Gå til innhold

Holder snart ikke ut mer. Barn i Bup systemet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en tenåring som ble mobbet, mobbingen ble stoppet den dagen jeg fikk vite det. Tenåringen fungerte tilsynelatende ok, sosial med venner osv, men skolevegringen økte og problemene kom for dagen. Ble henvist til Bup da problemene var av alvorlig art. Vært gjennom 2 utredninger på ett år, venter nå på svar ang type behandling. Det går sakte, og tenåringen min blir dårligere og dårligere. Ingen skole, eller samvær med venner, fritidsaktiviteten blir også valgt vekk.  Daglig gråting og destruktive tanker. Jeg har pleiepenger, og prøver så godt jeg kan å stå i dette, men vet ikke om jeg klarer mer, kjenner jeg er på randen nå etter ett år i systemet, og ingen behandling ennå.

Har noen erfaring med dette som har noen tips og råd? Kan vi legges inn noe sted? Er så sliten av å være på vakt 24/7.

Anonymkode: 7e097...69e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei❤️ Høres tøft og vanskelig ut for både ungdommen og dere som familie. Jeg var selv en ungdom som opplevde mobbing og var i mange år i bup. Jeg ble tatt på alvor og fikk hjelp, men foreldrene mine opplevde ikke disse endringene som behandler beskrev før jeg var voksen. De var slitne og leie, men de holdt ut og vi alle slapp innleggelse  mens jeg var barn/ ungdom. Jeg ble derimot innlagt som ung voksen. I dag er jeg gift, har barn og jobber fullt. Jeg har erfart at ting blir bedre laaaaaaaangt der fremme. Jeg har hatt voksne rundt meg som har tålt meg både mens jeg har selvskadet, låst meg inne, tatt overdoser osv… Meningen med mitt innlegg er at det med stor sannsynlig vil bli bedre for både barnet og dere på sikt❤️ Men ting tar tid fordi det er masse prosesser underveis. 

Ellers fant jeg dette, men vet ikke hvor relevant det er: 

https://ostbytunet.no/avdelinger/familieavdelingen/

Det blir bedre, jeg lover! Hold ut og hvil når dere kan❤️ Ta vare!

Anonymkode: 8dab1...1f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...