Gå til innhold

Hvilket hundefor til valp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fått en liten skjønn Bischon Havanais, som nå er 9 uker. Fikk med fór fra oppdretter, Royal Kanin. Men er det foret man kjøper på dagligvarebutikker, Europris, Biltema, Rusta etc. godt nok? Eller burde vi holde oss til å kjøpe på dyrebutikk/ veterinær? Noen erfaringer?

Anonymkode: 3f4a1...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hunden er ung som den er nå, er det enda kjempe viktig med et godt og næringsrikt for.

Royal Canin fås kjøpt i de fleste dyrebutikker, veterinærer og mange steder på nett.

Jeg anbefaler fortsette bruke akkurat den typen valpen er vant med, for å forhindre mageproblemer.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville foret med det samme. Gir ikke mine for fra dagligvaren. Gi kvalitetsfor. Valper trenger god kvalitetsmat for å utvikle seg  riktig.

Anonymkode: 48c9b...88d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Riktig for er kjempeviktig. Det finnes mye informasjon om det.

Jeg anbefaler å kjøpe for på nett, det er mye rimeligere. Let litt rundt mtp pris og utvalg. 

Anonymkode: ea779...e81

• Hjerte 2
Skrevet

Ok. Takk for tips :) Da fortsetter vi med Royal Canin.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke bra nok. Det blir som å spise Mr. Lee til middag hver dag, metter dårligere og null næring, men holder deg i live.

Sjekk heller rundt med de forskjellige dyrebutikkene hos deg, mange har fordelsprogram hvor du får en sekk gratis nå og da. Men enkelte av disse setter også opp prisen for å spare inn denne sekken. Så jeg unngår Mutzi og Dyrego når det kommer til for, men kjøper hos Dogman eller frittstående dyrebutikk. De har både gode priser og fordelsprogram.

Anonymkode: b2a9c...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Royal kanin får en nå kjøpt på plantasjen og felleskjøpet . Og på nett og levert rett hjem

Vi bruker nå fòr som vi bestiller fra noen som driver med hundespann. V.i.p fogfood. Som vi er veldig fornøyd med

Anonymkode: 1af72...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitetsfor gjennom hele livet! Jeg bruker appetitt (kortreist norsk for produsert av Felleskjøpet - fås hos andre forhandlere også)  på mine. Skal du skifte for må du gå gradvis over til det nye - altså blande de to gradvis over en tid.  Men ville fortsatt med RK gjennom valpetiden. 

Anonymkode: 3c795...fca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Royal Canin er ikke et bra fôr for hunder. 
Sjekk ut happypaws_toini på Instagram. Under historier forklarer hun godt hva som er bra fôr for hunder. 
Selv bruker vi Vom eller mush puppy. Tidligere Brit CARE sitt valpefôr som du får tilbud på melder du deg inn i musti sitt valpeprogram (gratis).  

Anonymkode: e87c9...b10

• Liker 1
Skrevet

RC er vel relativt omdiskutert, en del sverger til det mens stadig flere mener det inneholder for mye korn og div fyllstoffer. Jeg personlig hadde byttet, men det er likevel ingen krise å fore - bedre enn eks de merkene som selges på matbutikken. Jeg ville dog uansett prøvd å tilsette noen annet, da jeg mener tørrfor alene ikke er ideelt så prosessert som det er. Ifølge studien under kan selv mindre mengder råfor minske sjansen for allergi. 

https://www.hunden.no/nyheter/vis/10989/Raf-ring-kan-forebygge-allergi/

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper storsekker (15kg) med Labb som fåes kjøpt på Felleskjøpet. Det var dette han fikk fra start av oppdretter. Prøvde ut appetitt fra Felleskjøpet også, men han foretrakk Labb, så ble den.

Anonymkode: 3a7ff...4aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for Mush, VOM eller et annet godt råfor. Alle tørrfor, selv de av "god kvalitet", inneholder veldig mye fyllstoff.

Anonymkode: 6de0a...340

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...