Traktor Skrevet 12. mars 2024 #21 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ser ingen grunn til å være grei og hyggelig mot folk lenger, siden det er så mye kvalme og dårlige holdninger fra folk generelt. Det er helt utrolig hvordan folk elsker å uttale seg om ting de ikke har greie på,og samtidig ikke gidder å høre på de som de faktisk sitter å snakker om. Det er så jævlig mye dumt og motbydelig som foregår oppe i hodene på folk at man får lyst til å flykte fra samfunnet og bare holde seg langt unna andre mennesker. Men siden dette egentlig er helt umulig i praksis, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å være hyggelig mot folk. Hva faen er vitsen med å være det når man kun taper på det uansett? Anonymkode: e4f12...59a For meg høres du ut som en svært lite tolerant person, som templer alle som er uenig med som kvalme og med dårlig holdning. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #22 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg møter omtrent bare hyggelige mennesker jeg. Alle mennesker gjør selvsagt kjipe ting innimellom (og noen er verre enn andre) og man matcher heller ikke med alle type personligheter, men jeg har aldri følt at jeg taper noe som helst med å være hyggelig mot andre mennesker. Anonymkode: 354aa...b6b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #23 Del Skrevet 12. mars 2024 Nå er det jo norsk kultur å ikke være hyggelig mot fremmede. Så du gjør helt rett i å slutte med sånt. Anonymkode: a5fd5...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 12. mars 2024 #24 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med folk som utnytter snille mennesker? Er veldig mange av dem. Det du skriver er ganske naivt. Anonymkode: 13917...46f Det trenger ikke nødvendigvis å være naivt. Det går an å være snill og hyggelig mot andre mennesker, uten at man lar seg utnytte. Jeg liker å være imøtekommende og hyggelig med alle jeg møter, men om noen ønsker å utnytte meg så takker jeg bare nei, og avslutter det der. Går an å ha ryggrad samtidig som man er grei med de man møter på sin vei 😊 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #25 Del Skrevet 12. mars 2024 Traktor skrev (3 minutter siden): For meg høres du ut som en svært lite tolerant person, som templer alle som er uenig med som kvalme og med dårlig holdning. Vi kan godt bytte liv hvis du vil. Anonymkode: e4f12...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #26 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Problemet er at de som virker hyggelige utad kan være egentlige drittfolk. Og jeg tror det er mange av dem. Anonymkode: e4f12...59a Vel, da bør du tenke gjennom hvilke folk du omgås siden »alle» er så fæle. Kjenner ingen som har så mange fæle folk rundt seg, som du virker å ha. Anonymkode: 0c53d...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #27 Del Skrevet 12. mars 2024 Kan på en måte forstå deg TS, for jeg føler litt på det samme. Men det er min egen skyld, jeg er ikke så flink til å si ifra når folk oppfører seg som idioter, så strikken blir rimelig tøyd, og nå er jeg egentlig bare sliten. Samtidig tenker jeg at det er greit, for da forsvinner filteret mitt sakte men sikkert, så kanskje jeg klarer å sette skapet på plass til slutt. Orker ikke finne meg i bullshit lenger. Anonymkode: 66faf...c41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #28 Del Skrevet 12. mars 2024 Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Det trenger ikke nødvendigvis å være naivt. Det går an å være snill og hyggelig mot andre mennesker, uten at man lar seg utnytte. Jeg liker å være imøtekommende og hyggelig med alle jeg møter, men om noen ønsker å utnytte meg så takker jeg bare nei, og avslutter det der. Går an å ha ryggrad samtidig som man er grei med de man møter på sin vei 😊 Ja selvfølgelig går det an å være snill og hyggelig mot andre mennesker uten at man nødvendigvis blir utnyttet. Men det finnes dessverre også mange mennesker som gjør det, og du uttalte deg som at det er standard at hvis man er snill og hyggelig mot andre, så blir de automatisk det tilbake. Og det er naivt å tro. Anonymkode: 13917...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #29 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er så fasinert over hvor dere som klager finner alle disse menneskene med kvalme og dårlige holdninger, jeg kan med hånda på hjerte si at gjennom hele mitt liv så har jeg kanskje møtt 3 sånne mennesker, og jeg har rest mye rundt i verden. Så det er helt utrolig godt jobba hvis man er omringa av bare sånne mennesker. Anonymkode: 3f8e5...e56 Enig! Tror ikke jeg har møtt 3 stk engang. Er 50 år og har levd mitt liv, for å si det sånn. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da må jeg si det er helt utrolig og kun ha møtt 3 sånne mennesker gjennom hele ditt liv, og i tillegg har reist mye. Hvor gammel er du da i så fall, 15 år og ikke har opplevd så mye enda? Eller har det vært mye overfladiske bekjentskaper Anonymkode: 13917...46f Må man være 15 år og uerfaren for ikke å omgåes drittfolk?? AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Disse menneskene er over alt. De er i familien,på arbeidsplassen,i nabolaget og..ja you name it. Anonymkode: e4f12...59a Du høres 100 prosent paranoid ut! Ro ned og la være å lage scenarioer om/fra folk rundt deg, eller kom deg bort fra det rare miljøet du har rotet deg bort i! Dette høres totalt unormalt ut! Anonymkode: 0c53d...c0c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #30 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan på en måte forstå deg TS, for jeg føler litt på det samme. Men det er min egen skyld, jeg er ikke så flink til å si ifra når folk oppfører seg som idioter, så strikken blir rimelig tøyd, og nå er jeg egentlig bare sliten. Samtidig tenker jeg at det er greit, for da forsvinner filteret mitt sakte men sikkert, så kanskje jeg klarer å sette skapet på plass til slutt. Orker ikke finne meg i bullshit lenger. Anonymkode: 66faf...c41 Ja. Men jeg tror ikke at det går an å strekke strikken lenger noe særlig lenger, for den har strukket seg så mange ganger. Lurer på om det egentlig er noe igjen av den. Føles mer som at den har blitt brent opp av en ild fra helvete. Anonymkode: e4f12...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #31 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må man være 15 år og uerfaren for ikke å omgåes drittfolk?? Nei, men hvis man kun har møtt 3 stk i godt voksen alder, så har man i så fall vært utrolig heldig. Anonymkode: 13917...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #32 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er så fasinert over hvor dere som klager finner alle disse menneskene med kvalme og dårlige holdninger, jeg kan med hånda på hjerte si at gjennom hele mitt liv så har jeg kanskje møtt 3 sånne mennesker, og jeg har rest mye rundt i verden. Så det er helt utrolig godt jobba hvis man er omringa av bare sånne mennesker. Anonymkode: 3f8e5...e56 Jeg må tilstå at jeg har veldig vanskelig for å tro at du har vært mye rundt i verden. Årsaken til at man blir bedt om å ta forholdsregler når man er ute og reiser, er nettopp fordi man kan møte mye rart, også mennesker som virkelig vil deg vondt. Er man naiv (som du virker) så må man regne med at før eller senere så straffer det seg. Det er mye ålreite folk, men det er også mange falske, direkte ondskapsfulle mennesker. De har man også rundt seg. Jeg har lært meg aldri å stole helt på et førsteinntrykk, for en del er skremmende gode på å skjule hvem de egentlig er. Går ut fra at TS har møtt noen av disse. Hvis alle hadde vært så hyggelige og greie, ville vi ikke hatt den kriminaliteten vi har, og vi ville ikke hatt de høye mobbetallene i skolene våre. Ingen trenger å mobbe noen, verken på skolen eller i arbeidslivet, men det gjøres i stor stil likevel, og det er kun ondskap som driver de menneskene som holder på med dette. Anonymkode: dd4f7...c95 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #33 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig! Tror ikke jeg har møtt 3 stk engang. Er 50 år og har levd mitt liv, for å si det sånn Igjen, du har vært heldig. Har selv jobbet som frisør i mange år tidligere, og skal love deg at jeg har hatt mange uhyggelige og ufyselige mennesker i den stolen. Har mistet tellingen etter mange år. Men var mange hyggelige også da heldigvis. Anonymkode: 13917...46f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #34 Del Skrevet 12. mars 2024 Nesten funny å tenke på at sikkert flere av de i tråden som nekter for at det er sånn, sikkert slenger dritt og fordommer på impuls her inne om andre. Uten at de ser hva de gjør og konsekvensene av det. Anonymkode: e4f12...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #35 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er så fasinert over hvor dere som klager finner alle disse menneskene med kvalme og dårlige holdninger, jeg kan med hånda på hjerte si at gjennom hele mitt liv så har jeg kanskje møtt 3 sånne mennesker, og jeg har rest mye rundt i verden. Så det er helt utrolig godt jobba hvis man er omringa av bare sånne mennesker. Anonymkode: 3f8e5...e56 Det er vel mer hvordan man er som person. Jeg har "antenna" ute hele tiden blant folk og stadig på vakt etter negative vibber.. Det er slitsomt men en forsvarsmekanisme som jeg har laget meg fra jeg var barn. Det resulterer også i at jeg tolker ting i verste mening og overtenker kommentarer, konkluderer og anser folk som utrivelige ganske lett. Dette er selvsagt noe jeg er blitt mer bevisst på og prøver å jobbe med. Men ikke så enkelt alltid da det er et tankemønster jeg har hatt i snart 30 år. Jeg oppfatter folk flest i min alder som vanskelige å forholde seg til og skape gode relasjoner med. Men jeg er også blitt mer sikker på at problemet egentlig sitter hos meg selv. Jeg tror at mange slipper å gå rundt med følehorn til enhver tid, og kanskje rare kommentarer preller lettere av, eller at de forsvarer seg på en god måte og hever seg lett over ting som jeg kunne følt hadde ødelagt dagen min.. Vi er jo forskjellige med erfaringer og opplevelser som har formet oss, og gjort noen av oss ekstra sårbare. Men vi bør huske å ikke gi opp og slå alle over én kam likevel. Anonymkode: eb901...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #36 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel mer hvordan man er som person. Jeg har "antenna" ute hele tiden blant folk og stadig på vakt etter negative vibber.. Det er slitsomt men en forsvarsmekanisme som jeg har laget meg fra jeg var barn. Det resulterer også i at jeg tolker ting i verste mening og overtenker kommentarer, konkluderer og anser folk som utrivelige ganske lett. Dette er selvsagt noe jeg er blitt mer bevisst på og prøver å jobbe med. Men ikke så enkelt alltid da det er et tankemønster jeg har hatt i snart 30 år. Jeg oppfatter folk flest i min alder som vanskelige å forholde seg til og skape gode relasjoner med. Men jeg er også blitt mer sikker på at problemet egentlig sitter hos meg selv. Jeg tror at mange slipper å gå rundt med følehorn til enhver tid, og kanskje rare kommentarer preller lettere av, eller at de forsvarer seg på en god måte og hever seg lett over ting som jeg kunne følt hadde ødelagt dagen min.. Vi er jo forskjellige med erfaringer og opplevelser som har formet oss, og gjort noen av oss ekstra sårbare. Men vi bør huske å ikke gi opp og slå alle over én kam likevel. Anonymkode: eb901...204 Men det tar ikke bort det faktum at det finnes mange utrivelige mennesker. Noen har faktisk også evnen til å tiltrekke seg disse menneskene. De som er veldig empatiske, snille og "godtroende" f.eks kan blant annet lett havne borti psykopater/narsissister. Anonymkode: 13917...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #37 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du høres 100 prosent paranoid ut! Ro ned og la være å lage scenarioer om/fra folk rundt deg, eller kom deg bort fra det rare miljøet du har rotet deg bort i! Dette høres totalt unormalt ut! Anonymkode: 0c53d...c0c Nei, dessverre. Jeg er ikke en del av noe miljø, selv om mange liker å hevde det og snakke som om det skulle vært slik. Anonymkode: e4f12...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #38 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg må tilstå at jeg har veldig vanskelig for å tro at du har vært mye rundt i verden. Årsaken til at man blir bedt om å ta forholdsregler når man er ute og reiser, er nettopp fordi man kan møte mye rart, også mennesker som virkelig vil deg vondt. Er man naiv (som du virker) så må man regne med at før eller senere så straffer det seg. Det er mye ålreite folk, men det er også mange falske, direkte ondskapsfulle mennesker. De har man også rundt seg. Jeg har lært meg aldri å stole helt på et førsteinntrykk, for en del er skremmende gode på å skjule hvem de egentlig er. Går ut fra at TS har møtt noen av disse. Hvis alle hadde vært så hyggelige og greie, ville vi ikke hatt den kriminaliteten vi har, og vi ville ikke hatt de høye mobbetallene i skolene våre. Ingen trenger å mobbe noen, verken på skolen eller i arbeidslivet, men det gjøres i stor stil likevel, og det er kun ondskap som driver de menneskene som holder på med dette. Anonymkode: dd4f7...c95 Nei altså føl deg fri til å tro hva du vil, og komme med en psykoanalyse basert på et inlegg du. Jeg vet hva jeg har gjort og hvordan jeg er så hva du tror og tenker betyr liksom ikke så mye. Anonymkode: 3f8e5...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #39 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, dessverre. Jeg er ikke en del av noe miljø, selv om mange liker å hevde det og snakke som om det skulle vært slik. Anonymkode: e4f12...59a Det finnes dessverre mange som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon. Noe flere av svarene du har fått i denne tråden nok en gang beviser. Har du vært borti mange uhyggelige mennesker så er det du som har skylda og tydeligvis paranoid også. Hvilke type folk som svarer sånn, tenker jeg mitt om. Synes du gjør klokt i å slutte og være så hyggelig mot alt og alle. Det er langt i fra alle som fortjener det. Når du blir godt kjent med personer og du vet at de er verdt det, så er det noe annet. Det er også viktig å huske på at det og ikke være hyggelig mot andre ikke trenger å bety at man behøver å være uhøflig. Det er det mange som misforstår. Vær nøytral rett og slett. Anonymkode: 13917...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #40 Del Skrevet 12. mars 2024 Ingen som nekter deg å sulle deg inn i din egen lille boble av mistro og bitterhet, men til syvende og sist er det deg selv det går utover Anonymkode: 4559f...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå