AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Jeg er sykemeldt ut måneden etter en hasteoperasjon. Jobber turnus og var tildelt flere vakter på røde dager i påsken, der vi får 100 % tillegg. Hva skjer når jeg nå er sykmeldt disse dagene? Får jeg likevel betalt? Prøvde å søke litt på nett, ble bare forvirret 😅 Anonymkode: ce7b6...81f
Forvirret23 Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Vi får likevel betalt, det som er varslet er varslet
Brunhilde Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Så lenge du var satt opp på vaktene før du ble sykemeldt skal du ha utbetalt helligdagstillegget. Se her, hentet fra holdpusten.no: Sitat Utgangspunktet er at ansatte skal ha full lønn under sykdom. Full lønn tilsvarer lønn inkl. tillegg ihht oppsatt turnusplan. I forbindelse med høytider utarbeides det egne turnuser. Er man syk/i permisjon i forkant av høytidene skal man ikke settes opp i disse turnusene, men skal ha lønn ihht grunnturnusen, og har da ikke krav på høytidstilleggene hvis man ikke jobber. Blir man imidlertid syk umiddelbart før en høytid/helligdag – men er satt opp på jobb på dager som genererer høytids-/helligdagstillegg skal man ha tilleggene utbetalt som om man hadde vært på jobb. Er man langtidssykemeldt eller i permisjon og ikke inngår i oppsatt høytidsturnus skal man heller ikke ha høytids-/helligdagstilleggene utbetalt, men bare ha utbetalt ”vanlige” tillegg for kveld/natt/lørdag/søndag ihht grunnturnus. Så hvis du var oppsatt til å jobbe ihht påsketurnusen men ble sykemeldt umiddelbart før påske, vil du ha krav på å få tilleggene utbetalt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Du skal ha betalt for de rød dagene du er satt opp på. Anonymkode: 1ad43...31e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Takk for svar! Dere er helt sikre? Hvis ikke må jeg avbryte sykemeldingen før tiden, har rett og slett ikke råd til å gå glipp av denne inntekten. Ble tildelt vaktene for et par uker siden, og de er satt opp i arbeidsplanen. Anonymkode: ce7b6...81f
Gjest Annas1992 Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar! Dere er helt sikre? Hvis ikke må jeg avbryte sykemeldingen før tiden, har rett og slett ikke råd til å gå glipp av denne inntekten. Ble tildelt vaktene for et par uker siden, og de er satt opp i arbeidsplanen. Anonymkode: ce7b6...81f Jeg var syk i julen, fikk tilleggene 😊
MarianneE Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Dere er helt sikre? Hvis ikke må jeg avbryte sykemeldingen før tiden, har rett og slett ikke råd til å gå glipp av denne inntekten. Ble tildelt vaktene for et par uker siden, og de er satt opp i arbeidsplanen. Anonymkode: ce7b6...81f Helt sikker. Planlagte vakter skal alltid betales. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå