Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Jeg sitter igjen som et spørsmålstegn å lurer på hva som har skjedd?
Var han bare ikke interessert nok og har servert meg en løgn?
Eller ble han redd fordi ting begynte å bli seriøst? 
Og er det noe håp om at dette kan ordne seg, eller må jeg bare gi slipp? 

Jeg skal forsøke å gjøre en lang historie kort. 
Vi begge er i 30 årene og vi begynte å date for ca 7 måneder siden. Vi visste hvem hverandre var før det, da vi har felles venner. 
Vi tok ting rolig i begynnelsen, og vi har snakket mye om hva vi vil for fremtiden. Vi har de samme ønskene, vi er på samme sted i livet, vi har like verdier og holdning, samme interesser og vi har det veldig fint sammen. Vi ler masse og tuller og tøyser og sexlivet er også veldig bra. 

Vi jobber begge turnus og vi har måtte planlegge datene men det har vi fått til. vi har vært på flere turer sammen, roadtrip, tur til Italia, fjellturer. Vi har gjort mange aktiviteter som langren, gocart, ski, matlaging osv. 

Vi har møtt noen av hverandres venner men ikke familie. og vi har feiret nyttårsaften sammen. Familien vet om meg, og jeg har vært på hytten deres når de ikke var der. 

Vi har snakket masse sammen, og han har sagt han ser for seg en fremtid med meg.

Normalt pleier jeg å være litt usikker når jeg dater, og jeg kan begynne å overtenke. I dette forholdet har jeg vært veldig trygg (jeg har jobbet med meg selv og blitt eldre og er bevisst på hva som trigger meg)  

I bgynnelsen av februar begynte jeg å kjenne på denne usikkerheten og jeg begynnte å overtenke små bagateller. derfor tok jeg det opp med han fordi jeg tenkte at åpenhet er bra og at det er letter hvis vi snakker og han forstår meg. Jeg prøvde å kommunisere at jeg trengte litt mer bekreftelse. jeg sa også at det er vitkig for meg at vi holder hverandre oppdatert på hvordan ting går, og at vi fremdeles vi de samme tingene og at jeg vil  gjerne møte flere av hans nærme men jeg invoverer meg kun hvis vi er seriøse. Han uttrykte at han ble bekymret for at jeg var usikker på forholdet vårt. Han sa også at han merker hvor glad han er i meg. 

Etter dette har jeg følt at vi begge har tatt litt avstand fra hverandre. Og det henger noe i luften. vi har ikke fått vært så mye med hverandre som vi har pleid pga turnus har crashet litt også. han har også i ettertid uttrykt at han er bekymret for at han ikke har like god tid til meg fremover og at han ikke kan gi meg det fortjener. 

Sist jeg var med han  snakket vi om påsken. (Det var jeg som tok opp påsken da han plutselig har unngått å snakke om den.) Han sa at vi skulle bli offisielt kjærester til påsken og da kom jeg til å møte flere av vennene og familien.  

Dagen etter ringte han meg i panikk og så masse uforståelig. Alt fra at han ikke har følelser for meg, til at han har følelser for meg. Til at han kjenner på mange vonde følelser så han vet ikke hva han føler (angst?). Jeg prøvde å være der for han og trygge han men samtidig var det vanskelig da min usikkerhet kom inn og jeg beegynte å lure på om dette er hans frykt som snakker eller om han ikke tørr å avslutte forholdet. 

Vi ble ening om å gi det noen dager så skulle han gi meg et svar på hva han ville. Etter noen dager var han like stresset fordi han var ikke klar på å gi meg et svar på hva han vil. Jeg forsøkte igjen å være god med han. spørre hva det handler om osv. men han klarer ikke snakke om det og gi meg svar. Han virket også redd for at jeg ikke ville ha han når han var sån som dette. og jeg trygget han på at mine følelser endrer seg ikke. og jeg er helt sikker at jeg vill oss, og jobbe for oss.  han gav aldri en bekreftelse eller avkreftelse på om han vil oss eller ikke. Jeg prøvde å spørre hva han skal gi meg svar på ? om det er at vi skal fortsette å date eller ikke? jeg sa også at det virket som han legger for mye press på seg selv, og spesielt opp i mot at vi går offiselt til påske. jeg sa også at jeg kunne lage andre planer i påsken. da sa han at det var helt uaktuelt at vi ikke skulle være sammen i påsken hvis vi ble fortsatt å være ett parr, så jeg kunne ikke lage andre planer (disse samtalen var som en berg og dalbane og jeg får ikke skrevet alt) 

Jeg var rolig og trygget men samtidig ble jeg knust og lei meg og fikk tanker som at jeg ikke kan sitte på vent på om han vil ha meg eller ikke. og jeg tenkte at har ikke mer svar etter noen dager. jeg sa derfor at vi kansje ikke skulle snakkes på en stund og han spurte om det betydde det var slutt. jeg sa jeg ikke vil det men jeg føler han har avsluttet forholdet. vi snakket da ikke på noen dager så ringte jeg han. han sa da at han aldri hadde tenkt å gjøre det slutt, han ville bare dele sin bekymring. men nå når jeg hadde avsluttet det så kjente han på een lettelsen og dette betydde at han ikke har de rette følelsene for meg og det beste var å avslutte forholdet. Han var redd for han gjør sin livs største tabbe men det var det som kjentes rett nå.  Han har ingen forklaring på hvorfor det er slutt, annet enn usikker på følelsene sine. 

Etter dette har vi ikke snakket sammen på noen dager. det er 0 kontakt fra begge sin side.

Nå i ettertid sitter jeg å tenker på at han kanskje er redd for å binde seg å gå inn i ett seriøst forhold. at han føler seg presset til å ta steget videre med meg. jeg vet også at moren spørr om å treffe meg hele tiden så det kan være press fra flere kanter. han har tidligere kun vært i et forhold, og det var kortvarig og han som avsluttet det. han har datet flere og sån jeg har forsått det har han avsluttet det før det ble følelser involvert. han har også uttrykt flere ganger at fritiden hans er veldig viktig å han vil ikke miste seg selv i et forhold. 

Det har aldri føltes så rett før med en mann. så jeg sitter igjen og lurer jo på hva som har skjedd, hva gikk galt, hva kunne jeg gjort anderledes. og vil dette ordne seg eller må jeg gi slipp på han. vil det hjelpe å gi han litt tid så angsten får roet seg, eller er han rett og slett ikke intressert mer? 

Setter pris på alle gode råd og tilbakemeldinger :)

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som dere overanalyserer og overtenker dette noe jævlig begge to 🙃

Anonymkode: c3baf...7ef

• Liker 10
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Tenker nok uansett at han ikke er klar for noe seriøst. Så jeg hadde nok ikke giddet å sitte å analysere noe. Han gjorde det slutt og da hadde jeg lukket den døren. Hadde aldri i verden ville satset på en sånn vingle Petter👀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som dere overanalyserer og overtenker dette noe jævlig begge to 🙃

Anonymkode: c3baf...7ef

Ja det tror jeg du har rett i 

Skrevet
WhisperingWind skrev (42 minutter siden):

Tenker nok uansett at han ikke er klar for noe seriøst. Så jeg hadde nok ikke giddet å sitte å analysere noe. Han gjorde det slutt og da hadde jeg lukket den døren. Hadde aldri i verden ville satset på en sånn vingle Petter👀

Nei jeg kan ikke sitte å vente på en som ikke vil ha meg, og det er det som gjør så vondt. Kan heller ikke la meg bli behandlet dårlig. Men så har jeg den følelsen da, av at han egentlig ønsker dette men det er noen forsvarsmekanismer som kicket inn. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
sijo689 skrev (9 minutter siden):

Nei jeg kan ikke sitte å vente på en som ikke vil ha meg, og det er det som gjør så vondt. Kan heller ikke la meg bli behandlet dårlig. Men så har jeg den følelsen da, av at han egentlig ønsker dette men det er noen forsvarsmekanismer som kicket inn. 

Men det er uansett hans tap og noe han må jobbe med🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Noe av det viktigst for meg i et forhold, er at begge klarer å gjøre den andre trygg. Her høres det ikke ut som dere får dette til. 

Anonymkode: d3ac8...4a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig ut som at han vil ha fordelene uten forpliktelsene dessverre.

Anonymkode: e1c2d...170

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noe av det viktigst for meg i et forhold, er at begge klarer å gjøre den andre trygg. Her høres det ikke ut som dere får dette til. 

Anonymkode: d3ac8...4a4

Ja det er så viktig. Jeg tror ikke jeg har klart å gi han den tryggheten han har trengt på grunn av min egen frykt og behov for trygghet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres veldig ut som at han vil ha fordelene uten forpliktelsene dessverre.

Ja det er det jeg føler på nå, at alt har vært en løgn. Jeg har trodd vi begge ønsket et forhold, flytte sammen å få familie. Han har vært åpen om dette og snakket mye om fremtiden vår. Også plutselig så vil han avslutte forholdet uten en forklaring. 

Skrevet

Gi det litt mer tid og prøv å ikke ha så mye kontakt, så dere begge for landet litt.
Vet det kan være vanskelig når det er mye følelser i sving. Men tid er veien videre her og ikke push på han eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
sijo689 skrev (27 minutter siden):

Ja det er det jeg føler på nå, at alt har vært en løgn. Jeg har trodd vi begge ønsket et forhold, flytte sammen å få familie. Han har vært åpen om dette og snakket mye om fremtiden vår. Også plutselig så vil han avslutte forholdet uten en forklaring. 

Neste gang så bør du kanskje ta den praten litt tidligere? 7 mnd er veldig lang tid å holde på med en person, uten å vite hva de er ute etter. Og jo lenger man holder på med noen jo mer investert blir mann, så det er best å ta den praten tidligere så du slipper å kaste bort unødvendig tid på en som ikke vil det samme som deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neste gang så bør du kanskje ta den praten litt tidligere? 7 mnd er veldig lang tid å holde på med en person, uten å vite hva de er ute etter. Og jo lenger man holder på med noen jo mer investert blir mann, så det er best å ta den praten tidligere så du slipper å kaste bort unødvendig tid på en som ikke vil det samme som deg.

Eller misforstod jeg, han har tidligere sagt at han så for seg forhold med deg?

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger tenker jeg vi tenker for mye. kan ikke bare ting utvikle seg. Virker som TS tenker ALT for mye på hva, hvis, tenk om og det skaper mye usikkerhet.

Hvis jeg kona hadde sådd tvil og usikkerhet, slik jeg oppfatter TS gjorde, vil selvfølgelig han og tenke at hun har tvil og han beskytter seg selv ved å trekke seg tilbake og det blir det mye frykt og usikkerhet

Ikke overtenkt så mye....

det meste av det man bekymrer seg over blir ikke noe av. De enkleste menneskene er de lykkeligste virker det som.

Anonymkode: ecb3d...450

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Eller misforstod jeg, han har tidligere sagt at han så for seg forhold med deg?

Ja vi har snakket masse sammen helt fra starten av. Hva vi ønsker for fremtiden, hva vi ser etter i en partner, holdninger, verdier , dealbreaks, våre personlige grenser osv. 

Han har sagt han ser for seg en fremtid med meg og at han ville vært stolt over å presentere meg for moren.

Skrevet
Random84 skrev (56 minutter siden):

Gi det litt mer tid og prøv å ikke ha så mye kontakt, så dere begge for landet litt.
Vet det kan være vanskelig når det er mye følelser i sving. Men tid er veien videre her og ikke push på han eller noe.

Takk for råd. Ja jeg får gi det litt tid å unngå kontakt. Selv om jeg egentlig har lyst til det motsatte. Tror du har helt rett i at det ikke hjelper å pushe på noe akkurat nå. 

Skrevet
sijo689 skrev (1 minutt siden):

Takk for råd. Ja jeg får gi det litt tid å unngå kontakt. Selv om jeg egentlig har lyst til det motsatte. Tror du har helt rett i at det ikke hjelper å pushe på noe akkurat nå. 

Jeg er litt i samme situasjon som deg, så vet hvordan du har det. 
Sitte med kjærlighetsorg og ikke skjønne noe ting er verste sort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen ganger tenker jeg vi tenker for mye. kan ikke bare ting utvikle seg. Virker som TS tenker ALT for mye på hva, hvis, tenk om og det skaper mye usikkerhet.

Hvis jeg kona hadde sådd tvil og usikkerhet, slik jeg oppfatter TS gjorde, vil selvfølgelig han og tenke at hun har tvil og han beskytter seg selv ved å trekke seg tilbake og det blir det mye frykt og usikkerhet

Ikke overtenkt så mye....

det meste av det man bekymrer seg over blir ikke noe av. De enkleste menneskene er de lykkeligste virker det som.

Anonymkode: ecb3d...450

Hei takk for svar. Jeg skal forsøke å ikke overtente så mye fremover og grave meg ned i dette. Tror jeg må la han være i fred hvertfall også håper jeg jo at han tar kontakt med meg og at vi finner tilbake til hverandre. Men samtidig har dette gjort noe med meg. At jeg er med han og vi snakker om å bli offisielle, gå på dobbel date osv også dagen etter ringer han meg og sier han er usikker på følelsene sine for meg og trener tid på å tenke om han vil være med meg eller ikke. Og han hadde tenkt å si det til meg når jeg var hos han, men han ville ikke såre meg … 

Skrevet
Random84 skrev (9 timer siden):

Jeg er litt i samme situasjon som deg, så vet hvordan du har det. 
Sitte med kjærlighetsorg og ikke skjønne noe ting er verste sort.

❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...