AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Min eksmann vil ikke ha ungene mer enn 4 netter i mnd. Pga jobb sier han, mens jeg kunne flyttet til verdens ende og bytte jobb på flekken for å være med dem. Han betaler barnebidrag bare på tvang gjennom innkreving, barna gikk glipp av 20 k hver før nav tok over den private avtalen som han nektet å betale. Ikke sender han dem på aktiviteter i helgens hans, for dyrt sier han. De får ikke en gang en 50 lapp til å kjøpe bursdagsgave til venner om bursdagen er i hans helg. Selv er han i spania flere ganger i året med kjæresten. Han nekter å betale sin del av reguleringstannlegen til begge barna. Nav har fastsatt beløpet, men de krever det ikke inn, da bare gidder han ikke betale. Selv har han en flott bmw og en stor motorsykkel, og fine merkeklær. Og ikke nok med det, nå skal han ha nytt barn med en han ble sammen med etter at hun ble gravid, ja og de snakker ikke felles språk en gang. Jeg synes synd på henne, for hun virker oppriktig som en kjekk og herlig dame. Og flink med ungene er hun også, den lille tiden hun treffer dem under samvær (ifølge ungene). Men jeg er det store rasshølet som har fratatt han alt! Altså, jeg blir så oppgitt. Her sitter jeg og tar ansvaret med glede. Solgte bilen, byttet jobb, kjøpte hus med nok soverom, gjør alt i hverdagen alene. Egentlig bare ment som syteinnlegg... hva kan man gjøre med slike udugelige ekser? Hvordan få dem til å ta ansvar? Anonymkode: 5136b...c19 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Du kan ikke få ham til å ta ansvar. Det du får i stedet, er mer tid og et nærere forhold til ungene. Han er en dårlig far, men han taper på det. Kanskje innser han det selv om noen år. Anonymkode: e53c8...21c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han nekter å betale sin del av reguleringstannlegen til begge barna. Nav har fastsatt beløpet, men de krever det ikke inn, Du kan få nav til å kreve det inn. Det er et eget kryss på skjemaet for det. Du er ikke ansvarlig for hans uansvarlighet. Gled deg heller over at du får så mye tid med barna, og glem han. Siden det er snakk om tannregulering, antar jeg at denne ungen er 10år+. Da kan også ungen selv bestemme om det skal være samvær eller ei. Anonymkode: 90529...f95 1 2
makkapakka Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Sånn er disse bf. Jeg sluttet å irritere meg kjapt og bestemte meg heller at barnet skulle få en trygg og god oppvekst. Nå er han voksen og jeg har ikke angret et sekund på de fine årene. Økonomi er alltid det største problemet, jeg stortsett alt selv med dårlig økonomi, bf irriterte seg mest over at han i heletatt måtte betale bidrag gjennom nav
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 eks av en grunn sant? du ønsker vel ikke sende ungene dine til en som ikke ønsker det? eller? Den eneste du kan gjøre noe med er deg selv la han bare seile sin egen sjø jissesssss Anonymkode: 3ed87...e62
Gjest Bromance Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Egentlig bare ment som syteinnlegg... hva kan man gjøre med slike udugelige ekser? Hvordan få dem til å ta ansvar? Ingenting du kan gjøre dessverre.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Ungene kommer til å huske dette, de forstår godt etter hvert hvordan han er. Og de ser hvordan du står på for dem. Det vil aldri bli glemt. Årene går, ungene blir voksne, og eksmannen din blir sittende igjen uten besøk, uten noe særlig kontakt med barna sine. Du derimot, du vil få voksne barn som stikker innom deg, som inkluderer deg i livene sine. Anonymkode: 83baf...cae 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Ingenting du kan gjøre. Hvis han mener du har "fratatt ham alt" antar jeg at det var du som gikk? Slutt å heng deg opp i hva han kjøper seg og hva han driver med. Sett opp en kalender og ha kontakt over e-post. Anonymkode: b6d24...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min eksmann vil ikke ha ungene mer enn 4 netter i mnd. Pga jobb sier han, mens jeg kunne flyttet til verdens ende og bytte jobb på flekken for å være med dem. Han betaler barnebidrag bare på tvang gjennom innkreving, barna gikk glipp av 20 k hver før nav tok over den private avtalen som han nektet å betale. Ikke sender han dem på aktiviteter i helgens hans, for dyrt sier han. De får ikke en gang en 50 lapp til å kjøpe bursdagsgave til venner om bursdagen er i hans helg. Selv er han i spania flere ganger i året med kjæresten. Han nekter å betale sin del av reguleringstannlegen til begge barna. Nav har fastsatt beløpet, men de krever det ikke inn, da bare gidder han ikke betale. Selv har han en flott bmw og en stor motorsykkel, og fine merkeklær. Og ikke nok med det, nå skal han ha nytt barn med en han ble sammen med etter at hun ble gravid, ja og de snakker ikke felles språk en gang. Jeg synes synd på henne, for hun virker oppriktig som en kjekk og herlig dame. Og flink med ungene er hun også, den lille tiden hun treffer dem under samvær (ifølge ungene). Men jeg er det store rasshølet som har fratatt han alt! Altså, jeg blir så oppgitt. Her sitter jeg og tar ansvaret med glede. Solgte bilen, byttet jobb, kjøpte hus med nok soverom, gjør alt i hverdagen alene. Egentlig bare ment som syteinnlegg... hva kan man gjøre med slike udugelige ekser? Hvordan få dem til å ta ansvar? Anonymkode: 5136b...c19 Så, du la deg på rygg for en alfahann med masse penger og sitter og sutrer nå som han er ferdig med deg. Anonymkode: e0594...582
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så, du la deg på rygg for en alfahann med masse penger og sitter og sutrer nå som han er ferdig med deg. Anonymkode: e0594...582 Alfahann? En fyr som ikke er istand til å ta vare på sine egne barn er vel så lite alfa som det er mulig å bli. Ynkelig er ordet. Anonymkode: ccde6...1ad 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Skjønner deg så godt. Er i samme situasjon. Alle anbefaler å akseptere realiteten. Ikke forvent noe mer enn det som er realistisk. Å forvente noe urealistisk gjør det bare skuffa og misfornøyd igjen og igjen. Anonymkode: fec22...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min eksmann vil ikke ha ungene mer enn 4 netter i mnd. Pga jobb sier han, mens jeg kunne flyttet til verdens ende og bytte jobb på flekken for å være med dem. Han betaler barnebidrag bare på tvang gjennom innkreving, barna gikk glipp av 20 k hver før nav tok over den private avtalen som han nektet å betale. Ikke sender han dem på aktiviteter i helgens hans, for dyrt sier han. De får ikke en gang en 50 lapp til å kjøpe bursdagsgave til venner om bursdagen er i hans helg. Selv er han i spania flere ganger i året med kjæresten. Han nekter å betale sin del av reguleringstannlegen til begge barna. Nav har fastsatt beløpet, men de krever det ikke inn, da bare gidder han ikke betale. Selv har han en flott bmw og en stor motorsykkel, og fine merkeklær. Og ikke nok med det, nå skal han ha nytt barn med en han ble sammen med etter at hun ble gravid, ja og de snakker ikke felles språk en gang. Jeg synes synd på henne, for hun virker oppriktig som en kjekk og herlig dame. Og flink med ungene er hun også, den lille tiden hun treffer dem under samvær (ifølge ungene). Men jeg er det store rasshølet som har fratatt han alt! Altså, jeg blir så oppgitt. Her sitter jeg og tar ansvaret med glede. Solgte bilen, byttet jobb, kjøpte hus med nok soverom, gjør alt i hverdagen alene. Egentlig bare ment som syteinnlegg... hva kan man gjøre med slike udugelige ekser? Hvordan få dem til å ta ansvar? Anonymkode: 5136b...c19 Ville krevd 100% omsorg og spart meg selv og barna for den slags negativitet. Så kan han ta kontakt når han faktisk har lyst å møte barna Anonymkode: c9cb5...436
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så, du la deg på rygg for en alfahann med masse penger og sitter og sutrer nå som han er ferdig med deg. Anonymkode: e0594...582 Øh? Hvor i innlegget til ts finner du noe som antyder at den ynkelige taperen av en far er "alfahann"? Jøss og bevares hva enkelte hannkjønn får seg til å si her inne. Tapere. Anonymkode: 913da...874 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ville krevd 100% omsorg og spart meg selv og barna for den slags negativitet. Så kan han ta kontakt når han faktisk har lyst å møte barna Anonymkode: c9cb5...436 Hun har 100% omsorg. Far har samvær, og den retten skal det betydelig mer enn dette til å ta fra ham. Anonymkode: ff740...848 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så, du la deg på rygg for en alfahann med masse penger og sitter og sutrer nå som han er ferdig med deg. Anonymkode: e0594...582 Alfahannen i en ulveflokk er faren. En ulveflokk består av et foreldrepar og ett eller to kull med barn. Alfaen er omsorgsindividet, som tar seg av flokken sin. Det TS beskriver er ingen alfa. Anonymkode: d1e1f...e16 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå