AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Det er mye fokus på psykisk helse, men mindre grad fokus på fysisk helse, og er fysikken dårleg så er ein som oftast også psyken dårleg form. I mange tilfelle hadde det kanskje vert bedre av legen å skrive ut en resept på treningsøkt til fordel for resept på piller på apoteket. Opplevde i for mange år, og iden omtalte beste alder å bli utbrendt, og "møtte veggen" etter en lang periode med lange dager på jobben, husbygging, familieforøkning, dødsfall i nær familiemedlem. og såg fremtil hver helg ein kunne få slappe av litt å ladde oppatt batteriene. Arbeid, familie m.m ble prioritert foran fysisk aktivitet, og gradvis blei en tappet for energi, og krefter, og endte med kolaps, og åpen sykemelding, m.m. Blei henvist av lege til psykiater, og kom hjem med eit pose full av medikamenter som eg skulle ta regelmessig til neste besøk. Ein god venn begynte å innvitere meg med på fjellturer, og merket etterhvert gradvis endringer. Nedturen endret på mye, og det er i motgang ein blir sterk, og innser ofte at det er ein "saman mellom fysikkien og kjemien" Anonymkode: 7ba84...e80
Pringle Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Fysisk aktivitet blir mer og mer ignorert, men det regnes fremdeles som en del av "helseforebygging" (akk for et ord). Jeg personlig tror det sentrale er "naturen". Jeg vedder på at du ikke hadde blitt så mye bedre av tilsvarende innsats på treningssenter. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Pringle skrev (5 timer siden): Fysisk aktivitet blir mer og mer ignorert, men det regnes fremdeles som en del av "helseforebygging" (akk for et ord). Jeg personlig tror det sentrale er "naturen". Jeg vedder på at du ikke hadde blitt så mye bedre av tilsvarende innsats på treningssenter. Selv foretrekker eg naturen, og ingenting er bedre en å nytte den. Har aldri vert på eit trenningsenter, men her handler det mye om vekslende trenningsmønster. Anonymkode: 7ba84...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå