Gå til innhold

Beroligende hos tannlege, valium, erfaring fra etter behandlingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal behandle en tann som har fått gjennomgå tre runder forskjellig tidligere. Jeg har aldri bedt om beroligende før, men nå må jeg det. 

Timen er kl 10 en morgen hvor jeg optimalt sett skal delta på et kurs kl 15-18. Det er første dag, så det blir ikke en heftig kursdag, gjennomgang av det vi skal gjennom løpet av uka og kort innføring, litt bli kjent-aktiviteter og så videre. 

Er det fullstendig tullerusk å delta på, eller bør det gå fint? Ønsker ikke å flytte timen, siden jeg må reise langt for å ha den så passer det egentlig ypperlig at de traff på samme dag, i samme by. 

Anonymkode: cdfe4...b07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig borte vekk etter beroligende hos tannlegen. Dvs. jeg går ut selv, men kjøre bil er ikke mulig og å ta kollektiv transport hadde gått galt, jeg hadde aldri klart å ta meg til rett sted. Når jeg tar beroligende blir jeg hentet, slokner idet jeg setter meg i bilen og tilbringer resten av dagen på sofaen. Kurs noen timer senere hadde aldri gått.

Anonymkode: e8fbd...90d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. Noen beroligende går raskere ut av kroppen enn andre. Når jeg bruker f.eks Sobril ville det kunne fungert. Hadde da tatt tabletten 1,5 time før timen, så ville det være 6,5 timer fra inntak til kurset. Men hukommelsen min blir litt påvirket så ville nok tatt lydopptak og gode notater på kurset.

Anonymkode: 8ba2b...bb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er fullstendig borte vekk etter beroligende hos tannlegen. Dvs. jeg går ut selv, men kjøre bil er ikke mulig og å ta kollektiv transport hadde gått galt, jeg hadde aldri klart å ta meg til rett sted. Når jeg tar beroligende blir jeg hentet, slokner idet jeg setter meg i bilen og tilbringer resten av dagen på sofaen. Kurs noen timer senere hadde aldri gått.

Anonymkode: e8fbd...90d

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vanskelig å si. Noen beroligende går raskere ut av kroppen enn andre. Når jeg bruker f.eks Sobril ville det kunne fungert. Hadde da tatt tabletten 1,5 time før timen, så ville det være 6,5 timer fra inntak til kurset. Men hukommelsen min blir litt påvirket så ville nok tatt lydopptak og gode notater på kurset.

Er det ved valium? Aner ikke om sobril går under kategori som valium, eller om Valium er en egen sort. 

AnonymBruker
Skrevet

Sobril er den mildeste av de beroligende, altså mildere enn Valium. 

Anonymkode: 18fed...497

AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det gått helt fint, men folk reagerer forskjellig på benzodiazepiner. Så det er vanskelig å si hvordan du reagerer på det hvis du ikke har prøvd det før.

Anonymkode: 0733d...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det ved valium? Aner ikke om sobril går under kategori som valium, eller om Valium er en egen sort. 

Valium sitter i kroppen lenger enn Sobril, kanskje dobbelt så lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Med valium hadde det gått fint for meg, men jeg får sterkere beroligende hos tannlegen. Har du tatt noen form for benzo tidligere, og hvordan har du i såfall reagert?

Anonymkode: 09019...77f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk valium av tannlegen. Fikk ikke virkning før etter tanna var trukket. Måtte bli hentet da det føltes som jeg hadde 2 i promille. Slokna kjapt på sofaen da jeg kom hjem. Lykke til!

Anonymkode: e6db1...eb7

• Liker 1
Skrevet

Fikk rohypnyl jeg, og sov rundt etter jeg kom hjem - fra tidlig ettermiddag 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Tips: Dropp kurset!  Jeg møtte opp til kurs en gang (for mye) etter å ha inntatt sobril. Andre reagerte på meg (fremstod sløv/ borte). Aldri mer medisin og jobb 6 timer senere! Man har promille også, så er ikke lov å kjøre bil heller.. en stk sobril/ imovane på 7,5 mg = 1,4 i promille. 

Anonymkode: 13b12...e99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke 1,4, 1,2 mener jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tips: Dropp kurset!  Jeg møtte opp til kurs en gang (for mye) etter å ha inntatt sobril. Andre reagerte på meg (fremstod sløv/ borte). Aldri mer medisin og jobb 6 timer senere! Man har promille også, så er ikke lov å kjøre bil heller.. en stk sobril/ imovane på 7,5 mg = 1,4 i promille. 

Jeg kan ta en Sobril ved sterk angst. Gjør meg bare roligere og kan utføre vanlige aktiviteter, 1.4 promille har jeg IKKE. Har sikkert hatt 1.4 i promille pga alkohol noen ganger, og det er noe HELT annet, da sjangler man rundt og kjenner på ubehag. 

Anonymkode: 18fed...497

AnonymBruker
Skrevet

Det ville ikke fungert for meg. Har fått ulike beroligende hos tannlegen og er helt ødelagt etterpå. Hva som er på grunn av benzo og hva som er på grunn av at jeg blir utslitt av at angsten slipper taket og kroppen går ut alarmmodus vet jeg ikke, men jeg orker ikke noe annet enn rolige hjemmeaktivteter etter tannlegebesøk. Konsentrasjon kan jeg bare glemme. 

Anonymkode: 87895...9f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg fikk en sobril 10 mg for å dempe angst i forbindelse med behandling på sykehuset. Rød trekant = ikke kjøre bil, men ikke tale om at jeg ble like "full" som om jeg hadde drukket en flaske vin i løpet av noen timer. Merket faktisk ingen ting (men lot bilen stå). Men reaksjonen kan være individuell.

Anonymkode: 34a45...5c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...