AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Er magesmerter tidlig i forløp med blindtarmbetennelse tilstedeværende hele tiden? Eller kan de komme og gå det første døgnet? Anonymkode: 85c5a...58e
Bombasi Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 For min del var smertene for blindtarmbetennelse en annen type smerte enn "magesmerter". Mer sylskarp stikking, med tilhørende ømhet i området. De var stort sett konstant, men i varierende grad utifra hvordan jeg beveget meg og hvordan jeg lå. Men det var meg det. Smerten og intensiteten varierer fra pasient til pasient. Mistenker du blindtarmbetennelse så er det viktig at du oppsøker lege. En slik avgjørelse er ikke noe du skal føle på eller ta. Få det sjekket. 1
Litamy Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Jeg hadde magesmerter i noen dager før blindtarmen sprakk, det kom og gikk. Men jeg hadde en spesiell uro i kroppen, fikk ikke slappet helt av. Trodde jeg var skikkelig forstoppet eller at jeg hadde spist noe dårlig..helt til jeg lå på badegulvet, kaldsvettet, spydde og ble hentet av ambulanse 🤪
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Hadde blindtarmbetennelse som liten, det husker jeg ennå for å si det sånn. Husker det var så vondt at jeg slet med å sove om natten, derfor bar det etterhvert inn til legen. En måte å teste på er å trykke med to fingre inn i magen på din/pasientens høyre side mens man ligger ned, så slippe «brått». Om det gjør kjempevondt er det et tegn på bt-bet. Men, dette må jo inn til lege for å sjekkes ut. Anonymkode: 59313...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå