Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å logge av nett. Og få deg en jobb slik at du har noe å bruke dagene på. 

Anonymkode: 9aa7b...076

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg jobber og sliter med å komme i mål med mine oppgaver, og de få gangene det er lite å gjøre, gjør jeg litt ekstra arbeid

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sjefen har og blokket meg slik at jeg ikke kan kontakte henne på tlf lengre.

Du sliter med å komme i mål med oppgavene dine? Kanskje det er det som irriterer? 

Og at sjefen din har blokket deg, henger ikke på greip! 

Hadde søkt på en ny jobb jeg, hadde jeg vært deg. Og fortsett med å være den du er ❤️ Noen steder passer man bare ikke inn og det trenger ikke være din feil. 

Anonymkode: d1ea3...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvordan vet du at sjefen har blokkert deg? Og hva har i så fall blitt sagt om dette? Det høres helt koko ut.

Du bør finne deg en ny jobb så fort som overhodet mulig.

Anonymkode: d9066...02f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En sak har ofte to sider. Du legger frem din side av saken og det er vanskelig for oss å si hva som er årsaken til dette ved å bare høre din side. Men mine tanker:

Alle bedrifter/ organisasjoner har skrevne og uskrevne regler. De skrevne reglene er det du er pålagt å følge for å kunne utføre jobben din, de uskrevne er skapt av arbeidskultur og de som jobber der. Å være ny på jobben, spesielt i kvinnedominerte lavtlønnede yrker er ikke alltid like enkelt. Du sier du er yngre, kler deg annerledes og har andre interesser enn dem. Du sier også at det gikk fint i starten, men så ble det verre.

Her tenker jeg at kollegaene dine tok deg fint imot, men et eller annet har gjort at de ikke helt har godtatt deg for den du er. Kanskje er det klærne, kanskje er det dine interesser men det kan faktisk også være det at du gjør ting hele tiden og ikke klarer å tvinne tommeltotter. folk som har vært i samme yrke i årevis og spesielt fysisk tunge yrker, setter stor pris på de små øyeblikkene hvor de klarer å tvinne tommeltotter. De pausene gjør at kroppen som har begynt å si ifra holder ut i noen år til. Når du da gjør noe hele tiden, gir du dem dårlig samvittighet, det kan virke som at du prøver å være bedre enn dem og vise deg frem. 

Det er ikke sikkert at mine tanker er riktige, men de kan være det.

Det neste er lederen som har blokkert deg. Det skal myyye til for at lederen blokkerer sine ansatte. Hvordan skal de ellers ha en dialog? hva har du gjort som du er klar over for at lederen var nødt til å gå til drastisk verk?

Mitt råd: se litt inn i deg selv og prøv å se hva du har gjort feil. Avtal møte med lederen og spør rett ut hva du gjør galt. Se deg etter ny jobb, men ta med deg disse erfaringene da du lett kan komme borti det samme igjen. Prøv å tilpasse deg miljøet selv om det strider mot den du er. Det er i din interesse. 

Et eksempel: Jeg har god råd og har dyre klær. Veskene mine koster 15 000-50 000kr. Jeg jobber på et sted (helsevesen) hvor mange sliter økonomisk. For å tilpasse meg miljøet, tar jeg aldri på meg de dyreste klærne (skifter på jobben til uniform heldigvis) og jeg har kjøpt en veske til 500kr som jeg bruker kun på denne jobben. Da skiller jeg meg ikke ut, jeg blir ikke en "snakkis" og ingen har problemer med å snakke om dårlig råd foran meg. For meg er dette kun en ekstra jobb, så kanskje lettere å gjøre det da, men håper du skjønner poenget.

Anonymkode: 20db9...4b9

Hvorfor skal du ikke få skille deg ut? Om du har veske til 500kr eller 1mill betyr jo ikke noe.

Om noen klager på det er jo de problemet...mindreverdighetskomplekser heter dette.

Anonymkode: 0fa5a...4f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilken bransje jobber du i? Café? Restaurant? Parfymeri?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du ikke få skille deg ut? Om du har veske til 500kr eller 1mill betyr jo ikke noe.

Om noen klager på det er jo de problemet...mindreverdighetskomplekser heter dette.

Jo, jeg skiller meg  ikke synlig ut da ingen av disse kjenner meg privat og ingen av dem vet hvor god råd jeg har. Og jeg snakker aldri om økonomi og noe som kan avsløre hvor god råd jeg har. Når kollega sier at de sliter med å få endene til å møtes og har 2 typer pålegg i kjøleskapet, ost og syltetøy, så gnir ikke jeg inn at vi har stappfull kjøleskap hjemme.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det der kalles godt utviklede sosiale antenner og tilpasningsdyktighet. Flere burde prøve det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
KraKriAm skrev (5 timer siden):

Nei, det der kalles godt utviklede sosiale antenner og tilpasningsdyktighet. Flere burde prøve det. 

Helt uenig, en kollega sin veske har ingen betydning :) 

Om du har en dyr bil, skal du la være å kjøre med den fordi andre har en billig bil?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt uenig, en kollega sin veske har ingen betydning :) 

Om du har en dyr bil, skal du la være å kjøre med den fordi andre har en billig bil?

Jøss, du forstår virkelig ikke poenget.

Anonymkode: d9066...02f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg føler at mine kollegaer på jobb ikke liker meg og jeg vet ikke hvorfor. Det har pågått veldig lenge nå 😞 

Da jeg var ny på jobb var de hyggelige og viste interesse på å bli kjent med meg. Vi pratet og lo, drakk kaffe osv osv. Nå blir jeg verken hørt eller sett, jeg er plutselig blitt usynelig. Jeg hører dem ler og prater på pauserommet men det blir stilt med en gang jeg entrer rommet. Blikk veksles og når jeg er på vei ut igjen hører jeg hvisking og tisking etterfulgt av latter. (setter jeg meg ned reiser de seg og går)

Lurer jeg på noe ang jobb (osv) får jeg kanskje et skuldertrekk eller ikke noe respons i det hele tatt.

Kommer det klager på dårlig gjennomført arbeid så er det min skyld.

Jeg jobber og sliter med å komme i mål med mine oppgaver, og de få gangene det er lite å gjøre, gjør jeg litt ekstra arbeid. Det kjedelige jeg vet er å sitte på ræva og tvinne tomler, da går også tiden i sneglefart.

De gir beskjed til sjefen og forteller alt jeg gjør og ikke gjør. Jeg har rett på pause men det har blitt slik nå at jeg gjemner meg inne på et toalett med låst dør.

Jeg prøver å smile og vise at jeg ikke bryr meg om deres oppførsel ovenfor meg når jeg er på jobb, jeg klarer å holde masken men med det samme jeg har kommet hjem og låst døra kommer tårene.......

Jeg har prøvd å ta opp problemet på jobb med tillitsvalgte og sjefen men dem vil ikke høre på meg, sier det er ord mot ord. Sjefen har og blokket meg slik at jeg ikke kan kontakte henne på tlf lengre.

Jeg forstår ikke hvorfor dem er slik mot meg. Er det fordi jeg er yngre? Går jeg med feile klær? Er det utseende det er noe galt med? Jeg forstå ikke hva grunnen kan være, kjenner jeg mister snart forstanden av all grublingen....

Jeg er 22 år, kvinne med svart, kort hår og har en rocka klesstil. Jeg elsker musikk, spesielt rock. Min far spillte i et band da han levde, interessen jeg har er takke være han, men jeg spiller ikke noe selv.

Setter pris på hyggelige svar og gode råd/tips

Anonymkode: 239a4...cb5

Hadde sykemeldt meg med en gang!!! Dette er mobbing, og ikke sunt for deg! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
KraKriAm skrev (8 timer siden):

HVs har du gjort for at sjefen din har blokket deg på tlf? Det er jo ganske så inngripende, har du bombadert henne med tlf og mld?

Det er ikke greit at en leder blokker sine ansatte. En leder har som ansvar å høre på sine arbeidere og ta tak i problemer som oppstår på jobb. 

Anonymkode: 45675...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Det må være noe du ikke skriver her, eller er helt ærlig med deg selv om. Fordi nan har strukket en strikk veldig langt om leder har  blokkert deg. 

Er det masse meldinger på fritiden,  er det meldinger om det minste lille hele tiden? Har du vært saklig eller usaklig 

Ikke vet jeg. Men nekter å tro d er blokkert av ingen grunn og du vet nok også grunnen til det

Anonymkode: 5b4e2...2a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sorry men det er sikkert pga måten du kler deg på. Mange som synes sånne rocke fans er litt mye. 

Anonymkode: 99a0a...46e

Muligens du har rett, det er ikke alle som takler at andre kler seg annerledes enn dem selv, men det er fortsatt ingen god unnskyldning. Ts skrev at dem var hyggelige i starten. Kanskje det er noe sjalusi-greie som ligger bak? 

AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (1 time siden):

Er enig med deg, det høres ut som mobbing dem driver med. Hun burde fortelle dette til sin lege - og som du sa - sykemelde seg.  

AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke heller bytte jobb? Ts er ikke syk. 

Anonymkode: 3b93e...150

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, jeg skiller meg  ikke synlig ut da ingen av disse kjenner meg privat og ingen av dem vet hvor god råd jeg har. Og jeg snakker aldri om økonomi og noe som kan avsløre hvor god råd jeg har. Når kollega sier at de sliter med å få endene til å møtes og har 2 typer pålegg i kjøleskapet, ost og syltetøy, så gnir ikke jeg inn at vi har stappfull kjøleskap hjemme.

Alle voksne vet at mennesker har forskjellig økonomi, noen har god råd. Andre ikke, dette er livets gang. Trenger ikke skjule noe som helst :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Alle voksne vet at mennesker har forskjellig økonomi, noen har god råd. Andre ikke, dette er livets gang. Trenger ikke skjule noe som helst :) 

Og du forsto heller ikke poenget. Gratulerer. 

Anonymkode: eddbe...67f

Skrevet

Hvorfor ikke heller bytte jobb? Ts er ikke syk. 

Anonymkode: 3b93e...150

Men skal hun bli psyk mens hun leter etter ny jobb? Det å få ny jobb skjer jo ikke på minuttet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trenger jo ikke å brife heller da

Skrevet (endret)

Jeg hadde gått til legen, og forsøkt å få en sykemelding. Dette plager deg. Og du kan ikke risikere å bli syk før du eventuelt får en ny jobb. Kan ta tid å få ny jobb. 

Du bør tenke gjennom om dette er bare en følelse du har, eller om det faktisk er reelt.  Det er lett å missforstå andre mennesker. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...