Grüner Skrevet 12. mars 2024 #41 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ingen grunn til å være grei og hyggelig mot folk lenger, siden det er så mye kvalme og dårlige holdninger fra folk generelt. Det er helt utrolig hvordan folk elsker å uttale seg om ting de ikke har greie på,og samtidig ikke gidder å høre på de som de faktisk sitter å snakker om. Det er så jævlig mye dumt og motbydelig som foregår oppe i hodene på folk at man får lyst til å flykte fra samfunnet og bare holde seg langt unna andre mennesker. Men siden dette egentlig er helt umulig i praksis, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å være hyggelig mot folk. Hva faen er vitsen med å være det når man kun taper på det uansett? Anonymkode: e4f12...59a Derfor skal du synke like lavt? Rar logikk hvis du ikke ønsker at det er slik det skal være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #42 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes dessverre mange som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon. Noe flere av svarene du har fått i denne tråden nok en gang beviser. Har du vært borti mange uhyggelige mennesker så er det du som har skylda og tydeligvis paranoid også. Hvilke type folk som svarer sånn, tenker jeg mitt om. Synes du gjør klokt i å slutte og være så hyggelig mot alt og alle. Det er langt i fra alle som fortjener det. Når du blir godt kjent med personer og du vet at de er verdt det, så er det noe annet. Det er også viktig å huske på at det og ikke være hyggelig mot andre ikke trenger å bety at man behøver å være uhøflig. Det er det mange som misforstår. Vær nøytral rett og slett. Anonymkode: 13917...46f Å klistre på seg et falskt smil og å holde kjeft,jatte med og prøve å dra samtalen over på noe annet ,kommer jeg til å slutte med heretter. Siden det svir og på innsiden. Og siden jeg egentlig har lyst til å spytte dem i trynet og fortelle dem hva slags menneske de er. Jeg kommer ikke til å gjøre det selvfølgelig, men jeg kommer ikke til å gidde å høre på dem heller. Kommer ikke til å være hyggelig om de ikke er det. Anonymkode: e4f12...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #43 Del Skrevet 12. mars 2024 Grüner skrev (4 minutter siden): Derfor skal du synke like lavt? Rar logikk hvis du ikke ønsker at det er slik det skal være. Men trenger det og ikke være grei og hyggelig mot andre nødvendigvis å bety at man skal være uhøflig å ha dårlige holdninger? Man kan være nøytral, rettferdig og ha gode holdninger uten å vise seg som snill og hyggelig mot alle. Anonymkode: 13917...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #44 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen som nekter deg å sulle deg inn i din egen lille boble av mistro og bitterhet, men til syvende og sist er det deg selv det går utover Anonymkode: 4559f...78c Heller være spydig tilbake enn å late som ingenting. Da tror jeg skuldrene senker seg litt i det minste. Anonymkode: e4f12...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 12. mars 2024 #45 Del Skrevet 12. mars 2024 Grunnen er for din egen del, ikke for noen andre. Du vil neppe ønske å leve med dårlig moral, det er et drittliv jeg ikke unner noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #46 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Heller være spydig tilbake enn å late som ingenting. Da tror jeg skuldrene senker seg litt i det minste. Anonymkode: e4f12...59a Men kan du bare forklare litt nærmere på hvilken måte de er spydige? Anonymkode: 13917...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #47 Del Skrevet 12. mars 2024 Sånn som det du skriver her er ganske dumt. Det er ikke basert på fakta. Men jeg tenker at det er positivt at du kan skrive det og dele hva du tenker. Ser ingen grunn til å la det gå innover meg. Hva er grunnen til at du blir påvirket av at andre sier dumme ting om ting de ikke kan noe om? Fakta viser vel at folk som er blid og hyggelig kommer lenger i livet enn de som ikke er det. Anonymkode: 88356...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 12. mars 2024 #48 Del Skrevet 12. mars 2024 Forsåvidt enig, man får inntrykk av at det finnes veldig mange råtne mennesker der ute og man mister lysten til å være grei mot andre, men det handler litt om hvor man kommer i kontakt med folk, om det er på KG, Facebook, TikTok etc. Ålreite folk pleier ikke å være så aktive slike steder, så man får inntrykk av at verden er verre enn den er. Men ja, det er mange råtne mennesker der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #49 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg er heller ikke spesielt hyggelig. Jeg liker ikke folk. Synes dere alle er idioter på hver deres måte og vil ikke være rundt noen av dere. Og det bryr meg ikke en plass hva andre synes og mener om det. Men dette er ett MEG problem. Det er ikke nødvendigvis fordi det er noe galt med andre. Men heller fordi at jeg er mannevond. Jeg liker ingen. Kanskje på tide å gå i seg selv ts. Det er aldri alle andres feil. Anonymkode: f112f...cb0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #50 Del Skrevet 12. mars 2024 norw skrev (1 minutt siden): Forsåvidt enig, man får inntrykk av at det finnes veldig mange råtne mennesker der ute og man mister lysten til å være grei mot andre, men det handler litt om hvor man kommer i kontakt med folk, om det er på KG, Facebook, TikTok etc. Ålreite folk pleier ikke å være så aktive slike steder, så man får inntrykk av at verden er verre enn den er. Men ja, det er mange råtne mennesker der ute. Jeg opplever KG som et veldig flott sted å være. Min teori er at folk som ser råtne mennesker overalt kanskje har det kjipt i seg selv som ønsker å dømme andre på den måten. Anonymkode: 88356...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #51 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fakta viser vel at folk som er blid og hyggelig kommer lenger i livet enn de som ikke er det Gjør de egentlig det? Min erfaring er at de som setter grenser for seg selv og gjerne er veldig bestemte uavhengig av andre, er de som kommer lengst i livet. Da mener ikke å sette grenser og være bestemt på usaklige måter. Anonymkode: 13917...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #52 Del Skrevet 12. mars 2024 Om du virkelig graver så finner du på et punkt eller annet som kan vries i negativ retning. Men det er ikke sånn at absolutt hver eneste person er åpent og kontinuerlig kvalm. Det må være rom for folk å være seg også, for alt du vet kan disse kvalme folkene være som deg å tenke de ikke skal være hyggelige lenger. Og hvor hyggelig blir det da? Du er deg og du bestemmer over deg frem til eventuelt loven må bryte inn, men hvor mye vil du trives i livet om du skal annta at alle du møter er uhyggelige? Om du skal møte alle med en sur mine og gå glipp av å se deres gode sider? Kanskje er dette bare at du trengte å lufte frustrasjonen det ikke er så dypt at du faktisk skal gå rundt å være potte sur og negativ? Anonymkode: 73e7f...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #53 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må jeg si det er helt utrolig og kun ha møtt 3 sånne mennesker gjennom hele ditt liv, og i tillegg har reist mye. Hvor gammel er du da i så fall, 15 år og ikke har opplevd så mye enda? Eller har det vært mye overfladiske bekjentskaper Anonymkode: 13917...46f Ikke meg du spør, men jeg er 48, har reist mye i verden, og kan telle de virkelig dårlige mennesker jeg har truffet på på en hånd. De styrte jeg selvfølgelig unna fort. Men så er jeg hyggelig da, og møter folk med vennlighet. Anonymkode: b408d...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #54 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør de egentlig det? Min erfaring er at de som setter grenser for seg selv og gjerne er veldig bestemte uavhengig av andre, er de som kommer lengst i livet. Da mener ikke å sette grenser og være bestemt på usaklige måter. Anonymkode: 13917...46f Jeg tenker ikke at blid og grenseløs er synonymer. Jeg opplever de som er gode på grensesetting som veldig blide. De har overskudd og man opplever dem som genuine, fordi man vet at de mener det de sier. Mennesker som er grenseløse og peoplepleasere er ofte nedstemte og tappet. Anonymkode: 88356...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #55 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kan du bare forklare litt nærmere på hvilken måte de er spydige? Anonymkode: 13917...46f Jeg representerer (NOT!! Ingen representerer noe annet enn seg selv, og det er nettopp det flertallet av "vanlige" folk ikke evner å forstå) flere minoriteter. Anonymkode: e4f12...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 12. mars 2024 #56 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg opplever KG som et veldig flott sted å være. Min teori er at folk som ser råtne mennesker overalt kanskje har det kjipt i seg selv som ønsker å dømme andre på den måten. Anonymkode: 88356...000 Det er fryktelig mange råtne mennesker her inne, eller så er det en mindre gruppe som har gått inn for å skape mest mulig dårlig stemning i forskjellige tråder og bare får det til å virke som at det er mange av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #57 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg er egentlig litt enig. Ja, jeg er snill og hyggelig mot alle, med mindre de har fortjent min forakt. Likevel ser jeg hele tiden hvor dritt og jævlig folk er. Selv folk som anser seg selv som snille, som venner og familie anser som snille, og så videre. Jeg og mine kolleger har så ufattelig mange ganger blitt for eks utskjelt, fått sure kommentarer, krangling, løgn, frekkheter, og den slags på jobb, selv når vi smiler og forsøker gjøre det vi kan for å gi en fin opplevelse. Dette er ola og kari nordmann, deres venner, partnere, deres arbeidskamerater, naboer, familie. Mennesker som andre kanskje anser som snille. Så får de 1% makt over noen som forsøker varte de opp, og de blir usmakelige. Anonymkode: 64d9c...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #58 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er egentlig litt enig. Ja, jeg er snill og hyggelig mot alle, med mindre de har fortjent min forakt. Likevel ser jeg hele tiden hvor dritt og jævlig folk er. Selv folk som anser seg selv som snille, som venner og familie anser som snille, og så videre. Jeg og mine kolleger har så ufattelig mange ganger blitt for eks utskjelt, fått sure kommentarer, krangling, løgn, frekkheter, og den slags på jobb, selv når vi smiler og forsøker gjøre det vi kan for å gi en fin opplevelse. Dette er ola og kari nordmann, deres venner, partnere, deres arbeidskamerater, naboer, familie. Mennesker som andre kanskje anser som snille. Så får de 1% makt over noen som forsøker varte de opp, og de blir usmakelige. Anonymkode: 64d9c...fd9 Er dette virkelig utbredt? For mange år siden jobbet jeg et sted der det faktisk var sånn. Jeg sluttet før prøveperioden var over. Jeg så fort at dette stedet er giftig. Arbeidskulturen var ikke OK. Men det er den eneste gangen jeg har vært rundt slike mennesker. Aldri at jeg har møtt det i masse forskjellige arenaer. Jeg syntes det var helt ekstremt der jeg var. Men nå begynner jeg å tenke at kanskje det er mer utbredt enn jeg har tenkt. Jeg omgås hyggelige mennesker, som selv omgås hyggelige mennesker. Det arbeidsmiljøet jeg var del av den gangen der tror jeg det var mer at det hadde satt seg en usunn arbeidskultur i veggene nærmest, det gjennomsyret ledelse, og jeg ser for meg at mange nyansatte sluttet siden det var så dårlig. Anonymkode: 88356...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #59 Del Skrevet 12. mars 2024 norw skrev (3 minutter siden): Forsåvidt enig, man får inntrykk av at det finnes veldig mange råtne mennesker der ute og man mister lysten til å være grei mot andre, men det handler litt om hvor man kommer i kontakt med folk, om det er på KG, Facebook, TikTok etc. Ålreite folk pleier ikke å være så aktive slike steder, så man får inntrykk av at verden er verre enn den er. Men ja, det er mange råtne mennesker der ute. Inntrykk av at verden er verre enn den er? Har du fått med deg all kriminaliteten, mobbingen og hvor mange dårlige familieforhold det er rundt omkring? På et forum, så tør folk riktignok i større grad å være mer seg selv bak anonyme innlegg, de drar ikke på seg en falsk maske som ute i samfunnet. Men det betyr jo ikke at det ikke er slik. Anonymkode: 13917...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #60 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg representerer (NOT!! Ingen representerer noe annet enn seg selv, og det er nettopp det flertallet av "vanlige" folk ikke evner å forstå) flere minoriteter. Anonymkode: e4f12...59a Hvorfor er det så vanskelig for deg å svare på det enkle spørsmålet? Anonymkode: 3f8e5...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå