Gå til innhold

Er man trygg ved ultralyd hos gynekolog ang eggstokk?????

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går årlig til kontroll av underlivet hos gynekolog med ultralyd. 

Alt er i orden med både eggstokk  osv.

Men leser på nett at kreft i eggstokk ikke lett kan oppdages ved ul hos gynekolog. 

Mens en annen plass leser jeg ved første ledd i utredning ved tanke på eggstokkreft, så er det gynekologisk undersøkelse med ultralyd.

Vi som går årlig til sjekk,skal vi ikke føle oss trygge på at alt er ok ved eggstokk???

Kjenner jeg blir skremt🙈

Anonymkode: 3b980...16d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg på og. Frykter jeg har kreft i eggstokk men at de ikke sjekker godt nok.

Anonymkode: 38521...60d

AnonymBruker
Skrevet

De fleste går vel ikke til årlig ultralyd av eggstokk. Litt rar problemstilling, synes jeg.

Anonymkode: 85a1b...384

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste går vel ikke til årlig ultralyd av eggstokk. Litt rar problemstilling, synes jeg.

Jeg går av andre grunner årlig,men lurer på om de hadde sett på ultralyd om det ev var kreft i eggstokk?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg går av andre grunner årlig,men lurer på om de hadde sett på ultralyd om det ev var kreft i eggstokk?

Ts

Men er det noen grunn til at du tenker at du skal ha kreft i akkurat eggstokken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men er det noen grunn til at du tenker at du skal ha kreft i akkurat eggstokken?

Kjenner av og til smerter der i området,kommer og går.men kan jo være muskulaturen også.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner av og til smerter der i området,kommer og går.men kan jo være muskulaturen også.

Er "av og til" ca. én gang i mnd omtrent rundt eggløsning?

Anonymkode: d5e2d...f69

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er ikke trådstarter, men moren min kommer til å dø av eggstokkreft snart, fordi sykdommen ble oppdaget etter spredning (veldig vanlig dessverre), så jeg vil selv gjerne undersøkes jevnlig for å forhåpentlig finne kreft tidlig. 

"De fleste" går nok ikke til årlig ultralyd av eggstokkene nei, men det kan absolutt være en god grunn til at noen ønsker det.

Anonymkode: d5586...c86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er ikke trådstarter, men moren min kommer til å dø av eggstokkreft snart, fordi sykdommen ble oppdaget etter spredning (veldig vanlig dessverre), så jeg vil selv gjerne undersøkes jevnlig for å forhåpentlig finne kreft tidlig. 

"De fleste" går nok ikke til årlig ultralyd av eggstokkene nei, men det kan absolutt være en god grunn til at noen ønsker det.

Hvordan kan man finne det ut,kan de se kreft på gynekologisk undersøkelse med ultralyd?

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er "av og til" ca. én gang i mnd omtrent rundt eggløsning?

Anonymkode: d5e2d...f69

Er i overgangsalder, så har ikke lenger hverken eggløsning eller mens😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan være cyster. 

Anonymkode: 104f5...04f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, hvis det er en arvelig krefttype så forstår jeg godt at du ønsker undersøkelse. Da vil antagelig fastlegen din henvise deg til de undersøkelsene som er nødvendige for deg og da slipper du å sitte med tvil om det faktisk er til noen nytte, slik TS har nå.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet

Som regel så vil en eggstokk med kreft være større enn normalt og det kan være væske i området. Og dette vil synes. Men en garanti har man aldri.

Eggstokkreft er ikke så vanlig hos yngre kvinner.

Anonymkode: 5b45f...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...