AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Jeg har sluttet å ta medisiner jeg har stått på i årevis. Jeg sluttet brått men føler meg egentlig fin. Jeg har ikke snakket med legen om dette enda, da hverdagen har skjedd å jeg ikke har fått sumlet meg til å bestille en time. Er det slik at legen får et varsel dersom en pasient ikke har hentet faste medisiner på en stund? I så fall behøver jeg jo strengt talt ikke en legetime for å informere om dette. Anonymkode: f10f4...d72
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Capazitet skrev (6 minutter siden): Hvorfor har du sluttet med medisinen din? Det startet med at jeg glemte å ta dem med på ferie. Det gikk mye bedre enn forventet å jeg bestemte meg derfor for å forsøke videre uten, noe som også fungerte. Så derfor ingen grunn til å starte opp igjen. Anonymkode: f10f4...d72
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Det er ingen som kan tvinge deg til å ta medisin, men du er da selv ansvarlig for din egen helse. Hva slags medisiner sluttet du med? Kan det være at du skulle trappet ned? Uansett så er det best å rådføre seg med legen ang seponering. Anonymkode: 940d6...e75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Hva slags medisiner er det snakk om? Hvis det er antipsykotika du har sluttet med råder jeg deg til å ta kontakt med fastlegen i hvertfall. Anonymkode: dfc92...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ingen som kan tvinge deg til å ta medisin, men du er da selv ansvarlig for din egen helse. Hva slags medisiner sluttet du med? Kan det være at du skulle trappet ned? Uansett så er det best å rådføre seg med legen ang seponering. Anonymkode: 940d6...e75 Det er det jeg lurer på også, om det skulle vært trappet ned, men igjen så har det jo gått fint. Er snakk om antidepressiva. Anonymkode: f10f4...d72
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva slags medisiner er det snakk om? Hvis det er antipsykotika du har sluttet med råder jeg deg til å ta kontakt med fastlegen i hvertfall. Anonymkode: dfc92...2ad Er snakk om antidepressiva. Anonymkode: f10f4...d72
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er det jeg lurer på også, om det skulle vært trappet ned, men igjen så har det jo gått fint. Er snakk om antidepressiva. Anonymkode: f10f4...d72 De skal vel trappes ned på? Trappa du opp på de når du begynte på de? Anonymkode: 940d6...e75
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er snakk om antidepressiva. Anonymkode: f10f4...d72 Du skulle nok ha trappet ned, men det er jo først og fremst for å unngå abstinenser ved bråseponering. Ikke alle som får dette og du var heldig og slapp. Så om du føler deg fin og ikke føler du trenger mer legehjelp med det første, trenger du egentlig ikke melde fra. Kontakt heller legen om du skulle få symptomer tilbake. I mellomtiden slapp av, og nyt livet uten medisiner🌸 Anonymkode: 16de1...14d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå