Gå til innhold

Kan noen som i utgangspunktet ikke er interessert bli det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

jeg er håpløst betatt av en kollega - men det er ikke gjensidig. Selvom han har gitt meg noen signaler på at han kanskje liker meg litt tilbake er han i bunn og grunn «just not that into me» - det må jeg bare ta innover meg! 

men vi er venner, og har god Tone. Jeg er på ingen måte «innpåsliten» og han «unngår» meg på ingen måte ikke. Vi er bare venner og han har til og med sagt «du er skikkelig bra jente» 

det er jeg lurer på - kan det skje at noen som i utgangspunktet ikke er interessert blir det en dag? 🙈

Anonymkode: 74b06...55b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for min del, har jeg «friendzonet» noen, er det ingen vei tilbake 

Anonymkode: 1fb56...8e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer sjelden. Da tror jeg man må oppdage noe nytt ved vedkommende. Det lureste du gjør er å leve ditt eget liv og ikke tilpasse deg ham på noe måte. Vis selvstendighet.

Anonymkode: daab6...285

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

men vi er venner, og har god Tone.

Aah, jeg kjenner også ei god Tone. :) 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

det er jeg lurer på - kan det skje at noen som i utgangspunktet ikke er interessert blir det en dag? 🙈

Kanskje. 

Men ikke gjør det. Hvorfor skal du blande kjærlighet og jobb? Det er som å drite der du spiser. Fører alltid med seg problemer. Kan du ikke finne deg en annen en? Mååå du absolutt jakte på en kollega som egentlig ikke er interessert i deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at når han ikke til nå har sett "noe" ved deg som interesserer ham på den måten, så vil du bli ei som han liker, men ikke noe mer.

Jeg har selv en som jeg vet kunne ønsket et forhold, men som jeg kun ser på som en god kollega og venn. Når man ikke har den spesielle følelsen for noen, så hjelper det ikke uansett hva man gjør. En kan ikke tvinge frem følelser.

Anonymkode: d6b29...383

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Jeg hadde god tone med en venninne i 3 år før jeg brått ble forelsket, og det viste seg at hun også hadde vært en stund. Før det ville jeg sagt "ikke faen!". 

Anonymkode: 12cec...32c

AnonymBruker
Skrevet

Folk er jo forskjellige. Det er flere ganger jeg har opplevd å blitt forelsket etter et langt vennskap. Det er gjerne sånn at jo mer kjent vi har blitt, jo mer gode egenskaper la jeg merke til!

Så det er ennå håp. Men kan fort bli ubehagelig om det blir slutt, og så må du se han på jobb hver dag.

Anonymkode: 30f81...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! 

jeg er håpløst betatt av en kollega - men det er ikke gjensidig. Selvom han har gitt meg noen signaler på at han kanskje liker meg litt tilbake er han i bunn og grunn «just not that into me» - det må jeg bare ta innover meg! 

men vi er venner, og har god Tone. Jeg er på ingen måte «innpåsliten» og han «unngår» meg på ingen måte ikke. Vi er bare venner og han har til og med sagt «du er skikkelig bra jente» 

Jeg opplevde dette med kollega og det viste seg at han var forelska men gjorde alt for å skjule det fordi han ikke trodde han hadde sjans. Fant det ut etter nesten ett år som kollegaer da han plutselig tok kontakt på sosiale media. Der var det visst lettere å snakke med meg😅 Vi ble et par.

Syns det er rart å tenke tilbake på. Han gjorde virkelig en bra jobb med å ikke virke uinteressert😅 Så jeg ble ganske paff da han tok kontakt for å si det slik.

At kollegaen dum  sier du er en skikkelig bra jente derimot, det ville jeg tatt som et klart tegn på at han liker deg og du kan fint spørre ham om han vil finne på noe en dag syns jeg🙂🌸

Anonymkode: 0e24e...0b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 2.58):

Jeg opplevde dette med kollega og det viste seg at han var forelska men gjorde alt for å skjule det fordi han ikke trodde han hadde sjans. Fant det ut etter nesten ett år som kollegaer da han plutselig tok kontakt på sosiale media. Der var det visst lettere å snakke med meg😅 Vi ble et par.

Ts; hvor sikker er du på at det ikke er noe lignende?  At folk snakker forbi hverandre, eller skjuler interesse for å unngå sårbarhet, er helt vanlig. 

Anonymkode: e7941...12d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan skje! Sjansen for at det skjer derimot...

Hvor ofte har du blitt sjekket opp, du har avvist fordi du ikke er interessert,  og så blir du interessert senere?

Anonymkode: 69426...561

AnonymBruker
Skrevet

Nei, går ikke her. Kjemi må stemme, jeg merker kjemi med engang. Kan ikke tvinge det frem.

Anonymkode: 615b6...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Ja det tror jeg absolutt kan skje. Kanskje ikke veldig stor sannsynlighet, men det er mulig. Det skjedde egentlig meg en gang. Var også en kollega. Og det et nok "desverre" en forutsetning at det er en person du møter relativt ofte. Jeg anså han ikke som en kandidat overhode. Men etter vi hadde jobba på samme sted i 2 år, så "vokste" han på meg...jeg så liksom litt forbi at han utseendemessig ikke helt var min type, men hadde mange andre kvaliteter som gjorde han attraktiv. Og ikke minst, jeg kjente han jo bedre. Det ble aldri noe altså, jeg ville ikke ødelegge jobbrelasjonen. Man kan bli litt "lurt" til å tro at det er noe også, bare fordi det er en som er tilgjengelig på et vis, og en man treffer jevnlig av naturlige grunner. 

Jeg ville ikke gått å "ventet" på han, for selv om det er mulig så kaster du bort mye tid. Lev livet ditt, date andre, skulle han vise interesse en dag så tar du det derfra.

Anonymkode: adec4...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Sett ut et rykte om at du har fått deg kjærese og er styrtforelska. Spill forelsket på jobben. Sørg for å ha bilder av en fyr du kjenner eller er i slekt med på mobilen, og utgi han for å være den nye kjæresten, vis kollegaen bilde OM HAN SPØR om å få se.

Kanskje han plutselig blir sjalu for han føler at han gikk glipp av noe, og innså det for sent. Det har skjedd før, at en venn blir plutselig sjalu og innser sine følelser når en venn/venninne plutselig blir forelsket i en annen og uoppnåelig med ett.

Håper du er en god skuespiller da.

Anonymkode: 12716...95b

Skrevet

Ja, det er fullt mulig og ikke så uvanlig. 

Men mye har endret seg i løpet av de åra jeg var "av markedet" og jeg synes folk låser seg fast i overfladiske oppfatninger, førsteinntrykk og har kraftig motstand mot å investere emosjonelt. Man skal liksom ikke være for interessert, man skal liksom ikke være kjærester, alt skal handle om å være sporadisk date, ha litt sex, men for Guds skyld ikke være emosjonelt investert. Så på grunn av dette vet jeg ikke hva jeg tror du kan forvente deg. Skal jeg sette penga på noe så er det at dere begge går rundt grøten i så store sirkler at dere ikke ser grøten engang og det kommer dermed heller aldri til å bli noe mellom dere. Jeg ser noen anbefaler å begynne å spille spill. Som vi alle vet er uærlighet beste veien til suksess :klovn: 

Jeg hadde en ungdomskjæreste en gang som jeg rett og slett ikke likte i starten. Hun var en venn av en venn og jeg ungikk henne, for hun hadde en holdning jeg ikke likte. Men jo mer jeg (ufrivillig 🤣) ble kjent med henne , jo mer begynte jeg å like henne. Hun var anderledes enn jeg trodde.  Jeg kjenner til flere tilsvarende historier. Ikke så ekstremt som at man har mislikt hverandre i starten, men at det har tatt tid før de har "sett" hverandre. 

Det kan være flere årsaker til dette. En kan være at noen holder en fasade utad som ikke egentlig stemmer så godt med hvem man er. Det er ikke sikkert man er klar over det selv engang. Jeg har fått høre jeg er litt sånn. Så når man etterhvert begynne å se forbi fasaden, så endrer man mening om personen.   En annen ting kan være at man er i en situasjon (arbeidsplass, forening, bekjentskap) hvor man ikke tillater seg å se andre på den måten. (husk også at menn er livredde for #metoo på arbeidsplassen ofte). Man kan også være emosjonelt på et dårlig sted uten at det vises (heartbreak, livsbekymringer osv) og når det endrer seg så begynner man å se andre på en annen måte.

Mitt beste råd er, vær deg selv, men vær kanskje litt mer "åpen" mot han du liker og gi ham en sjanse til å "se" deg og begynne å like deg. Men ikke lat som du er noe annet, ikke sett opp en fasade og ikke spille spill. Jeg tror de fleste menn liker best jenter som er lett å tolke. Kanskje han ikke er i din fremtid. Kanskje han er...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at han ikke er interessert da?

Anonymkode: 8d19a...e21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sett ut et rykte om at du har fått deg kjærese og er styrtforelska. Spill forelsket på jobben. Sørg for å ha bilder av en fyr du kjenner eller er i slekt med på mobilen, og utgi han for å være den nye kjæresten, vis kollegaen bilde OM HAN SPØR om å få se.

Kanskje han plutselig blir sjalu for han føler at han gikk glipp av noe, og innså det for sent. Det har skjedd før, at en venn blir plutselig sjalu og innser sine følelser når en venn/venninne plutselig blir forelsket i en annen og uoppnåelig med ett.

De fleste blir igjen mindre interessert når de får vite at den andre lyver...

Anonymkode: 69426...561

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 21.55):

Jeg kan ikke det. Er det ikke kjemi fra første stund så kommer det aldri til å bli det. Men man er jo forskjellig.

Anonymkode: 3c3d3...4e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres jo fullstendig psykt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Følelser kan komme etter hvert. men kollegaer setter man jo gjerne på "ikke aktuelle å date"-lista også da. Man tenker ikke i de banene. Og da er det jo ingen grunn til at følelser skal oppstå heller. Det må nok skje noe utenfor jobbsetting om noe skulle kunne skje.

Anonymkode: f17d0...74d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...