Gå til innhold

Når var barnet deres lei av SFO?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en som går i 2. klasse nå som begynner å bli lei av SFO og ikke trives like godt lenger. Når ønsket deres barn å slutte der?

Anonymkode: 90ac6...a5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet sluttet våren i 2. klasse. Barnet hatet SFO 🙈

Anonymkode: 5f4b5...4df

Skrevet

3. Klasse mener jeg å huske 

AnonymBruker
Skrevet

Vår sluttet våren i 2.klasse.

Anonymkode: 1697d...cc3

AnonymBruker
Skrevet

Yngste slutter nå straks. Går i 3. Klasse. 

Anonymkode: 935f2...d82

AnonymBruker
Skrevet

Ungen gikk der kun de to første årene. 

Anonymkode: 566b5...34e

AnonymBruker
Skrevet

Gutten bår i 2.klasse er på sfo kun pga den sosiale biten, bestekompisene er der. Så lenge de er der, er sfo kjekt. Han er der kun etter skolen, til kl.15 (har full plass, men jeg henter etter jobb). 

Datteren sluttet på sfo våren i 3.klasse, da de fleste venninnene også sluttet da. Var mer fri fra sfo etter skolen for å være med venner hjem, månedene før vi sa opp plassen. 

Anonymkode: 0cf22...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var lei til påske i 1. klasse. Fikk slutte en måned før skoleslutt og være hjemme med 2 år eldre bror.  Mye mer sosial etter det og mye mer energi til lekser og fritidsaktiviteter og mye mindre stress for oss voksne selv om en av ungene hadde aktivitet hver dag.

Anonymkode: bfb92...cf3

AnonymBruker
Skrevet

Begge sluttet våren i 2.klasse.

Anonymkode: e3b99...dff

Skrevet

Eldste gikk SFO ut tredje mens de to andre sluttet litt etter jul i tredje. Det krever mer å være sosial uten SFO fordi da må man bevisst gå inn for å ha med eller bli med noen hjem og det blir gjerne mer skjerm fordi den er lett å ty til når de kommer hjem alene. Det var viktig for oss at de hadde venner som også sluttet på SFO omtrent samtidig slik at ikke alle andre dro på SFO og lekte og var sammen der mens vårt barn gikk hjem alene og bare satt på skjerm til vi kom hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår 2.klassing har gått tre dager dette skoleåret.. men nå er det bråstopp. Hun klarer ikke mer! Får helt panikk av sfo. Så vi er nede i én dag nå. Hun går hjem alene to av dagene (er hjemme alene litt over en time) og to dager har vi hjemmekontor. 

Anonymkode: 598c2...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Mine sluttet til jul i 3 klasse. nr 1 sluttet gor kompisene sluttet, da var det ikke noe gøy lengre  Nr 2 var ikke ofte på sfo første halvdel av 3 kl  

Anonymkode: cf5c0...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine likte SFO. Sluttet etter første klasse begge to.

Anonymkode: 7fa01...5c6

AnonymBruker
Skrevet

våre mistrivdes på sfo fra dag en, det var en oppbevaring mer enn et reelt tilbud.. Første sluttet i 2 klasse og andre gikk ut første klasse, men så bor vi på bøgda der nabokona er sterkt engasjert og de fint klarte seg hjemme noen timer sammen med venner.. 

Anonymkode: 384f7...f92

AnonymBruker
Skrevet

Eldste ble lei i 2. klasse, men måtte gå der ut 3. klasse pga. vår logistikk hjemme + ikke så trygg skolevei. 

Med yngste byttet vi skole og kommune og fikk en helt annen opplevelse. Her går nesten alle barn på aks ut 4. klasse, og de har faste aktiviteter som dansing, fotball, skiskole osv. Serverer også god mat som barna bytter på å være med å lage. 

Anonymkode: eeff9...981

AnonymBruker
Skrevet

Her er fordelingen ca. slik:

1. trinn: Alle går på SFO.

2. trinn: Alle går på SFO.

3. trinn: Halve trinnet går på SFO.

4. trinn: 1/5 går på SFO.

Gratis for 1. og 2. hjelper nok på her. Er også mange aktiviteter og grupper de kan velge mellom (friluft, svømming, matlaging, aktiv hall, kunst osv.). På meg virker det som mer "oppbevaring" (altså frilek) etter kl. 15, men at det er mange arrangerte og gjennomførte aktiviteter før dette.

Anonymkode: 1bfb4...d29

AnonymBruker
Skrevet

Våren i 2 klasse. Hadde plass ut skoleåret. 

Anonymkode: ce111...80e

AnonymBruker
Skrevet

Dattera mi går i første og synes ikke sfo er særlig gøy. Men jeg ser at hun ikke bør være alene hjemme på en stund enda.

Anonymkode: e43a4...925

AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer mye an på om andre i klassen går der. De fleste gikk en stund i første kl. Nå i andre er det ikke så mange igjen. Er i tvil nå om jeg skal si opp plassen. Tror ikke det blir gratis i tredje, og min klarer fint å være alene hjemme en stund. Men så tenker jeg at hun skal ta buss og være hjemme i årevis og det blir nok ikke så spennende etter å ha gjort det noen ganger. SFO er ikke så veldig spennende, men er jo en avveksling. 

Anonymkode: c721b...34f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...