Gå til innhold

Må det være samsvar mellom permisjonssøknad til jobben og til Nav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må det være samsvar mellom de to permisjonssøknadene? Jeg skal jobbe deltid fremover, dvs. det veksler mellom noen uker full jobb og noen uker hvor jeg bare kan jobbe noen dager eller timer her og der. F.eks neste uke skal jeg ha tre dager permisjon men uka etter skal jeg jobbe hele uka.

Så det jeg lurer på er vel om jeg gjør noe feil hvis jeg ikke legger inn de dagene i permisjonssøknaden til Nav men legger inn i timeregistreringsprogrammet på jobb? Jeg får jo da ikke betalt men det gjør ikke noe. 

Anonymkode: 68da4...779

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du foreldrepengeutbetaling fra NAV eller jobben?

Anonymkode: df714...570

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du foreldrepengeutbetaling fra NAV eller jobben?

Anonymkode: df714...570

Fra Nav. Så det blir på en måte noen dager med ulønnet permisjon innimellom der da🤔

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha ulønnet permisjon mellom uttak av foreldrepenge, så om jeg har skjønt problemstillingen din rett så er det uproblematisk å gjøre som du skisserer.

Men du bør imidlertid være klar over at du ikke kan gjøre motsatt, altså motta foreldrepenger for dager da du jobber. Selv om det går «opp i opp» til slutt på grunn av ulønnet perm etter hvert, så er det ikke lov å motta foreldrepenger for den tiden du er i jobb, da foreldrepenger er direkte knyttet til tap av inntekt. 

Anonymkode: 7b1ec...0d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du kan ha ulønnet permisjon mellom uttak av foreldrepenge, så om jeg har skjønt problemstillingen din rett så er det uproblematisk å gjøre som du skisserer.

Men du bør imidlertid være klar over at du ikke kan gjøre motsatt, altså motta foreldrepenger for dager da du jobber. Selv om det går «opp i opp» til slutt på grunn av ulønnet perm etter hvert, så er det ikke lov å motta foreldrepenger for den tiden du er i jobb, da foreldrepenger er direkte knyttet til tap av inntekt. 

Anonymkode: 7b1ec...0d9

Nei, det har jeg ikke planer om nei :) Er vel heller at jeg vil strekke det så jeg vet jeg har lønnede permisjonsdager igjen til høsten, evt. at det som blir til overs av fellesen kan gå til far. Men synes det er litt vanskelig å vite hvordan man skal legge det opp. Nav virker å anbefale å legge inn en prosent jobb/permisjon i stedet for å legge inn mange små perioder med permisjon og jobb om hverandre. Men da må man jo følge godt med på at balansen blir riktig sikkert?

Er det forresten galt og kynisk å ikke legge permisjon på røddager, da må arbeidsgiver betale for dem?😅

AnonymBruker
Skrevet
On 3/12/2024 at 7:55 PM, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg ikke planer om nei :) Er vel heller at jeg vil strekke det så jeg vet jeg har lønnede permisjonsdager igjen til høsten, evt. at det som blir til overs av fellesen kan gå til far. Men synes det er litt vanskelig å vite hvordan man skal legge det opp. Nav virker å anbefale å legge inn en prosent jobb/permisjon i stedet for å legge inn mange små perioder med permisjon og jobb om hverandre. Men da må man jo følge godt med på at balansen blir riktig sikkert?

Er det forresten galt og kynisk å ikke legge permisjon på røddager, da må arbeidsgiver betale for dem?😅

Arbeidsgiver kan gjøre seg vrang med de røde dagene

Anonymkode: 675f9...9f6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Arbeidsgiver kan gjøre seg vrang med de røde dagene

Anonymkode: 675f9...9f6

De kan det, men mange syns også det er helt greit. For man ville hatt fri de dagene uansett hvis man har fastlønn; betalt av jobben. 

Anonymkode: 4523d...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...