Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal studere til høsten, og har tenkt en del på anestesisykepleier. Jeg må jo selvsagt ta bachelor i sykepleie først, og har forstått det sånn at man må få svært gode karakterer for å ha en sjans for å komme ut på videreutdanning innen anestesi. Det jeg lurer på, er hvor det er lurt å jobbe etter endt bachelor? Er det noen avdelinger som er bedre enn andre for å få et godt grunnlag før man søker videreutdanning? 

Jeg ser også at noen av utdanningsinstitusjonene ikke krever 2 års erfaring, men kun 1 år. Hvorfor er det egentlig slik? 

Takker for svar!

PS. Jeg jobber på et stort sykehus allerede, så jeg trenger ikke advarsler om hvordan ståa er i helsevesenet. Jeg vet 😆 Men yrket som anestesisykepleier virker veldig spennende, og det virker som folk trives også :)

Anonymkode: e2119...191

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å søke jobb på f eks akuttmottak eller medisinske intermediærenheter?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Topsi said:

Hva med å søke jobb på f eks akuttmottak eller medisinske intermediærenheter?

Får man jobb i akuttmottak som nyutdannet da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får man jobb i akuttmottak som nyutdannet da?

Ja, noen i min klasse gjorde det etter praksis der.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe i en hvilken som helst somatisk sykehusavdeling, men jeg vil absolutt anbefale deg å jobbe minst to år etter at du er ferdig med bachelorgraden. Anestesisykepleie er et fantastisk yrke, men det studiet er mye enklere hvis du har jobbet noen år som sykepleier først. Alt det tekniske som sprøytepumper, anestesiapparat etc lærer du på studiet, 

Anonymkode: db7a2...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...