Gå til innhold

Plager i overgangsalder og når tar de slutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør dere som har hatt mye symptomer og plager. Jeg har selv slitt mye. Hormon ubalanse, søvnløshet, unkonsentrerthet, hjernetåke, ledd og muskelsmerter, hårtap... psykiske plager, hetetokter alt. Hadde mensen ustabilt og så blødde i ett sett. Nå har jeg ikke hatt mensen på måneder. Sover fortsatt ikke helt topp men bedre med circadin, fortsatt noe symptomer. Går disse etterhvert over helt? Blir jeg meg selv igjen helt? 

Anonymkode: c0d80...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. tror det varierer veldig. Har selv holdt på i 7 år eller så... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fjugur said:

Tja.. tror det varierer veldig. Har selv holdt på i 7 år eller så... 

Fortsatt etter mistet menstruasjon? 

Skrevet

Jeg kom brått i overgangsalderen etter operasjon, så mistet menstruasjonen da, så ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vekselvis veldig varm og så kald/normal.  Blir så svett at det er på grensen til irriterende. 

Når jeg blir varm så vil jeg bare rive av meg alle klær og skrike. Fikk en hetetokt i bilen på jobbreise i går, satt på med kollega. Sola steikte og varmen i bilen var på. Veldig ubehagelig. Føler på et behov for å gjemme meg unna når det skjer. 

Sover dårlig og det gir jo såklart hodepine, hjernetåke, kort lunte og uopplagt . 

Hatt det sånn i 3-4 år. 

Anonymkode: 076e9...191

AnonymBruker
Skrevet

Perimenopause kan man jo være i, i flere år før man kommer i OA, så plagene kan var leeeenge! 

Anonymkode: 9ee2e...2ee

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Perimenopause kan man jo være i, i flere år før man kommer i OA, så plagene kan var leeeenge! 

Anonymkode: 9ee2e...2ee

😔😔😔😔

Jeg vil ikke. Nå har jeg ikke hatt mensen på flere måneder. Er det mulig og at den dukker opp igjen? Jeg er 47. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😔😔😔😔

Jeg vil ikke. Nå har jeg ikke hatt mensen på flere måneder. Er det mulig og at den dukker opp igjen? Jeg er 47. 

Den gjorde desverre det hos meg. 
Er 46 år og har det siste året hatt mye plager med hetetokter natt og dag, hodepine og søvnløshet. Mensen hadde vært borte siden september i fjor før den nå dukket opp igjen…

Det som har hjulpet meg er Femarelle Recharge. Hetetoktene er helt borte etter at jeg begynte med de, føler meg endelig normal igjen. Hvis de fortsetter å hjelpe så mye som de har gjort hittill er det en life saver for meg. 

Anonymkode: b5936...d9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

😔😔😔😔

Jeg kan anbefale deg gruppa FEMIpositiv før - i - under og etter overgangsalder på facebook. Der er det mye nyttig prat og deling av info!

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

😔😔😔😔

Går du til Frogner Kiropraktorklinikk til akupunktør Vigdis så kan du få tilbake menstruasjonen. Jeg går til henne nå og da når min er flere måneder forsinket. For meg er det stress som er en ekstremt ødeleggende faktor som påvirker enormt. 

Anonymkode: 5ba05...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...