AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 synes ikke det er stort annet enn trolling, stråmannsargumentasjon, uempati, uintelligens, og sterke meningsytringer i fra mennesker som tydelig ikke evner å se ting i nyanserte perspektiver... i tillegg råder tydelig multippel bruk av profiler, hvor folk støtter oppunder seg og sine ytringer. synes det virker som at forumet er gjennomsyret av rett og slett psykisk syke mennesker med alvorlige utfordringer i samspill med andre, eventuelt om folk fordummer seg og synker ned til et lavmål bak anonyme navn i en slags sadistisk egenunderholdende nytelse av å rakke ned på eller uhemmet provosere andre mennesker.... blir ganske skremt... Burde det være lov med anonymiserte brukernavn? Anonymkode: 65601...844 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Det var en fin tråd om «fri vilje» nå nylig. Anonymkode: 1cafe...dea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Burde det være lov med anonymiserte brukernavn? Anonymkode: 65601...844 Uten muligheten til å være anonym vil dette forumet være omtrent dødt da ingen vil diskutere fotsoppen eller avføringen sin med brukernavn; denne diskusjonen har man hatt tidligere. Anonymkode: bee33...d9f 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Det er logisk at et forum som henvender seg til alle og enhver synker mot et slags minste felles multiplum, som kan summeres opp som sladder, kattebilder og fotsopp. Sier man noe som utfordrer intellektet eller sedvanen, blir man omtrent halshogd. Anonymkode: 82875...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Nei. Jeg har lært svært lite her, selv om en del elsker å kaste rundt ord som fakta, logikk og forskning. Er bare krangling, tøys og påstander, noen gode råd i relasjoner i ny og ne, men dette liker jeg. Lære gjør jeg av bøker og i jobb med fagpersoner Anonymkode: af301...540
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er logisk at et forum som henvender seg til alle og enhver synker mot et slags minste felles multiplum, som kan summeres opp som sladder, kattebilder og fotsopp. Sier man noe som utfordrer intellektet eller sedvanen, blir man omtrent halshogd. Anonymkode: 82875...c5b I tillegg selv om sikkert mange kunne skrevet gode innlegg så gidder de færreste å bruke mye tid på å skrive innlegg. De færreste gidder også å lese lange innlegg eller lese hele tråden før de svarer. Anonymkode: b700b...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Dom som sier dom er domme dom er domme dom Anonymkode: fb05f...098
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 ikke glem alle trådene som handler om tåpelige rosa-bloggere også. Temmelig mye aktivitet her på forumet bare på grunn av alle de "hundre og ørten" trådene. Ønsker man å få gode råd og hjelp (eller konstruktive diskusjoner) så burde man heller hoppe over til for eksempel Diskusjon.no eller andre nett-forum. Anonymkode: 6385c...897
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 Jeg synes det innimellom er interessante diskusjoner å ha her. Og mye erfaringsdeling. Synes HI er ganske paradoksalt, det du kritiserer andre for virker det jo som du gjør i stor skala i ditt eget innlegg. Anonymkode: b971f...dec 1 3
Gjest Blåmonster Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Er her hovedsaklig kun for treningsforumet
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det innimellom er interessante diskusjoner å ha her. Og mye erfaringsdeling. Anonymkode: b971f...dec Noen ganger glimter det til. Sitat Synes HI er ganske paradoksalt, det du kritiserer andre for virker det jo som du gjør i stor skala i ditt eget innlegg. Livet og verden er full av paradokser. Ta for deg en typisk diskusjon her inne. Det er nok ikke det å tenke selv som er vanskelig, men å holde tankene sine for seg selv. Selv om det ikke er etisk riktig, er det rasjonelt fornuftig å ikke si imot majoriteten. Faktisk kan det argumenteres for at det er fornuftig å si det samme som alle andre, spilt møye å tenke selv, og tegn på manglende selvkontroll å si seg uenig med majoriteten. Anonymkode: 82875...c5b 1
Fant80 Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 (endret) Dette liker jeg virkelig. Her har man da altså en som sitter inne med fryktelig mye meninger om sikkert ting som politikk,historie og alt sån som er litt mer "high-brow" Å som forventer at etter man har kommet med et helt sikkert veldokumentert og rettskrevet langt innlegg,så skal alle folde seg inn i rekken å være heelt enig. Ellers finner man bare diskusjonen "kjedelig" eller man "ser ikke saken for følelser" etc. Mulig med et eksempel på en såkalt intellektuell diskusjon? Hvordan utarter den seg? Hva er tema? Endret 13. mars 2024 av Fant80 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen ganger glimter det til. Livet og verden er full av paradokser. Ta for deg en typisk diskusjon her inne. Det er nok ikke det å tenke selv som er vanskelig, men å holde tankene sine for seg selv. Selv om det ikke er etisk riktig, er det rasjonelt fornuftig å ikke si imot majoriteten. Faktisk kan det argumenteres for at det er fornuftig å si det samme som alle andre, spilt møye å tenke selv, og tegn på manglende selvkontroll å si seg uenig med majoriteten. Anonymkode: 82875...c5b Jeg deltar ikke i diskusjoner basert på hva som er rasjonelt. Jeg gjør det fordi det er interessant. Om jeg er uenig med majoriteten så sier jeg det jeg mener. Det er nok ryggsleiking i samfunnet ellers. At jeg sier meg uenig med majoriteten handler ikke om manglende selvkontroll, men at jeg tenker at et samfunn ikke går fremover hvis ingen skaper dialog. Anonymkode: b971f...dec 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 Dette er ikke et forum for seriøs diskusjon, nei. Det blir bare personangrep og dårlig kildekritikk. Anonymkode: 8b2bd...46a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg deltar ikke i diskusjoner basert på hva som er rasjonelt. Jeg gjør det fordi det er interessant. Om jeg er uenig med majoriteten så sier jeg det jeg mener. Det er nok ryggsleiking i samfunnet ellers. At jeg sier meg uenig med majoriteten handler ikke om manglende selvkontroll, men at jeg tenker at et samfunn ikke går fremover hvis ingen skaper dialog. Anonymkode: b971f...dec Da er vi jo enige. Det jeg skrev var et hjertesukk, en observasjon. Anonymkode: 82875...c5b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er ikke et forum for seriøs diskusjon, nei. Det blir bare personangrep og dårlig kildekritikk. Anonymkode: 8b2bd...46a Det blir hva man gjør det til, tenker jeg. Anonymkode: b971f...dec 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 Det blir vel stort sett bare de små og hverdagslige problemene kvinnfolk ønsker å diskutere. Ikke særlig mye politikk eller seriøse debatter med andre ord... Anonymkode: 6385c...897
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det blir vel stort sett bare de små og hverdagslige problemene kvinnfolk ønsker å diskutere. Ikke særlig mye politikk eller seriøse debatter med andre ord... Anonymkode: 6385c...897 Tror noen ønsker å diskutere viktige ting, men selv slike diskusjoner blir møtt av det useriøse, trollete og personangripende... Anonymkode: 65601...844
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #20 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 9.30): Uten muligheten til å være anonym vil dette forumet være omtrent dødt da ingen vil diskutere fotsoppen eller avføringen sin med brukernavn; denne diskusjonen har man hatt tidligere. Anonymkode: bee33...d9f Nå hadde vi klart oss uten fotsopp og avførings tråder da.. Anonymkode: 14a01...60a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå