Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ganske mye stearin på sofaen min. Har dere noen tips til hvordan jeg skal få det vekk?

Sofaen er av grovt stoff og jeg kan ikke ta av putene, så jeg må finne på noe direkte på sofaen. Brunstad Fia

Kanskje jeg må kjøpe meg en ny??? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei store Pus....

Bestemte meg for å legge inn mitt tips her, kanskje noen andre også kan ha bruk for det :)

Min erfaring er at det beste er å først skrape av det overflødige stearinet, før en legger høyabsorberende tørkepapir over flekken, og smelter stearinet med varmen fra et strykejern. Da trekkes stearinet opp i tørkepapiret, og vips..... etter mye jobb, irritasjon og frustrasjon, så har du en flekk mindre på sofaen!

Du behøver ikke å kjøpe en ny....(men stearin er selvfølgelig en meget god grunn til å bytte den ut om du er lei av den gamle og har lyst på en ny... :ler: )

Klem fra Lille Pus

Gjest Bodillen
Skrevet

Godt tips fra gjest her, bruker det selv. Men jeg bruker gråpapir. Vet ikke hva som funker best..

Skrevet
Hei store Pus.... 

Bestemte meg for å legge inn mitt tips her, kanskje noen andre også kan ha bruk for det :)

Min erfaring er at det beste er å først skrape av det overflødige stearinet, før en legger høyabsorberende tørkepapir over flekken, og smelter stearinet med varmen fra et strykejern.  Da trekkes stearinet opp i tørkepapiret, og vips.....  etter mye jobb, irritasjon og frustrasjon, så har du en flekk mindre på sofaen!

Du behøver ikke å kjøpe en ny....(men stearin er selvfølgelig en meget god grunn til å bytte den ut om du er lei av den gamle og har lyst på en ny... :ler: )

Klem fra Lille Pus

Tusen takk for tipset, Lille Pus.

Jeg ble kjempeglad for det flotte tipset.

Nå er sofaen skrapet, men jeg fikser tørkepapiret i morgen. Ellers får du ha en koselig kveld :ler:

STOR KLEM FRA MEG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...