AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Hei, Jeg ble hasteiperert for noen uker siden av en kirurg på et lite sykehus. Når jeg googler navnet hans, kommer det ingenting opp- utenom et innlegg i en lokalavis som viser at han spiller clarinett Trodde alle leger kunne googles opp, slik at deres bakgrunn som lege kommer opp. Stemmer ikke det? Denne kirurgen er vikar og utenlandsk. Anonymkode: bf801...87e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Det er ikke vanlig å finne informasjon om sykehusleger på offentlig sykehus på nett. Hvorfor har du behov for å vite mer om kirurgen? Anonymkode: 5ea49...2c6 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 Mannen er overlege, og gjør sitt beste for å ikke være synlig på nett. Nettopp på grunn av slike som deg. Synd at en yrkesgruppe skal bli forfulgt på den måten, og ikke kan være tilgjengelige på Gulesider, Facebook og mer. Anonymkode: d800f...c20 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Jeg er interessert i å finne ut om legens kvalifikasjoner, han har trossalt vært inni min kropp og jeg ønsker å se hans erfaring. Det er vel ikke rart å ville vite noe om det? Jeg kjenner til flere leger, og når jeg googler andre legene kommer det gjerne opp hva slags spesialiteter de interesserer seg for og jobber med, ulik forskning de har deltatt i osv. Jeg synes det er rart at absolutt ingenting kommer opp når jeg googler den kirurgen som har operert meg. Ts Anonymkode: bf801...87e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen er overlege, og gjør sitt beste for å ikke være synlig på nett. Nettopp på grunn av slike som deg. Synd at en yrkesgruppe skal bli forfulgt på den måten, og ikke kan være tilgjengelige på Gulesider, Facebook og mer. Anonymkode: d800f...c20 De blir da ikke noe mer forfulgt enn andre yrkesgrupper i disse internett- og goggletider hvor alt og alle googles. Anonymkode: 2d12f...8cb
Kålrota Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 (endret) Hvorfor skal du google kirurgen? Hva med å stole på systemet? Eller er du bedre kvalifisert til å avgjøre vedkommendes kompetanse enn de som ansatte ham? Nei, dette er sprøtt. Endret 12. mars 2024 av Kålrota 4 1
Phoenix Heart Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Er du skeptisk, siden du ønsker å finne ut ting om han?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 Alle kirurger kan ikke Googles nei.. jeg jobber selv med flere titalls kirurger, og har googlet nesten alle, for å få ansikt til navnene, men er kun noen av de jeg faktisk finner på Google. Anonymkode: c3611...40e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Grunnen til at du får opp andre kirurger er fordi de har vært med i forskningsprosjekter da. Jeg skjønner ikke hva du skal med den informasjonen, du får ikke noe ut av det. Du har blitt behandlet på offentlig sykehus og operert akutt, kirurgen har ansatt på sykehuset og oppfyller tydeligvis kvalifikasjonene for å bli ansatt. Du trenger ikke å vite noe mer enn det. Dette er ikke USA der du kan surfe etter de beste kirurgene for en planlagt operasjon. Om det er noe du mener er gjort feil så tar du kontakt med sykehuset for å høre og få informasjonen du er ute etter. Mener du på en eller annen måte at du har blitt feilbehandlet så får du kontakte Pasientombudet eller noe. Anonymkode: 16a3f...fe4 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De blir da ikke noe mer forfulgt enn andre yrkesgrupper i disse internett- og goggletider hvor alt og alle googles. Anonymkode: 2d12f...8cb Hvilken verden lever du i? De fleste yrkesgrupper er da ikke pålagt å oppgi fullt navn til mennesker i en veldig sårbar situasjon. De eneste gruppene jeg tror er mer utsatte er NAV ansatte og familieadvokater. Anonymkode: d800f...c20 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke vanlig å finne informasjon om sykehusleger på offentlig sykehus på nett. Hvorfor har du behov for å vite mer om kirurgen? Anonymkode: 5ea49...2c6 Sikkerheten vil jeg tro. Søkte opp alt jeg kunne finne og om en lege for å ikke ende opp som en av pasientene i "kirurgisk katastrofe" Anonymkode: 78dcd...a25
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkerheten vil jeg tro. Søkte opp alt jeg kunne finne og om en lege for å ikke ende opp som en av pasientene i "kirurgisk katastrofe" Anonymkode: 78dcd...a25 Og kirurgisk katastrofe er et program basert på norsk helsevesen? Dersom du sitter med sånne katastrofetanker og bekymringer så høres det ut som du ikke bør Google kirurger, men i stedet få behandling for helseangst. Anonymkode: 16a3f...fe4 1 1
Grüner Skrevet 12. mars 2024 #13 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Jeg ble hasteiperert for noen uker siden av en kirurg på et lite sykehus. Når jeg googler navnet hans, kommer det ingenting opp- utenom et innlegg i en lokalavis som viser at han spiller clarinett Trodde alle leger kunne googles opp, slik at deres bakgrunn som lege kommer opp. Stemmer ikke det? Denne kirurgen er vikar og utenlandsk. Anonymkode: bf801...87e Nei, det kan de ikke. Hvis du er innlagt på et offentlig sykehus er heller ikke ansattelister offentlig, bare på intranett. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #14 Skrevet 12. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er interessert i å finne ut om legens kvalifikasjoner, han har trossalt vært inni min kropp og jeg ønsker å se hans erfaring. Det er vel ikke rart å ville vite noe om det? Jeg kjenner til flere leger, og når jeg googler andre legene kommer det gjerne opp hva slags spesialiteter de interesserer seg for og jobber med, ulik forskning de har deltatt i osv. Jeg synes det er rart at absolutt ingenting kommer opp når jeg googler den kirurgen som har operert meg. Ts Anonymkode: bf801...87e Jeg kjenner også en del leger og det er vanskelig å finne noe info om dem. Anonymkode: e215a...102
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #15 Skrevet 12. mars 2024 Så bra at de verner om privatlivet. Er nok av gale personer der ute som snoker, så skjønner det veldig godt at de har minst mulig tilgjengelig. Anonymkode: 551b0...52b 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #16 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkerheten vil jeg tro. Søkte opp alt jeg kunne finne og om en lege for å ikke ende opp som en av pasientene i "kirurgisk katastrofe" Anonymkode: 78dcd...a25 Operasjonen er gjennomført for flere uker siden i følge innlegget til ts. Hvordan kan det handle om sikkerhet så lenge etterpå? Hvis ts har problemer må hun kontakte sykehuset, ikke Google. Anonymkode: 5ea49...2c6 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #17 Skrevet 12. mars 2024 Hvorfor har du behov for å forfølge kirurgen din? Anonymkode: 72bcb...878 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #18 Skrevet 12. mars 2024 Selvsagt vil man sjekke at legen faktisk har de rette kvalifikasjonene og evt erfaringer. Min nevrolog står nevnt flere ganger på nett, fordi han har publisert forskningsartikler, har flere stillinger, er internasjonalt engasjert i feltet sitt, sitter i styrer, underviser og mere til. 'Systemet' er ikke perfekt, det er ikke bedre enn de som har lagd det. Det er flere tilfeller hvor leger ikke har de kvalifikasjonene som ´påstås. Det er også interessant å vite om legen har blitt klag på. Anonymkode: 966b0...eb3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #19 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så bra at de verner om privatlivet. Er nok av gale personer der ute som snoker, så skjønner det veldig godt at de har minst mulig tilgjengelig. Anonymkode: 551b0...52b Det er da ikke snakk om legens personlige liv, men yrkesfaglig erfaring. Anonymkode: 966b0...eb3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #20 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da ikke snakk om legens personlige liv, men yrkesfaglig erfaring. Anonymkode: 966b0...eb3 Går mye på det samme. Men har du sjekket https://no.linkedin.com/ ? Anonymkode: 76a90...a46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå