Gå til innhold

Kan man stole på svarene man får når man ringer Skatteetaten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måtte ringe Skatteetaten ifm spørsmål om dødsbo. Snakket med en veldig hyggelig dame, men hun var litt utydelig i svarene syns jeg. Ble etter samtalen litt i tvil på om hun egentlig kunne det hun svarte på.

Hva er deres erfaring med å ringe til Skatteetaten? Har de peiling, eller bør man dobbeltsjekke opplysningene de gir?

Anonymkode: b37cf...f9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har måtte ringe Skatteetaten ifm spørsmål om dødsbo. Snakket med en veldig hyggelig dame, men hun var litt utydelig i svarene syns jeg. Ble etter samtalen litt i tvil på om hun egentlig kunne det hun svarte på.

Hva er deres erfaring med å ringe til Skatteetaten? Har de peiling, eller bør man dobbeltsjekke opplysningene de gir?

Jeg snakker da om å ringe på 800 80000 nummeret. Ikke til spesifikke personer.

AnonymBruker
Skrevet

Tror dessverre ikke det. Jeg ringte og spurte en gang, og han jeg snakket med, kunne ikke svare. Han kom til slutt med noe svada som jeg etter hvert oppdaget ikke var riktig. Det beste er å søke og finne fakta selv.

Anonymkode: b22c3...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å finne skriftlig informasjon, ikke alle kan det de driver med. Gjelder ikke bare skatteetaten. 

Anonymkode: 9a8c1...15b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send heller skriftlig spørsmål. Da får du skriftlig svar og de får bedre tid til å finne riktig svar. 

Anonymkode: 98912...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få alltid en henvisning til lovverket. Det gjelder uansett hvem du kontakter, om det er skatteetaten, nav eller andre offentlige instanser. 

Anonymkode: 7b95b...645

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke inntrykk av at man kan stole på svaret man får, dessverre.

Anonymkode: a0073...e12

Gjest Bromance
Skrevet

Så kjedelig å ringe saksbehandlere / kundebehandlere og man merker at man har mer peiling på ting enn det de har selv...:whosthere:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...