Gå til innhold

Straffesak etter Pride-skytingen starter i dag.

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Det blir i interessant å se utfallet/straffeutmålingen for han og hans medskyldige. Saken vil vare til ut i mai. Det er mye som skal sies og belyses. Det blir en tøff tid for pårørende og vitner/fornærmede. Tøft å skulle møte han ansikt til ansikt. Vil Matapour  akseptere dommen han vil få?

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bare begynnelsen før jeg måtte gå. 
Virker ikke som Matapour har overvettes respekt… Ramadan du liksom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor saken starter under Ramadan og at fredag er viktig for muslimer. Vet du hva, retten driter i Ramadan og at du er muslim. Dette er Norge, vi er ikke et muslimsk land. Du har drept to personer og skadet flere for livet, ta litt ansvar.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (1 time siden):

Lurer på hvorfor saken starter under Ramadan og at fredag er viktig for muslimer. Vet du hva, retten driter i Ramadan og at du er muslim. Dette er Norge, vi er ikke et muslimsk land. Du har drept to personer og skadet flere for livet, ta litt ansvar.

Personlig forteller det meg at han vil slite med å legge et forsvar basert på utilregnelighet. 

Han former historien sin på samme måte som ABB, ved å rasjonalisere sitt virkelighetsbilde.

Hvis han fortsetter sånn, trenger ikke aktoratet mye vitner til å sikre han maksimal straff.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (3 minutter siden):

Personlig forteller det meg at han vil slite med å legge et forsvar basert på utilregnelighet. 

Han former historien sin på samme måte som ABB, ved å rasjonalisere sitt virkelighetsbilde.

Hvis han fortsetter sånn, trenger ikke aktoratet mye vitner til å sikre han maksimal straff.

Hvor høy vil den være? I dette landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PITTY said:

Forvaring.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (5 timer siden):

Han startet med å ta ordet akkurat på samme måte som Breivik gjorde første dag i retten. 🤔

Endret av Fountaine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (25 minutter siden):

Jeg mener påstanden er 30 år faktisk, som må være etter ny straffebestemmelse for terror.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han på TV i dag, var ingen tegn på anger der, tvert imot, an er troende til å gjøre det igjen. 

Burde få samme straff som ABB

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Stina234 said:

Så han på TV i dag, var ingen tegn på anger der, tvert imot, an er troende til å gjøre det igjen. 

Burde få samme straff som ABB

Sett han på samme celle som ABB. Blir sikkert god stemning.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger med? Så han på dagsrevyen i går da de filmet fra retten. Det var ubehagelig!! Han ser dritskummel og farlig ut. Stakkars mennesker som ble drept, skadet og truet av denne mannen. Håper han aldri slipper ut av fengsel! ❤️ Ønsker de som skal vitne i dag masse styrke og lykke til!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke straffer i Norge som er strenge nok for jævler som dette. Akkurat som med Breivik skulle jeg helst sett at dette "mennesket" hadde forlatt åstedet med et laken dratt over trynet. Det blir virkelig for dumt at vi skal behøve å fø på sånt søppel i flere tiår framover. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste straffen for slike selv sentrerte drittsekker er å sitte i fengsel og sakte men sikkert bli gammel og feit på brødmaten som dominerere fengsel diett og bli glemt av verden.

Tenk deg ABB 76 år og 100 kg, skallet som fan og ingen håp.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne; ''Rettssaken mot Zaniar Matapour''.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med han Matapour? Først er han så frekk at han ikke gidder å reise seg i retten, så gnåler han om Ramadan og fredag. Men å skyte folk, det er ok? Tenk at han er (hvis ikke kona har skilt seg fra han) gift og har barn. Stakkars unger. Jeg hadde nektet å snakke med faren min igjen om han hadde gjort noe sånt uten å angre. 

I følge noen venner av meg som kjenner denne tullingen så var han ikke sånn før. Han drakk alkohol og var veldig liberal. Må ha klikka for han. Håper han får LANG straff. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (16 timer siden):

Hva er galt med han Matapour? Først er han så frekk at han ikke gidder å reise seg i retten, så gnåler han om Ramadan og fredag. Men å skyte folk, det er ok? Tenk at han er (hvis ikke kona har skilt seg fra han) gift og har barn. Stakkars unger. Jeg hadde nektet å snakke med faren min igjen om han hadde gjort noe sånt uten å angre. 

I følge noen venner av meg som kjenner denne tullingen så var han ikke sånn før. Han drakk alkohol og var veldig liberal. Må ha klikka for han. Håper han får LANG straff. 

Hørte at det er skilsmisse der. Folk sier han har slitt psykisk og ble plukket opp og utnyttet av bhatti. Familien hans er vestlige og integrerte, han var også det men forandret seg helt etter bhatti

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PallePalle skrev (2 timer siden):

Hørte at det er skilsmisse der. Folk sier han har slitt psykisk og ble plukket opp og utnyttet av bhatti. Familien hans er vestlige og integrerte, han var også det men forandret seg helt etter bhatti

Ok, visste ikke at han er skilt. Jeg hørte også at han og familien ikke er muslimer i det hele tatt opprinnelig, de er visst veldig liberale og har aldri gått i moskèen etc. Likevel fascinerende at det går an å bli så ødelagt av Bhatti i voksen alder. Tenker også at det må være noe psykiatri når han er så totalt uberørt i retten. Han nekter å innse at han har gjort noe galt. Tragisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvor feig Bhatti er. Velger en psykisk syk mann og radikaliserer og utnytter han til å gjennomføre et terrorangrep fordi han er for feig selv. 😂

Endret av Fountaine
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting jeg lurer på. Hvordan kommer de sakkyndige frem til forskjellig konklusjon om hvorvidt Matapour er strafferettslig tilregnelig? To mener han er nettopp det, mens den tredje har konkludert med at han ikke er det, og at han er kronisk paranoid schizofren. Hvis det var tilfellet, burde ikke alle ha kommet frem til samme konklusjon??

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5BzvlX/rettspsykiatriske-rapporter-hoey-risiko-for-vold

Dette er også samme rettspsykiater som i sin tid mente at Anders Behring Breivik også var strafferettslig utilregnelig, noe retten valgte å se bort i fra, da det ble satt to nye rettssakyndige til å vurdere hans mentale helse og de kom frem til det stikk motsatte.

Hvem har rett? Det er jo ikke akkurat slik at man bare kan ta en blodprøve og se at personen lider av dét og dét? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...