Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet flytter ut til høsten. Vurderer å klare meg uten bil etter det, muligens vente til neste vår, tilfelle det kreves litt flytte og kjøre hjelp i starten.

Har en 10 år gammel bil. Ok stand. Har nedbetalt bilen. Har ett år gamle vinter og sommerdekk. Kjører til og fra jobb + handling, ca en mil 5 dager i uka. Diesel, bruker vel ca 1600 kr i mnd. Ingen parkeringsavgift eller bompassering til/fra jobb.

Kan jo da ta buss til jobb, så mnd kort må jeg ha. Drar til hytta på fjellet 3 timer unna ca annenhver mnd. Kan ta tog dit. Kan ta taxi fra tog til hytte, ca 450 tur/retur pr gang.

Vil jo sikkert spare på det? Trenger da ikke forsikring, service, eu kontroll, reperasjoner, diesel, spylevæske osv.

Vil da periodevis måtte leie bil. Aner ikke hvor mye feks en leiebil koste feks påskeuken til fjellet om barn og ski og alt skal med (bor i Asker). Vil det lønne seg for meg å kvitte meg med bilen til mitt bruk eller er det ikke så mye å spare?

Anonymkode: ea559...934

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du vil spare mye på å ikke ha bil. Å leie bil hele påsken vil bli dyrt så det er nok ikke noe du vil gjøre ofte. Jeg har ikke bil men leier totalt et par uker i åren ca, og noen dager her og der i tillegg. Det sparer jeg mye på. Selv om hver leie koster, så blir totalten langt mindre enn å eie når du ikke trenger bil i hverdagen.

Anonymkode: 0f432...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...