AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Er det ikke rart at min valp heller legger seg på gulvet for å sove, enn inn i buret hvor det er en deilig seng og hule? Hun får kong og bein der og da legger hun seg til å sove etterpå hvis døren er igjen. Men er den åpen så går hun ut igjen etterpå. På natten sover hun i bur ved siden av meg og da går hun noen ganger inn av seg selv hvis hun er veldig trøtt. Anonymkode: 70eb1...338
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Hun synes kanskje gulvet er deilig og kjølig? Buret, med madrass og hule, blir kanskje for varm noen ganger. Anonymkode: 0c6c9...314 6
Tabris Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Det er helt vanlig at hunder legger seg på gulvet for å kjøle litt ned. Masse pledd og huler kan fort bli varmt. Hvis hun er i bur med døren igjen så bør buret være så stort at deler av det kan være uten pledd/seng slik at hun kan velge om hun vil sove på gulvet eller i sengen. Nettopp for å kunne regulere temperaturen. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 de regulerer temperaturen og kan legge seg mærkelige steder: Bak sofaen inntil veggen, foran en varm peis, ute på terassen. Jeg har forskjellige steder når den er alene (ikke valp): vanlig seng, åpent bur med matte, matte på gulv, teppe på gulv, men den foretrekker også å ligge rett på parketten:) Anonymkode: ed69f...19b 1
Sofakona Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Min har bur og stor flott hundeseng...gulvet 🤣🤣 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Gi henne tid. Sørg for at det er plass i buret til at hun ligge på selve gulvet der inne, er viktig at de har muligheten til å variere mellom kaldt og varmt underlag. Kan også være at hun tenker du blir å lukke døren når hun går inn der. Anonymkode: e8e53...323 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #7 Skrevet 14. mars 2024 Når jeg fikk valp hadde jeg kjøpt en fin, dyr hundeseng som jeg synes var helt nydelig. Den ble brukt vekselsvis som leketøy/toalett 😅 hunden er nå to år og bruker kun den nye (billige) hundesengen når hun skal kose seg med bein/muskel/osv. Når hun skal sove legger hun seg alltid på parketten. Anonymkode: 540c3...562 1
Million Skrevet 14. mars 2024 #8 Skrevet 14. mars 2024 (endret) Min hund hadde også hundsenger spredd rundt i boligen, inkl en på soverommet, der hun kunne ligge ved siden av min seng i sin egen hundseng på gulvet. Men hun valgte den sjelden. Som regel valgte hun det kjøligere gulvet å ligge på. Innom hundesengen i blant, en liten stund, og så ut på gulvet igjen. Hunder bytter som regel soveplass og sovestilling flere ganger i løpet av natten. De bør derfor ikke ligge i stengt bur, for det er ikke rom for dem å velge liggeunderlag og flytte seg. Det grenser til dyremishandling med hunden innestengt i bur! (jeg har aldri brukt bur på min hund) Endret 14. mars 2024 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #9 Skrevet 14. mars 2024 Vår bytter mellom senga vår, hundesenga, gulvteppet, sofaen og gulvet - så helt normalt. Anonymkode: e86ff...c12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå