AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Håååper noen har noe peiling på dette her, for finner ikke svar noen plass. Er alenemamma og får overgangsstønad på ca 14000 før skatt. Dette er beregnet ut fra min inntekt på 50% stilling som butikkmedarbeider. Permisjonen er over i juni, meeen jeg mistrives i jobben og har veldig lyst å si opp. Jeg har også lyst å ta et år skole etter endt permisjon. Men jeg vet ikke om jeg vil ha økonomi til det. kan jeg ta ulønnet permisjon og studere samtidig? hvis jeg sier opp jobben min vil overgangsstønaden da dobles siden jeg kun har 50% lønn/stilling i butikken? Eller hvor mye kan jeg regne med å få ekstra? Jeg kan rett og slett ikke dra tilbake å jobbe der uansett, så om jeg ikke har råd til kun skole et år blir jeg å finne en annen jobb. Men håper virkelig at jeg heller kan legge fokus på skole og være mer sammen med barnet mitt. Anonymkode: b72e4...ee2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Du kan selvsagt ta permisjon og studere. Da får du også rett til studielån. Jeg tviler på at du får økt overgangsstønad ved å si opp jobben. Meningen med stønaden EF å hjelpe deg til å bli i stand til å forsørge deg selv. Å slutte i jobben EF da kontraproduktivt. Anonymkode: c75f5...476
Gjest Bromance Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Nei, overgangsstønaden din blir ikke doblet. Dersom du ikke har inntekt, kan du få full overgangsstønad. Det vil si 22 241,25 kroner i måneden før skatt. https://www.nav.no/overgangsstonad-enslig#hva
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Har du ikke krav på overgangsstønad i 3 år for å ta utdanning? Som student med barn kan du søke bostøtte i Husbanken, du får vell og bidrag, utvidet barnetrygd, barnestipend og kan i tillegg søke lån i Lånekassen. Anonymkode: ce688...99d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 (Kg er et trygdeforum) Anonymkode: f163e...0f8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #6 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan selvsagt ta permisjon og studere. Da får du også rett til studielån. Jeg tviler på at du får økt overgangsstønad ved å si opp jobben. Meningen med stønaden EF å hjelpe deg til å bli i stand til å forsørge deg selv. Å slutte i jobben EF da kontraproduktivt. Anonymkode: c75f5...476 Så ulønnet permisjon og studere er rette veien å gå?😅 Anonymkode: b72e4...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå