AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Meg: kvinne 30 år som har hatt kobberspiral i årevis og trives svært godt med det. Nå må den nåværende ut og jeg er usikker på hva jeg skal velge videre. relevant info: - Jeg vil ikke bli gravid nå, men ser kanskje for meg i løpet av et par-tre år? - jeg har samboer og trenger ikke beskyttelse mot sykdom, kun graviditet - er litt skeptisk til unødvendige medisiner og hormoner osv (derav kobberspiral) Egentlig frister det jo mest å sette inn en ny spiral og heller ta den ut når (hvis) vil prøve - men er det noe vits når det bare er et par år? Er så vondt å sette den inn 😅 pluss da føles det med barn som et så «bevisst valg» hvis noen forstår hva jeg mener.. så hva gjør man - prøver p-piller etter årevis uten hormoner? orker ikke kviser og vektøkning liksom hjelp! Anonymkode: b6d09...b37
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Alle er jo forskjellige, så jeg vet ikke hva som vil passe akkurat deg. Men kobberspiral igjen høres ikke dumt ut, når du er fornøyd med det? Selv er jeg også skeptisk til hormoner, og for meg er løsningen at han alltid må bruke kondom. Det passer meg veldig bra. Anonymkode: 2724f...022
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Hadde satt inn ny kobberspiral. P-piller er veldig flyktige, fort gjort å bli gravid. Alt som trengs er én glemt p-pille eller én runde med diaré... Anonymkode: 99c61...927
Fighter83 Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 Hadde gått for ny kobberspiral. Dumt å endre på noe som faktisk fungerer for deg. Ellers er p-ring et veldig godt alternativ.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Jeg var superfornøyd med p-stav. Klarer ikke piller, for jeg glemmer å ta dem… Var også ganske skeptisk til hormoner, men har brukt stav i 7 år, og det har gått helt fint. Nå har jeg vært uten et par år, og nå får jeg kviser hver gang jeg har mensen 🙈. Det var ikke like ille med staven inne. Men det kan jo slå ut forskjellig. Anonymkode: ccfb4...7fc
Grüner Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Meg: kvinne 30 år som har hatt kobberspiral i årevis og trives svært godt med det. Nå må den nåværende ut og jeg er usikker på hva jeg skal velge videre. relevant info: - Jeg vil ikke bli gravid nå, men ser kanskje for meg i løpet av et par-tre år? - jeg har samboer og trenger ikke beskyttelse mot sykdom, kun graviditet - er litt skeptisk til unødvendige medisiner og hormoner osv (derav kobberspiral) Egentlig frister det jo mest å sette inn en ny spiral og heller ta den ut når (hvis) vil prøve - men er det noe vits når det bare er et par år? Er så vondt å sette den inn 😅 pluss da føles det med barn som et så «bevisst valg» hvis noen forstår hva jeg mener.. så hva gjør man - prøver p-piller etter årevis uten hormoner? orker ikke kviser og vektøkning liksom hjelp! Anonymkode: b6d09...b37 Kondom er det eneste alternativet, hvis du ikke vil bruke hormonell prevensjon. Endret 12. mars 2024 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Spiral var helt topp for meg. Hvis det fungerer for deg, behold kobberspiralen. Elsket den, men byttet nylig til p-piller for PCOS. Hater å ta de til likt tidspunkt hver dag. Savner at spiralen bare fikser for meg. Anonymkode: 158e2...8ff
Topsi Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 Grüner skrev (2 minutter siden): Kondom er det eneste alternativet, hvis du ikke vil bruke hormonell prevensjon. Nei, kobberspiral er både effektivt og hormonfritt
Grüner Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 Topsi skrev (7 minutter siden): Nei, kobberspiral er både effektivt og hormonfritt Ja, men hun ville jo ikke fortsette med det?
Topsi Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 Grüner skrev (Akkurat nå): Ja, men hun ville jo ikke fortsette med det? Slik jeg tolker HI så lurer hun på om det er noe vits når en snakker om kun 2-3 år, ikke at hun ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #13 Skrevet 12. mars 2024 Femidom funker helt supert. Anonymkode: 0bb40...64f
DrueSmoothie Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Jeg slet veldig med P-Piller og bivirkninger, og etter mange år med ulike typer måtte jeg bare gi opp. Jeg var kvalm nesten hver eneste morgen, og en masse mer bivirkninger, litt ulikt fra type til type borsett fra kvalmen som var gjengangeren. Så etter ett tips fra min gynekolog prøvde jeg P-ringen. Og til tross for at jeg var mildt sagt veldig skeptisk til å skulle ha den "oppi der" så var jeg overraskende positiv til den etter ganske kort tid. Jeg fikk fortalt at p-ringen ga mindre hormoner enn pillene Jeg hadde så og si ingen bivirkniger, jeg slapp å huske å ta den hver dag og satte bare på alarm på telefonen på kalenderen den dagen den skulle ut / inn. Så den er mitt tips. Jeg brukte den som heter Nuvaring. Vet ikke om det er flere enn den på markedet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå