AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Hei! Jeg skal på et jobbintervju over teams om noen dager til en sommerjobb innen helse som medisinstudent med lisens. Dette er mitt første år med intervjuer og jeg var på et intervju forrige uke som ikke gikk så bra. Jeg lurte derfor på om dere som gjør det bra på intervju kan gi meg noen tips😁 Hvordan pleier dere å forberede dere før et intervju? Er det noen fraser dere som har søkt på en stilling innen helse bruker som ser positivt ut? Og hva pleier du å si når du skal fortelle om deg selv? Synes akkurat dette er litt vanskelig siden jeg føler jeg bare gjengir det jeg skrev i søknaden Kanskje det er noen medisinstudenter som kan fortelle litt om spørsmål de fikk?☺️ Tusen takk på forhånd🌸 Anonymkode: bf6f1...01d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Det er fint å ha gjort klar noen spørsmål du kan stille om jobben, slik at det ikke blir en monolog hvor du virker helt tafatt som bare svarer på spørsmål😃 Anonymkode: f5de5...2cc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Er du en person som snakker mye, eller lite? Jeg er i første kategori, så mitt triks er å alltid gå ut av et møte og føle jeg har sagt lite. Er du i siste kategori er det motsatt, da skal du føle at du har pratet i ett. På video er det også viktig hvordan du fremstår. Sørg for en passende bakgrunn, fint lys, at du sitter passe høyt i forhold til kamera, god lyd, og alle disse tingene. Da vil du fremstå mye mer profesjonell med en gang. Anonymkode: ea540...f63
Summeer Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Alltid underbygg det du sier med eksempler. Hvis du er god på å organisere, så si at du var med på å gjennomføre aktiviteter for linjeforeningen feks. Var det noe du fikk til spesielt godt under praksis, Som kontakt med pasienter? Si at det gir deg mestringsfølelse og er noe du håper å få brukt i denne jobben. Reflekter rundt eksemplene, så blir det en dialog der du er på hjemmebane og ikke en spørsmål-svar monolog. Trekk frem ting du har lært og blitt bedre på, og hvordan du er bevisst på det. alltid øyekontakt, du kan gjerne si at du er ukomfortabel i intervju situasjonen og at du ikke er så dreven på det. Åpenhet teller alltid til din fordel og de kan sette fakter/usikkerhet på nervøsitetskontoen istedetfor «upassende» kontoen 😉 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 Gode råd over med riktig lys osv. Tenkt også på sminke og farger på klær som får deg til å se bra ur. Man ser fort veldig blass ut på teams møter. Rydd rommet du sitter i framfor å å bruke en sånn bakgrunn. Det blir fort veldig distraherende med sånne ferdige bakgrunner. Pass på å ha PC-en i riktig høyde. på det fortell om deg selv punktet så gjør du akkurat det. Fortell noe om deg selv. Det trenger ikke være kjempe interessant eller spesielt. Men si noe som er litt mer personlig enn «jeg liker å trene å være med venner» Anonymkode: 7462e...7be 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 Du vil alltid få et spørsmål av typen "Fortell om deg selv". Bruk tid på å forberede hva du skal svare på det. Ha talen klar, bør vare to minutter. Det bør inneholde noe som beskriver deg som person og arbeidstaker, ikke bare en oppramsing av cv'en. Anonymkode: 0d56d...3fc
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Jeg skal også på et jobbintervju om to dager til akkurat samme type stilling som deg. Kan du fortelle hvordan litt om hvordan det var for deg og hva slags spørsmål du fikk? Jeg håper det gikk bra!😊 Jeg hadde også et intervju for en måned siden med et annet sykehus, men jeg er ganske sjenert og ikke så flink med ord - så det intervjuet gikk veldig dårlig for å si det sånn. Anonymkode: a537c...492
Pysa Skrevet 11. mars #8 Skrevet 11. mars Vis entusiasme for den jobben du skal gjøre. Jeg pleier å få de jobbene jeg søker på, og jeg tror det er fordi jeg brenner for det jeg driver med, og viser på intervju at jeg synes det er veldig gøy. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars Kan du øve med en venn eller noe Man skal jo selge seg selv, noen er gode på førsteinntrykk og andre ikke. jeg har jobbet med det samme i 20år men gir dårlig 1.inntrykk, fremstår usikker så må ofte bruke en selger type mot nye kunder, som ikke har filla peiling men virker troverdig Folk vil bli overbevist er poenget da, Anonymkode: 961ee...bc4 1
Makavelli Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 18.47): Er det noen fraser dere som har søkt på en stilling innen helse bruker som ser positivt ut? Sånne innlærte fraser skal du for all del unngå.
AnonymBruker Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars I tillegg til tips som er nevnt tidligere: Prøv å møte opp på jobbintervjuet med selvtillit. Husk at jobbintervju handler like mye om at arbeidsgiver skal prøve å selge seg inn til deg. De har valgt inn deg til intervju fordi de tror de vil ha deg. De du snakker med vil typisk virke svært empatiske, nettopp fordi de vil ha deg. Jobbintervju handler også en del om flaks og mengdetrening. Når man har vært på en del jobbintervjuer så har man blitt kjent med hva slags spørsmål som ofte stilles og ikke stilles. Og om man etter ett jobintervju tenker "Jeg skulle sagt X og ikke Y" så kan man rette opp den feilen ved neste jobbintervju. Anonymkode: 201c2...58d 1
Nonstop1 Skrevet 11. mars #12 Skrevet 11. mars Jeg klistrer på meg en ekstra selvtillitt. Og tenker som så at får jeg ikke jobben så kommer jeg aldri til å møte intervjuerne igjen, så det er ikke så farlig å "dumme meg ut". Jeg er en person som sliter med sosial angst, selvsensurerer og overanalyserer meg selv plagsomt mye i en god del sosiale settinger. Men på jobbintervju greier jeg merkelig nok å kaste den delen av personligheten min på døra. Eneste jeg virkelig forbereder er spørsmål om bedriften jeg skal intervjues av, og spørsmål om arbeidsoppgavene. Meg selv presenterer jeg som jeg er. Smiler, er vennlig og på tilbudssiden, og har blikkontakt. Husk at det ikke bare er arbeidsgiver som skal se om du er "god nok". Du skal også finne ut om dette er ett sted du ønsker å arbeide. Dette er kanskje vanskeligere når man søker på første jobb, men jeg har blitt veldig bevisst på å grave en del selv under intervju. Jeg vil ikke bytte ut en fungerende arbeidsplass med en dårligere en... 1
Egenskap Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars selv om det er 11 måneders gammel innlegg, så kan man bidra. Det beste intervjuet du gjør, er å formidle det livet du gjør i din hverdag på ekte vis. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars For meg er det viktig å vise at jeg skjønner hva jobben går ut på og at jeg er "up for it", hvis jeg ikke har erfaringen, må jeg vise på andre måter at jeg kan, helst med konkrete eksempler. For eksempel at jeg er god på teknologi fordi jeg har bdrevet med data siden jeg var liten, eller har erfaring med å jobbe i butikk, så jeg er vant til å være i sørvis-modus, og alltid beredt. Lykke til! Anonymkode: d3727...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå