var lærling og har egentlig alt på stell. 

Hadde ikke trodd dette skulle skje før om kanskje 3-4 år. Tenkte at de kanskje ville bruke noen år på opplevelser nå som det var to stykker i gode jobber uten andre forpliktelser .  Men de tenkte annerledes.

Min "lille" datter skaper altså sin egen familie og jeg får en liten arving jeg ikke skal oppdra. Bare skjemme bort.

Så må jeg vente i 6 uker før jeg kan si det til noen. Det er ikke lett.

Hadde ikke trodd dette skulle påvirke meg så mye som det gjør.

Anonymkode: 4e169...0a1

• Liker 3
  • Hjerte 44
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! :nordvesta:

Anonymkode: d51de...128

Skrevet

Verdens beste følelse å få vite at en ny generasjon kommer. Gratulerer!:sol:

Skrevet

Fantastisk, har gledet meg i et par år allerede til det blir min tur.

Gratulerer!!!

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer. Barnebarn er fantastisk

Anonymkode: 80e45...ea0

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer bare å glede seg besteforeldre rollen  er noe helt annet enn foreldre rollen. Og det er veldig fin

Anonymkode: c6b90...83b

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barnebarn skjønte jeg ikkehelt greien, jeg trodde det største av alt var å være forelder - men den besteforeldrerollen, den er helt unik! Jeg gleder meg på dine vegne, ett tips er å følge alle "regler" de måtte ha uansett om du er enig i dem eller ikke og øverøse foreldre og barn med all den omsorg og kjærlighet du kan, bidra der du får plass og nye hvert øyeblikk. 

Anonymkode: 3ddc9...2f1

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

For et koselig innlegg, dette ble jeg glad av å lese! Gratulerer så mye, kos deg som bestefar :blomst2:

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer🥰

Dette er det koseligste innlegget på KG på lang, lang tid:strix:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så er det bare å ta alle sider av besteforelder-rollen på alvor. Tilby pass hvis helsa tillater det, og hvis ikke, by ihvertfall på middag. Inviter dem med på ferier og hytteturer, både hele familien og bare barnebarnet. Vær så snill, ikke bli en sånn snapchat-besteforelder som tar en million bilder av barnebarnet sitt den ene ganga i halvåret det er på besøk sammen med foreldrene sine. 

Sorry oppgulpet mitt, mente selvfølgelig å si Gratulerer 😊

Anonymkode: e67fe...07c

Skrevet

Gratulerer ❤️ og utrolig koselig reaksjon fra deg! Barnet er heldig som får ha deg som morfar :D

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal bli bestefar:juhu:

Kan ikke si det til noen enda, kun 7 uker på veg og må bare rope det ut i et anonymforum

Min datter, tidlig i 20 årene,  fortalte meg i går at hun er gravid og jeg skal bli morfar🙂

Hun har vært samboer noen år med en trivelig ung mann på samme alder som behandler henne veldig bra. Kan ikke be om noe mer som pappa.

Begge har tatt utdannelse, fått faste jobber, kjøpte seg leilighet sammen til jul  og nå venter de altså barn.

Har skjønt at dette var "halveis" planlagt. Kuttet ut prevensjon, så fikk de se hvordan det gikk. 

Kona og jeg er veldig forskjellig fra henne. Vi brukte 20 årene på å reise ,feste og utdanne oss. Min datter derimot er mye mer oksen enn det vi var. Tenker langsiktig, planlegger, liker ikke risiko. Kjøpte bil og leilighet innenfor det de har råd til, sparer i BSU fra hun var lærling og har egentlig alt på stell. 

Hadde ikke trodd dette skulle skje før om kanskje 3-4 år. Tenkte at de kanskje ville bruke noen år på opplevelser nå som det var to stykker i gode jobber uten andre forpliktelser .  Men de tenkte annerledes.

Min "lille" datter skaper altså sin egen familie og jeg får en liten arving jeg ikke skal oppdra. Bare skjemme bort.

Så må jeg vente i 6 uker før jeg kan si det til noen. Det er ikke lett.

Hadde ikke trodd dette skulle påvirke meg så mye som det gjør.

Anonymkode: 4e169...0a1

Så hyggelig. Gratulerer. Krysser fingre for at alt går godt

AnonymBruker
Skrevet

Så fint 🥰 Engasjerte besteforeldre er gull verdt!

Min pappa syntes ikke det var særlig stas å få vite at han skulle bli morfar. Han er hakket mer interessert nå som barnet er her, men ikke mye. Det er sårt for meg, men barna har heldigvis en flott farfar.

Anonymkode: 422b5...381

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så fint 🥰 Engasjerte besteforeldre er gull verdt!

Min pappa syntes ikke det var særlig stas å få vite at han skulle bli morfar. Han er hakket mer interessert nå som barnet er her, men ikke mye. Det er sårt for meg, men barna har heldigvis en flott farfar.

Anonymkode: 422b5...381

Er det fordi han var ung? Jeg må innrømme at dersom jeg f eks hadde fått barn tidlig selv og nå hadde voksne barn, hadde jeg følt med uhorvelig gammel og hadde dermed ikke likt å blitt bestemor nå. Hadde sikkert blitt stas når man hadde vennet seg til det men

Endret av Maleficenta
Skrevet

Gratulerer!!!!

Skrevet

Gratulerer   da er det bare å glede seg! Fikk mitt første barnebarn for to år siden, og det er skikkelig stas! 

(Og selv om jeg fortsatt var i 40-årene, følte jeg meg ikke noe eldre av å få ny tittel ;))

AnonymBruker
Skrevet

For et koselig innlegg og positivt bidrag til forumet! Gratulerer så mye! 🥳💕

Anonymkode: 64e32...736

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye! Så koselig!❤️

Anonymkode: 60821...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...