Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt ut måneden etter en hasteoperasjon. Jobber turnus og var tildelt flere vakter på røde dager i påsken, der vi får 100 % tillegg. 

Hva skjer når jeg nå er sykmeldt disse dagene? Får jeg likevel betalt? Prøvde å søke litt på nett, ble bare forvirret 😅

Anonymkode: ce7b6...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får likevel betalt, det som er varslet er varslet

Skrevet

Så lenge du var satt opp på vaktene før du ble sykemeldt skal du ha utbetalt helligdagstillegget.

Se her, hentet fra holdpusten.no:

Sitat

Utgangspunktet er at ansatte skal ha full lønn under sykdom. Full lønn tilsvarer lønn inkl. tillegg ihht oppsatt turnusplan. I forbindelse med høytider utarbeides det egne turnuser. Er man syk/i permisjon i forkant av høytidene skal man ikke settes opp i disse turnusene, men skal ha lønn ihht grunnturnusen, og har da ikke krav på høytidstilleggene hvis man ikke jobber. Blir man imidlertid syk umiddelbart før en høytid/helligdag – men er satt opp på jobb på dager som genererer høytids-/helligdagstillegg skal man ha tilleggene utbetalt som om man hadde vært på jobb. Er man langtidssykemeldt eller i permisjon og ikke inngår i oppsatt høytidsturnus skal man heller ikke ha høytids-/helligdagstilleggene utbetalt, men bare ha utbetalt ”vanlige” tillegg for kveld/natt/lørdag/søndag ihht grunnturnus. Så hvis du var oppsatt til å jobbe ihht påsketurnusen men ble sykemeldt umiddelbart før påske, vil du ha krav på å få tilleggene utbetalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha betalt for de rød dagene du er satt opp på.

Anonymkode: 1ad43...31e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Dere er helt sikre? Hvis ikke må jeg avbryte sykemeldingen før tiden, har rett og slett ikke råd til å gå glipp av denne inntekten. 

Ble tildelt vaktene for et par uker siden, og de er satt opp i arbeidsplanen. 

Gjest Annas1992
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar! Dere er helt sikre? Hvis ikke må jeg avbryte sykemeldingen før tiden, har rett og slett ikke råd til å gå glipp av denne inntekten. 

Jeg var syk i julen, fikk tilleggene 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt sikker. Planlagte vakter skal alltid betales. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...