Gå til innhold

Hvor mye bedre ble livet da du endelig fikk leid deg en egen hybel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i kollektiv på overtid og er helt utrolig lei.
Leter etter hybel for meg selv, og ser at prisene for et lite rom koster endel.
For sikkerhets skyld vil jeg poengtere at jeg ikke kan kjøpe enda. Men jeg trenger å ha et eget sted for meg selv hvor jeg slipper å forholde meg til folks uvaner, dårlige moral og manglende betalingsevner, jeg har stress oppetter ørene på grunn av dette.
Hvor mye bedre ble livet ditt da du endelig flyttet ut? Er det verdt å skulle betale over det dobbelte i måneden for et eget sted?
 Jeg føler jo at jeg på en måte betaler litt ekstra for å få ro i sjela. Men så er jeg også redd for at jeg får en kjip huseier, for det er jo noen av dem der ute også. Og så har jeg sikkert glemt litt andre kjipe ting som følger med når man leier alene?

Anonymkode: 0075c...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte mye bedre å bo i kollektiv. Kanskje let etter et annet sted med andre folk?

AnonymBruker
Skrevet

Trivdes MYE bedre i kollektiv enn en liten hybel, der jeg startet studieårene. Det var så sosialt. Og man hadde fellesarealer i stedet for å være på samme rommet der du sov. 

Anonymkode: c78c8...099

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte det var verdt å betale for "ro i sjela" som du skriver. Jeg endte med en veldig snill huseier, men leiligheten var litt trist. En kjellerleilighet med lite dagslys. Så ville valgt annerledes sånn sett. Men det å bo alene ga meg mulighet til å føle på følelsene mine, gråte når jeg trengte å gråte. Jeg slet en del psykisk og det var viktig for meg å få den roen. Å bo med andre gjorde til at jeg hele tiden var stresset. 

Anonymkode: 82ca7...628

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er verdt det. Livskvaliteten skjøt i været. Slappet bedre av, fokuserte bedre og sov bedre. 
Har aldri hatt problemer med utleiere - og jeg har bodd rundt i både Norge og utlandet. Du kan jo evt be om referanse på dem - slik som de muligens gjør med deg. 

Anonymkode: 593a6...045

AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri bedre...

Anonymkode: 4d396...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen min har byttet til hybel og det var verdt 2000 kr mer i mnd. 

Anonymkode: 44f93...593

AnonymBruker
Skrevet

Om det er verdt å betale mye mer for å bo alene vil jeg si kommer an på situasjonen din. 
Er du student? Da ville jeg stått i det. Jeg var ikke så glad i å dele kollektiv med andre studenter, men holdt ut ved å ha minst mulig med dem å gjøre (bare hyggelige fraser når vi møttes i døra), annet enn husleie hadde jeg ikke noe felles økonomi med dem (kjøpte egen mat, dopapir osv). Studenttilværelsen er midlertidig, og jeg ville heller brukt de pengene på mer fornuftige ting. 

Har du fast jobb og råd til det, ville jeg brukt de ekstra pengene på å kunne bo alene. 

Anonymkode: 9f71b...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...