Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg kjenner har kredittkort, og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kvalifiserer til dette. Jeg tjener 600k i året, har 1,6 mill i lån. Eier egen leilighet, og har tre barn som har delt bosted hos meg. Jeg har aldri hatt problemer med økonomien. Ingen betalingsanmerkninger.
Hvorfor får jeg avslag på kredittkort? Jeg har prøvd i flere banker. Noen som har tips?

Anonymkode: 4badb...8b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting.

Man får ofte reklame for kredittkort som 18 åring av diverse banker etc.

Det er kun banken du har søkt om, som kan forklare deg hvorfor du får nei på kredittkort. Det finnes mange, om ikke tusenvis av banker i norge. 

Har du for eksempel sjekket deg hos kredittselskap for å se om det ligger noe på deg som du ikke vet om? Gjeldsregisteret kan også være greit å sjekke. 

Anonymkode: 06313...c04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting.

Man får ofte reklame for kredittkort som 18 åring av diverse banker etc.

Det er kun banken du har søkt om, som kan forklare deg hvorfor du får nei på kredittkort. Det finnes mange, om ikke tusenvis av banker i norge. 

Har du for eksempel sjekket deg hos kredittselskap for å se om det ligger noe på deg som du ikke vet om? Gjeldsregisteret kan også være greit å sjekke. 

Bankene sier at jeg har for lav inntektsevne. 

I gjeldsregisteret står jeg oppført med et kredittkort hos Klarna med kredittgrense på 5000kr. Jeg har aldri visst om at jeg har hatt det. Aldri vært i bruk. Tror ikke det kan ha så mye å si for utfallet, men hvordan får man fjernet det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mye mindre enn deg og får alt jeg søker om.

Sist var forrige uka da jeg søkte om Morrow sitt kort. Det ble automatisk innvilget etter bare 5 minutter.

Jeg ville ringt banken og spurt, for det høres ekstremt rart ut at du skal få avslag. Man får jo kastet kreditt etter seg i dette markedet. Det er mye av problemet med at Nordmenn sliter om dagen.

Anonymkode: d3d4c...bf4

AnonymBruker
Skrevet

1,6 mill i lån er inkludert studielån og fellesgjeld også ja? 
Og inntekten er fast lønn, ikke bidrag, overtid, bonus eller lignende? 

Har du søkt om noen spesifikk kredittgrense? 

Anonymkode: 18f70...1cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

gjeldsregisteret står jeg oppført med et kredittkort hos Klarna med kredittgrense på 5000kr. Jeg har aldri visst om at jeg har hatt det. Aldri vært i bruk. Tror ikke det kan ha så mye å si for utfallet, men hvordan får man fjernet det?

Tenker at dette må du ta med Klarna :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bankene sier at jeg har for lav inntektsevne. 

I gjeldsregisteret står jeg oppført med et kredittkort hos Klarna med kredittgrense på 5000kr. Jeg har aldri visst om at jeg har hatt det. Aldri vært i bruk. Tror ikke det kan ha så mye å si for utfallet, men hvordan får man fjernet det?

Hvis du er oppført med ett kundeforhold hos Klarna, så kontakter du Klarna for å slette dette.. 

Anonymkode: 18f70...1cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut. Jeg fikk Geyrfri VISA fra Santander da jeg var student og nesten ikke hadde inntekt. Hadde dog ikke gjeld, og hadde litt formue.

Men jeg søkte bare om 10 000, og utvidet etterhvert. Har du prøvd å søke om lavt beløp?

Anonymkode: 35e21...232

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket uscore eller lignende tjenester? Om det er noe du ikke er klar over?

Anonymkode: 14598...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Har billån i Santander på 100 000. Tror det utgjør en stor ulempe. Har også noe studielån. Jeg skrev alt som samlet gjeld i første innlegg (resten er boliglån). Kun søkt om kort med lavt beløp. Nå prøvde jeg å søke gjennom Lendo. Der fikk jeg tilbud om kort fra to banker, og avslag fra syv. 
Sjekket kredittscore, og den er 44/100😳 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Får du ikke kredittkort i hovedbanken din heller? Trodde alle fikk det der de har lønnskonto. Kan ikke huske at jeg har søkt spesielt om å få det. Kun når jeg har ønsket å heve kredittgrensen.

Anonymkode: 842b3...f22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har billån i Santander på 100 000. Tror det utgjør en stor ulempe. Har også noe studielån. Jeg skrev alt som samlet gjeld i første innlegg (resten er boliglån). Kun søkt om kort med lavt beløp. Nå prøvde jeg å søke gjennom Lendo. Der fikk jeg tilbud om kort fra to banker, og avslag fra syv. 

Det er veldig lavt, jeg har over 90 har litt kredittkortgjeld

Anonymkode: 57838...fee

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Der er forklaringen din TS :)

Snakk med banken din, kanskje du kan banke inn billånet i boliglånet for eks. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det var lavt. Jeg har 90. 

Jeg har boliglån, studielån, og tre kredittkort med opptrekk + klarna og paypal. Er likevel alder som trekker litt ned. 

Anonymkode: 14598...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Du har for mange barn i forhold til inntekt tenker jeg er grunnen.

Anonymkode: 06bb4...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan finner man ut hva som er årsaken til lav score? 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du betaler alle regninger på forfall og ikke har ekstrem gjeld får du kredittkort (dessverre).

Har 150.000,- grense hos bank norwegian. Høyt, men hadde litt for lavt så jeg måtte søke om økning. Gikk på 1 min. Betaler alltid alt ved forfall.

Anonymkode: 838db...7db

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd hos Bank Norwegian?

Anonymkode: e444d...78e

Skrevet (endret)

Jeg har lavere inntekt enn deg, men kun ett barn og 1 mill i boliglån. Får kredittkort kastet etter meg overalt. Hos Bank Norwegian, som jeg aldri har hatt kundeforhold hos før jeg søkte om kredittkortet deres, ga meg 70 000 i kreditt på kortet uten å spørre hva jeg ville ha eller trengte først. Jeg la merke til og stusset over at det på søknadsskjemaet deres på nett ikke fantes noe felt for å fylle ut ønsket kredittgrense, men tenkte at neivel da, og sendte det inn som det var. Rett etterpå kom det, vær så god, 70 000. Merkelig. Jeg søker kun om kort som kan gi meg en fordel og rabatter på bestemte ting jeg har bruk for. Og selvsagt - hele saldoen blir betalt til forfall så jeg aldri betaler en krone i renter! 😊

Jeg tror du bør ringe til kundeservice i den banken/kredittinstitusjonen der du ønsker et kort og spørre hva som er til hinder. Du har også fått en merkelig lav kred.score? Hvor har du sjekket scoren? (jeg vil prøve selv)

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Prøvd hos Bank Norwegian?

Anonymkode: e444d...78e

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så lenge du betaler alle regninger på forfall og ikke har ekstrem gjeld får du kredittkort (dessverre).

Har 150.000,- grense hos bank norwegian. Høyt, men hadde litt for lavt så jeg måtte søke om økning. Gikk på 1 min. Betaler alltid alt ved forfall.

Anonymkode: 838db...7db

Bank Norweagian kunne gi meg 10 000 maks! Søkte nettopp. Fikk først oppgitt 20 000, men det ble justert ned til 10 før signering…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...