Gå til innhold

Ein samanheng mellom fysikken, og kjemien ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye fokus på  psykisk helse, men mindre grad fokus på fysisk helse, og er fysikken dårleg  så er ein som oftast også  psyken dårleg  form.  I mange tilfelle hadde det kanskje vert bedre av legen å skrive ut en resept på treningsøkt til fordel for resept på  piller på apoteket. Opplevde i for mange år, og iden omtalte beste alder å  bli utbrendt, og "møtte veggen" etter en lang periode med  lange dager på jobben, husbygging, familieforøkning, dødsfall i nær familiemedlem. og såg fremtil hver helg ein kunne få slappe av litt å ladde oppatt batteriene.  Arbeid, familie m.m ble prioritert foran fysisk aktivitet, og gradvis  blei en tappet for energi, og krefter, og endte med kolaps, og åpen sykemelding, m.m. 

Blei henvist av lege til  psykiater, og kom hjem med eit pose full av medikamenter som eg skulle ta regelmessig til neste besøk. Ein god venn begynte å innvitere  meg med på fjellturer, og merket etterhvert gradvis endringer.  Nedturen endret på mye, og det er i motgang ein blir sterk, og innser ofte at det er ein "saman mellom fysikkien og kjemien"  

Anonymkode: 7ba84...e80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysisk aktivitet blir mer og mer ignorert, men det regnes fremdeles som en del av "helseforebygging" (akk for et ord).

Jeg personlig tror det sentrale er "naturen". Jeg vedder på at du ikke hadde blitt så mye bedre av tilsvarende innsats på treningssenter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pringle skrev (5 timer siden):

Fysisk aktivitet blir mer og mer ignorert, men det regnes fremdeles som en del av "helseforebygging" (akk for et ord).

Jeg personlig tror det sentrale er "naturen". Jeg vedder på at du ikke hadde blitt så mye bedre av tilsvarende innsats på treningssenter.

Selv foretrekker eg naturen, og ingenting er bedre en å nytte den.  Har aldri vert på eit trenningsenter, men her handler det mye om vekslende trenningsmønster.

Anonymkode: 7ba84...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...