AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Er det vanlig at partner kan oppleve symptomer på angst ved sykdom hos partner? Hva kan hjelpe personen med angst i den situasjonen, tenker du? Anonymkode: 8aba8...03b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Nei det er ikke vanlig. Anonymkode: bde96...382 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Nei, ikke vanlig med angst, da har man i utgangspunktet litt angstproblematikk/skjøre nerver. Vi har influensa i hus selv nå og min mann er desidert dårligst. Jeg har ikke noe angst for at han skal dø etc, men føler masse omsorg og sympati for han og lar han få være i fred (vi har barn) og bli servert det han måtte ønske. Anonymkode: 7950b...657 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 Influensa kan jo være dødelig, så ja... Men da mener jeg skikkelig influensa, med høy feber i mange dager. Anonymkode: 16447...c07
Hedda-78 Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 Nei, det er ikke vanlig å få angst-symptomer pga influensa. Litt bekymring, kanskje, men ikke angst. 3
svartkatt Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 Noen er jo mer bekymret for sykdom, bakterier osv.. om det er for seg selv eller den man elsker. Men om det går utover livskvaliteten bør man gjøre noe med angsten. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Jeg får ofte mer angst når samboeren min (eller barnet vårt) er sykt. Ikke fordi jeg er redd sykdommen de har i seg selv, men fordi noe er "off" og ute av balanse i heimen. Jeg liker ikke uforutsette hendelser, og sykdom er en klassisk trigger for meg. Jeg har kompleks ptsd. Anonymkode: aab5b...067
Kranken Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 Jeg vil si generelt nei, men samtidig da jeg hadde influensa sist ble min ellers veldig rolige mann veldig bekymret og ville ringe legevakta flere ganger. Det handler vel om at man blir syk på en annen måte enn til vanlig og at det er en viss risiko der, og spesielt om man får høy feber i flere dager og sånn.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Hva ligger i angsten da? Angst for at partneren skal bli skikkelig syk? Angst for at hen skal være syk i dagesvis? Angst for at hen skal være i dårlig humør? Anonymkode: ce5fb...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 Min eksmann ble veldig urolig hver gang jeg var syk. Han var redd han måtte ta ungene mer, og han likte ikke at noe var annerledes. Han er forøvrig under utredning for autisme nå. Anonymkode: a1501...5ab
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 Det er ikke vanlig nei. Jeg blir redd når min mann er syk, men jeg har angst for sykdommer så ehh ja.. Du skjønner. Anonymkode: 8b849...9e8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Influensa kan jo være dødelig, så ja... Men da mener jeg skikkelig influensa, med høy feber i mange dager. Anonymkode: 16447...c07 Om det ikke er en person med kraftig nedsatt immunforsvar pga alder eller sykdom eller det scenario du tegner skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha angst. Virker å gå inflasjon i det å ha angst over enhver liten trivialitet. Anonymkode: d8cfe...02d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #13 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg får ofte mer angst når samboeren min (eller barnet vårt) er sykt. Ikke fordi jeg er redd sykdommen de har i seg selv, men fordi noe er "off" og ute av balanse i heimen. Jeg liker ikke uforutsette hendelser, og sykdom er en klassisk trigger for meg. Jeg har kompleks ptsd. Anonymkode: aab5b...067 skriver under denne. Slik er jeg også. Jeg har også k- ptsd Anonymkode: 255f1...528
I Grosny Skrevet 12. mars 2024 #14 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 22.39): Er det vanlig at partner kan oppleve symptomer på angst ved sykdom hos partner? Hva kan hjelpe personen med angst i den situasjonen, tenker du? Anonymkode: 8aba8...03b Det overasker meg ikke om det er vanlig. Jeg tror en sikker diagnose kan hjelpe mot angst dersom den diagnosen indikerer at det ikke er farlig og at det går over.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #15 Skrevet 12. mars 2024 Jeg er lungesyk og har fått beskjed av legen at jeg kan dø av en influensa (jeg får heller ikke gå i narkose hvis det ikke er noe livstruende som gjør narkosen absolutt nødvendig) så ja, jeg får angst hvis partneren får influensa eller covid. Heldigvis så tar partneren min nok hensyn til dette at hen vaksinerer seg for begge deler, så vi har tatt de forholdsreglene vi kan ta, og influensaen og coviden har heldigvis holdt seg borte fra vårt hus sånn foreløpig. (vi har vært sammen i 2 år). Anonymkode: b8c3c...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå