AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #61 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man trenger ikke det, man setter den jo bare i skolemodus? Da er klokka en klokke og ikke noe mer. Jeg synes klokkene er geniale - de sitter fast og blir ikke like lett borte eller tapt i gulvet, man styrer hvem som kan ringe til klokka og hvem klokka kan ringe til, det er gps på den og den har skolemodus som styres fra appen. Man kan sende talemeldinger, noe som er smart når barnet ikke skriver så bra enda. Synes en 6-åring er for liten til «ekte» telefon. 9-10 år er mer passe, da klarer de å passe på den pg leker ikke like villt lengre. Anonymkode: c10a7...056 På noen skoler er det en regel om at klokka må være slått av og ligge i sekken. Fordi foreldre glemmer å sette den i skolemodus. Her er det lov med klokke så lenge den står i skolemodus men det spørs hvor lenge det varer for det er noen barn som løper rundt og tar bilde av andre som ikke vil bli tatt bilde av. Dette kan jo være et problem med tlf også så klart, og jeg synes ellers at klokke er praktisk. Men skulle ønske de kom uten kamera. Anonymkode: 146b6...034
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #62 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi gikk for mobil - men barna har ikke mobil med seg på skolen. De bruker den hjemme, for å spille Pokemon Go, Roblox, osv. det er flere i klassen som gikk for smartklokke men det er veldig varierende effekt. Husk at smart klokke må lades. Gjengangen er at smartklokka er ikke ladet, og blir glemt hjemme, så det er virkelig lite poeng med den. Anonymkode: b9bbf...98b ja, det er noe herk at batteriet er så dårlig på xplora. Må lade hver dag, og det er typisk at jeg har glemt å lade når hun trenger den. Jeg tror det er de gps-greiene som trekker strøm og skulle ønske det gikk an å slå den av - jeg bruker den ikke. Mulig det går an å slå av gps'en. Jeg er teknologisk analfabet og slet litt med å få klokka opp å gå. Men telefoner må jo også lades. Anonymkode: 146b6...034
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #63 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er jo ikke sikkert TS opplever at det er et behov for at datteren har med seg telefon når hun er ute og leker? For våre var det aldri noe behov. Lek foregikk rett utenfor hjemme i flere år etter at de begynte på skolen. Hvis ikke annet var avtalt. Men da var det gjerne rett utenfor, eller inne, hos en venn, der foreldrene ga beskjed når det var på tide å gå hjem. Når de fikk gå steder uten å være i nærheten av foreldre, så hadde de lært seg klokken, og hadde ordentlig klokke. OK, så glemte de tiden en gang imellom. Men det lærte de jo også noe av, når vi bekymrede foreldre kom og hentet dem. (For de måtte fortsatt si ifra hvor de dro, og holde seg der det var avtalt at de skulle være.) Det er altså forskjellige behov for dette. Om det for en gang skyld er behov for å ha med telefon, så finnes både bukser, jakker og shortser med glidelåslommer. Vi har brukt det når de ble større og var i fornøyelsesparker. Da kunne de gå med venner, men måtte følge med på telefonen og komme til avtalt sted dersom vi ga beskjed om det. Anonymkode: b519a...a13 Ja, det er sant. Her går de ute med venner fra de er rundt 4-5 år, og klokkene gjør det enkelt for foreldre for da slipper vi å lete på alle lekeplassene og ringe rundt. Det var hovedsaklig derfor folk begynte å kjøpe klokke, siste året i barnehagen tok det helt av. Men det vil jo variere med hvor man bor så klart. Min andreklassing kan klokka (sånn noenlunde), men er distre og glemmer tiden og det er utrolig enkelt å ringe henne inn før vi skal ut på en fritidsaktivitet f.eks. Anonymkode: 146b6...034
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå