Gå til innhold

BHG unnlot å kle på barnet mitt skikkelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stusser over noe. I dag var det et par minusgrader her vi bor. Jeg leverte barnet i ullbukse og ullbody (barnet er 18 mnd så sitter i termopose i vogn på vei til/fra).

Så på bildene at de kun hadde kledd på han softshelldressen under utetiden.  Enda verre ble det da jeg kom for å hente og oppdaget at han kun hadde hatt en supertynn fleecedress under og ingen ullsokker i cherroxene. Ingen votter, blå på hendene på bildene.

Den fleecedressen må de aktivt ha lett frem for den lå nederst i skuffen hans, sist brukt på sensommeren i fjor. Han har tykk fleece og tykk ull heldress hengende fremme på knaggen sin. Der henger selvfølgelig også vinterdressen.

Alle de andre barna var kledd i vinterdress.

Hvorfor var kun mitt barn så tynnkledd? Blir litt skremt :( 

Anonymkode: faaec...d47

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barnet ditt var varmt? Kanskje det tok av vottene hele tiden? 

Pust med magen, det går som regel helt fint.,

Anonymkode: 93ed6...bd5

• Liker 29
Skrevet

Det var nok bare tilfeldig, kanskje det var en vikar som kledde på ham? Hvis ingen gir beskjed vet ikke vikaren hva han pleier å ha på seg. Det kan ha skjedd andre ting i kulissene eller at det er veldig travelt. Uansett, jeg lover deg etter å ha jobbet på småbarnsavdeling i mange år, var det nok ikke med vilje! Vi prøver så godt vi kan ha fornøyde barn ❤️

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen her har bedt om vårdress nå, men dette er grunnen til at jeg kun har vinterdressen hengende i barnehagen til det blir enda varmere. 

Anonymkode: 1ab4f...e55

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje barnet ditt var varmt? Kanskje det tok av vottene hele tiden? 

Pust med magen, det går som regel helt fint.,

Anonymkode: 93ed6...bd5

Rart at kun mitt barn var så varm før de gikk ut da? Han pleier ikke ta av votter.. 

NydeligVakkerPen skrev (26 minutter siden):

Det var nok bare tilfeldig, kanskje det var en vikar som kledde på ham? Hvis ingen gir beskjed vet ikke vikaren hva han pleier å ha på seg. Det kan ha skjedd andre ting i kulissene eller at det er veldig travelt. Uansett, jeg lover deg etter å ha jobbet på småbarnsavdeling i mange år, var det nok ikke med vilje! Vi prøver så godt vi kan ha fornøyde barn ❤️

De var bare faste på jobb i dag, hvertfall ved levering og henting :( Hvis det er for travelt virker det rart å grave frem sommertøy nederst i skuffen i stede for å bare ta det vintertøyet som faktisk henger fremme?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnehagen her har bedt om vårdress nå, men dette er grunnen til at jeg kun har vinterdressen hengende i barnehagen til det blir enda varmere. 

Skjønner deg godt! Vurderer om jeg skal fjerne softshellen selv frem til det blir varmere. Har stolt på at de tar gode vurderinger på dette, og det har de jo også gjort på de 11 andre barna 😩

Kan det være at bhg misliker oss foreldre og lar det gå utover barnet? Vi har ikke hatt noen konflikter eller annet heller men..

Får vel bare fjerne alt av alternativt tøy 🤔

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rart at kun mitt barn var så varm før de gikk ut da? Han pleier ikke ta av votter.. 

De var bare faste på jobb i dag, hvertfall ved levering og henting :( Hvis det er for travelt virker det rart å grave frem sommertøy nederst i skuffen i stede for å bare ta det vintertøyet som faktisk henger fremme?

Skjønner deg godt! Vurderer om jeg skal fjerne softshellen selv frem til det blir varmere. Har stolt på at de tar gode vurderinger på dette, og det har de jo også gjort på de 11 andre barna 😩

Kan det være at bhg misliker oss foreldre og lar det gå utover barnet? Vi har ikke hatt noen konflikter eller annet heller men..

ts

Hvorfor skulle de mislike dere? Barber har vel vært i barnehagen i snart 1 år?

Nei...de gjør ikke dette pga dere. Kansje barnet hadde kliner seg ned? Glipp kan skje. Tro meg ....du vil neste 5 årene opplevd masse ting som skjer i barnehagen...de er bare mennesker de å.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

ts

Det høres jo veldig rart ut, og at alle liksom har alliert seg mot dere.

Kan du ikke spørre de hvorfor barnet var kledd slik?

• Liker 13
Skrevet

Ta vekk det du ikke vil de skal bruke??? Ha kun varme dresser, varme mellomlag. Så enkelt er det. Jeg har levert sent en dag og sett hvilket salig kaos det er når 10 små under 2 skal kles på, all respekt til barnehageansatte! 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle de mislike dere? Barber har vel vært i barnehagen i snart 1 år?

Nei...de gjør ikke dette pga dere. Kansje barnet hadde kliner seg ned? Glipp kan skje. Tro meg ....du vil neste 5 årene opplevd masse ting som skjer i barnehagen...de er bare mennesker de å.

Men det er vel ikke greit å sende ut et så lite barn i nesten ingen klær i minusgrader uansett? Jeg som er voksen frøs jo i mer klær på 10 min enn hva han stakkars hadde på seg i over en time 😩

ts

• Liker 3
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun det jeg vil de skal bruke i bhg. Dvs regner det/er vått ute tar jeg bare med regndressen med tykt for og støvlene, ellers kan man regne med at de bruker vinterdress/vintersko og er søkke peise våt gjenna alle lag. 

Anonymkode: 8632b...82f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo veldig rart ut, og at alle liksom har alliert seg mot dere.

Kan du ikke spørre de hvorfor barnet var kledd slik?

Jo, skal spørre i morgen! Men vil liksom ikke lage konflikt heller om de misliker oss i utgangspunktet? 😱

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tat ikke med tynnere dress før det er stabilt varmere i været ute. Det som skal brukes er i barnehagen, andre ting venter jeg å ta med.

Anonymkode: 683b9...25e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, skal spørre i morgen! Men vil liksom ikke lage konflikt heller om de misliker oss i utgangspunktet? 😱

Kansje legge vekk tanke gangen at de misliker dere først? Og bare spørre 

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, uansett hva som har skjedd kan jeg love deg at barnehageansatte ikke bevisst kler ungen din for dårlig fordi de misliker dere. Det får være grenser for paranoia og offertenking. Det kan ha skjedd en glipp eller en feilvurdering, eller det kan ha en annen helt plausibel forklaring. Snakk med dem, spør, men ikke anta at dette handler om deg. Du var ikke der, du vet ikke engang om han faktisk var kald.

Anonymkode: 63c5d...fbd

• Liker 30
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (9 minutter siden):

Kansje legge vekk tanke gangen at de misliker dere først? Og bare spørre 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du, uansett hva som har skjedd kan jeg love deg at barnehageansatte ikke bevisst kler ungen din for dårlig fordi de misliker dere. Det får være grenser for paranoia og offertenking. Det kan ha skjedd en glipp eller en feilvurdering, eller det kan ha en annen helt plausibel forklaring. Snakk med dem, spør, men ikke anta at dette handler om deg. Du var ikke der, du vet ikke engang om han faktisk var kald.

Anonymkode: 63c5d...fbd

Jeg driter i om de liker oss eller ikke, jeg bare lurer på om det evt kan være en årsak til at de har gravd frem sommertøy til akkurat vårt barn på en dag med minusgrader for jeg ser virkelig ikke logikken.

Dere hadde sikkert ikke likt det dere heller om det var deres ettåring som var ute i timesvis med altfor lite klær.

Merkelig å kun feilvurdere på 1 av 12 barn.

Jeg skal spørre og jeg skal fjerne alt annet enn tykke ullklær og vinterdressen frem til det blir varmere. Bare skuffet. Var naiv og trodde jeg kunne stole på de.

ts

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg driter i om de liker oss eller ikke, jeg bare lurer på om det evt kan være en årsak til at de har gravd frem sommertøy til akkurat vårt barn på en dag med minusgrader for jeg ser virkelig ikke logikken.

Dere hadde sikkert ikke likt det dere heller om det var deres ettåring som var ute i timesvis med altfor lite klær.

Jeg skal spørre og jeg skal fjerne alt annet enn tykke ullklær og vinterdressen frem til det blir varmere. Bare skuffet. Var naiv og trodde jeg kunne stole på de.

ts

Bare spør.

Og alle normalt oppegående ettåringer sier ifra med kroppsspråk og stemmebruk om de fryser. Så tenker det gikk ganske så bra 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ts

Kanskje de ikke så vinterdressen/ikke trodde det var narnets og prøvde å finne alternativer?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

I og med at det kun er ditt barn har det nok skjedd en glipp. Vil tro flere hadde vært dårlig kledd om det var feilvurdering.

Anonymkode: 683b9...25e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

ts

Nei nå må du virkelig go deg 

Anonymkode: 7a7a9...c8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Spør du dem. Som mor til 2 i barnehagen kan jeg love deg at de ikke leter etter klær i kurven og nederst uten grunn..  og tar andre dresser enn vanlig. Har opplevd mye rart, og fått som oftest god forklaring.  Noen ganger har det skjedd glipp også og jeg har sagt ifra. Ikke ta det så seriøst. 

Anonymkode: 2ab46...9ec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...