Gå til innhold

Barnehage med redusert åpningstid, men ikke redusert regning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagesjefen i kommunen har fattet vedtak i barnehagen til barna mine for 2.gang bare i år om å redusere åpningstid pga for lite bemanning. Dette skjedde også flere ganger i fjor. I tillegg til dette har styrer oppfordret foreldre til å ha barn hjemme så mye som mulig. 

Har flere ganger hatt barna hjemme, eller hatt kortere dag da det har passet seg sånn. Men når vi nå går inn i 5. uken med redusert åpningstid i 2024, så begynner jeg å kjenne på irritasjon over å betale fullpris for en «vare» vi ikke kan benytte oss av. 

Kan man sette noen krav her? Noen som har vært borti samme?

Anonymkode: 35851...328

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får jo ikke de timene du betaler for

Anonymkode: 30404...4a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt krevd mindre betaling. Koster meg 250kr i timen å ta fri fra jobb for å være hjemme med barn.

Anonymkode: b3af7...b14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel stat/kommune (?) som betaler størsteparten av plassen, så blir på en måte deres del av regninga. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9cdc1...24b

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye åpningstidene blir redusert tror jeg. En fulltidsplass man betaler for er 40+ timer så om de klarer 40 timer i løpet av en uke, gjennomsnittelig 8 timer om dagen har du ikke krav på redusert foreldrebetaling, 

Så om vår barnehage som normalt har åpent kl. 7-17, reduserer til 8–16 er de fortsatt innen rammene for en fulltidsplass. 

Anonymkode: 46c5a...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke maksprisen redusert til 2000 kr..? 

Anonymkode: 460a3...c76

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Det er ikke gjeldene pdd

Anonymkode: d8b2a...0e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er fra 1.august 2024. Men uansett pris så skjønner jeg at TS syns det er urimelig at ikke fakturaen reduseres når tilbudet reduseres.. 

Anonymkode: 07774...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...