Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis man får innvilget gjeldsordning og får restskatt i tillegg det året man får innvilget? Hva gjør man da?

Er det lov å ta ut kontanter når man har gjeldsordning? Blir det registrert noe sted?

Anonymkode: 87e03...31e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som fikk restskatt, hun måtte utsette gjeldsordningen med antall mnd det tok for å nedbetale/spare til restskatten. 

Aldri hørt om at du ikke kan ta ut kontanter, ingen som har brydd seg om hva/hvordan personene har brukt pengene deres. Så lenge avtalen holdes, og de ikke skaffer seg ny gjeld. 

Anonymkode: 41224...16a

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt din person som har med gjeldsordningen å gjøre. Pass på å følge opp gjeldsordningen og spar opp så du får betalt det du skal. 
Det er en UNIK sjanse til å starte ett nytt liv❤️

Anonymkode: 0793d...cdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kontakt din person som har med gjeldsordningen å gjøre. Pass på å følge opp gjeldsordningen og spar opp så du får betalt det du skal. 
Det er en UNIK sjanse til å starte ett nytt liv❤️

Anonymkode: 0793d...cdc

GO er flotte greier.

Anonymkode: 4f6b9...3da

AnonymBruker
Skrevet

Gjeldsordning betyr at namnsmann har utarbeidet en avtale som kreditorener har godtstt frivillig eller tvungent. Du er selv ansvarlig for å betale  hver måned, akkurat som å betale vanlige regninger. 

Namsmann sa at restskatt er krise, da må man ta av feriepenger eller lignende. Evt varsle hvis man ikke klarer å betale og ta det derfra

Anonymkode: 6b6c9...b18

Skrevet

Hei.

Får man restskatt under gjeldsordningen skal restskatten betales først. Mens man betaler restskatten skal all annen betalingen til de andre kreditorene som omfattes av ordningen stanses, inntil hele kravet på restskatten er fullt ut innfridd. Dette følger av loven.

Det skal ikke tas av livsoppholdsbeløpet for å betale restskatten. Det vil være i strid med gol.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert greit med gjeldsordning. Men når de fem årene har gått, kan man ikke spare noe før etter ytterligere to år, ellers kan de bli krevd inn? Eller har jeg mistet misforstått? Er det bare arv og gaver og sånt som blir krevd inn? Har en del gjeld og tror jeg kvalifiserer til dette. Men planen er jo å spare når jeg blir gjeldfri. Og holde meg unna alt som heter lån.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert greit med gjeldsordning. Men når de fem årene har gått, kan man ikke spare noe før etter ytterligere to år, ellers kan de bli krevd inn? Eller har jeg mistet misforstått? Er det bare arv og gaver og sånt som blir krevd inn? Har en del gjeld og tror jeg kvalifiserer til dette. Men planen er jo å spare når jeg blir gjeldfri. Og holde meg unna alt som heter lån.

Man kan spare under hele GO.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan spare under hele GO.

Ok. Trodde det man ikke brukte skulle gå til kreditorene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ok. Trodde det man ikke brukte skulle gå til kreditorene.

Neida, en kan fint spare av livsoppholdet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (8 timer siden):

Hei.

Får man restskatt under gjeldsordningen skal restskatten betales først. Mens man betaler restskatten skal all annen betalingen til de andre kreditorene som omfattes av ordningen stanses, inntil hele kravet på restskatten er fullt ut innfridd. Dette følger av loven.

Det skal ikke tas av livsoppholdsbeløpet for å betale restskatten. Det vil være i strid med gol.

Med vennlig hilsen

TBergh

Man får avsatt penger til å betale skatt

Har man ikke betalt nok i forskudd så har man et problem når skatteoppgjøret kommer

Ellers så hadde det jo bare vært å sette forskuddstrekk lavt for å unngå å betale gjeld

Anonymkode: 6b6c9...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...