AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Jeg er litt i følelsesmessig ubalanse akkurat nå, og derfor blir kanskje teksten litt usammenhengende, men jeg prøver. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 6 år. For 3 år siden var det slutt i et par mnd. Det var han som gjorde det slutt. I løpet av tiden vi var fra hverandre, flørta jeg og rota med andre. Jeg var ute av meg og knust av kjærlighetssorg, og trengte bekreftelse. Da vi ble sammen igjen (hans initiativ), tenkte jeg at vi skulle la det som skjedde under bruddet ligge. Men han presset meg til å fortelle hva jeg hadde gjort. Så sa han at han ikke hadde gjort noe med noen. Men, han innrømte at han hadde rota med ei ikke så lenge før bruddet, altså mens vi var sammen. Noe jeg hadde spurt han om den helga det skjedde, men som han da løy om. Dette tilga jeg han til slutt for. Han innrømte det nok til slutt fordi han trodde jeg allerede visste det. Og så nå nylig har det kommet frem at han rota med en venninne den perioden vi ikke var sammen. Som han jo tidligere hadde nekta for. I tillegg sov han med eksen sin flere dager på rad. Som jeg også hadde mistenkt, og konfrontert han med, men han løy. Tror ikke noe på at de bare sov sammen heller. Han sier han gjorde det for å dekke tomrommet etter meg. Men han skrev samtidig mld med meg og ville ha meg tilbake. Han har også løyet om ting mens vi var sammen, om at ei har sovet med han i hans seng etter en fest, og om hvor han selv sov en gang. Dette er bare ting jeg har funnet ut, for alt jeg vet kan det være mye mer. Sett bort fra dette, er han verdens mest kjærlige mot meg. Han er snill, omtenksom, gir meg masse komplimenter og vi kan snakke om alt. Han sier selv at han har løyet av redsel for å miste meg. Men jeg sitter her med en vond klump i magen, og lurer på om jeg er verdens dummeste menneske? Kan noen hjelpe meg å sortere dette? Anonymkode: 16ef0...631
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Han slipper å lyve om han vet at du reagerer ok på det. Anonymkode: 88814...61e 3
svartkatt Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Tittelen sier vel alt? Hvorfor godta det? 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Du er ikke dum, men du bør kanskje lære deg å verdsette deg selv høyere. Jeg hadde ikke forsatt et forhold med en mann som rota med noen mens vi var sammen og/eller lyver til meg. Anonymkode: 0185e...8dc 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han slipper å lyve om han vet at du reagerer ok på det. Anonymkode: 88814...61e Er ikke det litt feigt? Å kreve at noen ikke reagerer på ting man gjør som ikke er innafor? Han hadde jo blitt sint om jeg gjorde det samme? Anonymkode: 16ef0...631 4
Blueberrymuffin Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er litt i følelsesmessig ubalanse akkurat nå, og derfor blir kanskje teksten litt usammenhengende, men jeg prøver. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 6 år. For 3 år siden var det slutt i et par mnd. Det var han som gjorde det slutt. I løpet av tiden vi var fra hverandre, flørta jeg og rota med andre. Jeg var ute av meg og knust av kjærlighetssorg, og trengte bekreftelse. Da vi ble sammen igjen (hans initiativ), tenkte jeg at vi skulle la det som skjedde under bruddet ligge. Men han presset meg til å fortelle hva jeg hadde gjort. Så sa han at han ikke hadde gjort noe med noen. Men, han innrømte at han hadde rota med ei ikke så lenge før bruddet, altså mens vi var sammen. Noe jeg hadde spurt han om den helga det skjedde, men som han da løy om. Dette tilga jeg han til slutt for. Han innrømte det nok til slutt fordi han trodde jeg allerede visste det. Og så nå nylig har det kommet frem at han rota med en venninne den perioden vi ikke var sammen. Som han jo tidligere hadde nekta for. I tillegg sov han med eksen sin flere dager på rad. Som jeg også hadde mistenkt, og konfrontert han med, men han løy. Tror ikke noe på at de bare sov sammen heller. Han sier han gjorde det for å dekke tomrommet etter meg. Men han skrev samtidig mld med meg og ville ha meg tilbake. Han har også løyet om ting mens vi var sammen, om at ei har sovet med han i hans seng etter en fest, og om hvor han selv sov en gang. Dette er bare ting jeg har funnet ut, for alt jeg vet kan det være mye mer. Sett bort fra dette, er han verdens mest kjærlige mot meg. Han er snill, omtenksom, gir meg masse komplimenter og vi kan snakke om alt. Han sier selv at han har løyet av redsel for å miste meg. Men jeg sitter her med en vond klump i magen, og lurer på om jeg er verdens dummeste menneske? Kan noen hjelpe meg å sortere dette? Anonymkode: 16ef0...631 Alle disse egenskapene er null verdt når det ikke er tillit. Tillit er ikke mulig når han stadig lyver. Det er ikke redsel for å miste deg at han juger, han juger fordi han har skjønt at han kan komme unna med det. Bare det at du ikke kan stole på om han snakker sant eller ikke, burde være nok grunn til å forstå at dette forholdet er giftig. Endret 12. mars 2024 av Blueberrymuffin 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke det litt feigt? Å kreve at noen ikke reagerer på ting man gjør som ikke er innafor? Han hadde jo blitt sint om jeg gjorde det samme? Anonymkode: 16ef0...631 Ingen krever noe, men han vet du går i taket. Derfor sier han heller ikke noe. Anonymkode: 88814...61e
Bombasi Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I løpet av tiden vi var fra hverandre, flørta jeg og rota med andre. Jeg var ute av meg og knust av kjærlighetssorg, og trengte bekreftelse. Er dette det klassiske tilfellet med "we were on a break!!" ? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sett bort fra dette, er han verdens mest kjærlige mot meg. Han er snill, omtenksom, gir meg masse komplimenter og vi kan snakke om alt. Han sier selv at han har løyet av redsel for å miste meg. Men jeg sitter her med en vond klump i magen, og lurer på om jeg er verdens dummeste menneske? Dum er du jo ikke. Han har løyet til deg. Han har drevet med shadye ting du ikke har kontroll på eller som du vet er sant engang. Du lever i et kronisk mistillitsbrudd. Hvordan kan du stole på han igjen? Hvorvidt han er "tidenes mann" ellers blir ikke særlig relevant hvis du går rundt med klump i magen, mistror han og er usikker på hele forholdet. Følelsene dine og tankene dine er legitime. Du må tillate deg å ha dette. Og så ta et oppgjør med deg selv hva du ønsker å gjøre videre. Det er det kun du som avgjør. Ikke vi, og ikke han. Endret 12. mars 2024 av Bombasi 2 2
Rosa Dartle Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Alle disse egenskapene er null verdt når det ikke er tillit. Tillit er ikke mulig når han stadig lyver. Det er ikke redsel for å miste deg at han juger, han juger fordi han har skjønt at han kan komme unna med det. Bare det at du ikke kan stole på om han snakker sant eller ikke, burde være nok grunn til å forstå at dette forholdet er giftig. Akkurat det blir jo bare spekulasjon, man kan ikke egentlig vite. Det kan både være redselen og det kan være fordi det funker å lyve. Sånn generelt blir det helt umulig å kunne si hva han har gjort og om det er mer. Du er absolutt ikke dum, TS. Du kan faktisk ikke vite. Det kan hende han har holdt seg i skinnet, og det kan hende han ikke har gjort det. Men som de andre skriver er jo tilliten borte, og den snikende usikkerheten du forteller om virker vond å bære. Dere har fått en dårlig start på forholdet. Personlig og ut ifra egen bakgrunn ville jeg tenkt at det var lurt å la forholdet fare. Men det er fryktelig vanskelig når han ellers er en fin fyr. Men husk at dere har mange år foran dere, og det å ikke kunne stole på partneren sin vil kunne medføre mye framtidig hjertesmerte. Hva når du sitter der gravid og han er ute med kolleger.. Eller du er i ammetåka og med grinete unger og han er på farten.. Eller dere er på jobbreiser.. En slik nagende usikkerhet vil ikke være så enkel å leve med. 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 Det rareste her er hverken at han var utro i bruddfasen eller løy om det etterpå, men at han gikk inn for å fritte deg ut om hvem du var med etter bruddet deres/i pausa deres men selv holder tilbake informasjon lengst mulig. Det vitner om et syn på deres relasjon der han krever ting av deg han ikke selv vil gi. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 Du må sette deg ned og skrive på et ark hvilke krav du vil ha for et forhold. Er utroskap og løgner to "egenskaper" du ønsker hos en livspartner? Anonymkode: 9b3ff...c72 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå