Gå til innhold

Hva tenker folk egentlig om bifile kvinner i "hetero" forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en prat med en venn idag om hvordan jeg opplever å være bifil. Jeg er kvinne og sammen med en mann, men kan bli både tiltrukket og forelsket i begge kjønn. Jeg har likevel ikke vært i mange forhold, og det er laangt mellom hver person jeg opplever meg tiltrukket av.

Vennen min sier at hen hadde blitt skikkelig bekymret og sjalu om partneren deres var bifil, redd for å ikke være spennende nok, redd for at partneren ikke skulle være fornøyd med å bare ligge med det ene kjønnet osv. Vennen min er vanligvis veldig klok, så jeg ble litt satt ut av disse kommentarene.

Når jeg først har blitt forelsket i denne mannen er det jo han jeg har fokus på, ikke det faktum at han ikke er kvinne, hvordan det ville vært på være i et forhold med en kvinne i stedet osv...? Jeg har tidligere opplevd at (først og fremst) menn bare legger til grunn at jeg har en vill seksuell historikk bare fordi jeg er bifil også. Kan det være det som er grunnlaget for min venns forestillinger, at bifile automatisk antas å våre grenseløse seksuelt?

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kjenner det er litt sǻrt at legningen min skal oppfattes som noe som utgjør en trussel til ethvert forhold jeg er i, når det virkelig ikke er slik. Jeg har for eksempel aldri vært utro, og tror jeg har lite anlegg for å havne i en slik situasjon også. Men hvis dette er det folk flest tenker om bifile mennesker tror jeg at jeg kommer til å legge litt mer skjul på legningen min all den tid jeg uansett er i et hetero forhold.. 

Kjør debatt!🤗:regnbueflagg:

Anonymkode: 2a5f5...8da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vennen din tenker kanskje det nå som hen ikke er i den situasjonen. Det blir noe annet når man er glad i, kjenner og stoler på en faktisk person, ikke bare en fjern forestilling om hva det kanskje ville være å være sammen med en bifil person.

Jeg er også bi (pan) og har levd i et hetero forhold i veldig mange år. Jeg er ikke spesielt åpen om min legning. For det første skjer det omtrent aldri at det er et samtaletema og for det andre så er jeg litt redd for å fremstå som om jeg tror jeg er spesiell eller ønsker oppmerksomhet rundt det. Det ironiske er at jeg tenkte å si til deg at vi må gi opp å prøve å kontrollere andres tanker. Folk er folk og det vil alltids være noen som tenker ett eller annet om oss som ikke stemmer. Vi får bare være oss selv, det er det sunneste for oss på sikt! Tror jeg får ta mitt eget råd... :) 

Anonymkode: 62734...25a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er hent greit. 😁

Jeg bifil kvinne, men har ingen utfordringer med å være monogam av den grunn. Har vært det i de fleste forhold jeg har vært i, fordi det var krav fra mannen. Selv om jeg kan tiltrekkes av begge kjønn tiltrekkes jeg ikke av mange, og færre enn mange av mine heterofile venninner. Jeg er ikke en som lett faller for noen, eller tiltrekkes av mange, tross "dobbelt opp med muligheter". Å være trofast har aldri vært utfordrende for meg rett og slett, og slikt går nok ikke på legning egentlig. Jeg ville vært trofast også om jeg fant mange tiltrekkende. Det er bare uaktuelt å være utro for min del. 

I dette forholdet har jeg lov, men så sjeldent som jeg tiltrekkes av noen er det nok litt skuffende for min kjære egentlig. Han hadde nok ønsket mer slikt, men jeg er som jeg er. Dobbelt med muligheter liksom, men det hjelper jo lite når jeg er så kresen. 

Anonymkode: 9cbf1...01c

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det, og tenkte det var jo teknisk sett flere muligheter og flere ting som partner å ikke kunne utfylle for noen om de liker et kjønn jeg ikke har. Men! Jeg stoler på bifile om de sier at de har like mye muligheter til å være lojale som andre, og det er jo inviduelt med attrakjson og hva det innebærer for noen. 

Alle kan jo føle gresset er grønnere andre steder og det er inviduelt hvem som begår utroskap.

Har ikke hatt en bifil partner før, men er positiv til det om det skulle skje 😊

Anonymkode: ec571...231

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har tenkt på det, og tenkte det var jo teknisk sett flere muligheter og flere ting som partner å ikke kunne utfylle for noen om de liker et kjønn jeg ikke har. Men! Jeg stoler på bifile om de sier at de har like mye muligheter til å være lojale som andre, og det er jo inviduelt med attrakjson og hva det innebærer for noen. 

Alle kan jo føle gresset er grønnere andre steder og det er inviduelt hvem som begår utroskap.

Har ikke hatt en bifil partner før, men er positiv til det om det skulle skje 😊

Har ikke noe imot noen bifile i forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker om bifile som jeg tenker om heterofile ,homofile/lesbiske,panfile og aseksuelle helt uavhengig av hvilket kjønn partneren til den bifile har. 

Anonymkode: aa265...529

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min bekymrer seg ikke, og ønsker til og med at jeg skal ha sex med en kvinne, så jeg ikke går glipp av opplevelsen. Det er en terskel for meg, da jeg føler det blir utroskap, men han sier at han unner meg å gjøre det, da jeg aldri rakk å oppleve det, før jeg ble sammen med kjæresten min. Hjelper sikkert at han, som de fleste heterofile menn, tenner på tanken om to kvinner som har sex sammen. 

Anonymkode: 015e4...ece

Skrevet

Bifile blir mer stigmatisert enn lesbiske og homofile. 

Det er blant annet den fordommen som din venninne har at bifile er mindre monogame og har en større trang til å utforske andre mennesker mens de er i forhold. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig no go for meg.

Anonymkode: 33a61...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bifil og sammen med en mann. Før har jeg hatt bla. damekjærester. Faktisk har kjæresten spurt om jeg lengter etter også å være med damer, når jeg er med ham, noe som i mine øyne er et rart spørsmål. For jeg har jo det jeg trenger, i ham. 

Anonymkode: 83dca...358

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok ikke helt uvanlig tankegang, særlig med bifile menn. Er du bifil er du homo liksom og sånn er det med den saken. 

"Rasjonalet" bak det er vel at den bifile liksom har et behov for noe som partner aldri kan gi, derfor er det mer skummelt å være sammen med dem. Den bifile mannen som er sammen med en kvinne kommer til å savne pikk, rett og slett. En del av hans seksualitet blir aldri "tilfredsstilt" med kvinnelig partner. 

Jeg sier ikke det er sant, men det er litt sånn tankegangen er, hos noen.

Anonymkode: bf1c9...4b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er nok ikke helt uvanlig tankegang, særlig med bifile menn. Er du bifil er du homo liksom og sånn er det med den saken. 

"Rasjonalet" bak det er vel at den bifile liksom har et behov for noe som partner aldri kan gi, derfor er det mer skummelt å være sammen med dem. Den bifile mannen som er sammen med en kvinne kommer til å savne pikk, rett og slett. En del av hans seksualitet blir aldri "tilfredsstilt" med kvinnelig partner. 

Jeg sier ikke det er sant, men det er litt sånn tankegangen er, hos noen.

Anonymkode: bf1c9...4b8

Dette. Jeg hadde nok tenkt litt sånn i forhold til en bifil mann. Kanskje litt annereledes med en kvinne, da menn generelt er mer opptatt av sex enn kvinner. Samtidig så antar jeg at de er som andre, at når de har det bra i et forhold så er det forholdet nok. Men om det begynner å skrante litt så føler man nok at de på et vis har dobbelt så mange andre de kan bli interessert i siden de kan være fra begge kjønn.

Anonymkode: b2cf9...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre må jeg si jeg er litt skeptisk. Jeg har kjent litt på det i en situasjon.

Jeg var gift ble godt kjent med en gift kvinne.

Hun var i et ekteskap med en mann som var ulykkelig av flere grunner. Hun fortalte meg mye om det, men også på et tidspunkt at hun egentlig likte kvinner. Da ekteskapet gikk skeis sendte hun en lang frier-epost  (det er noen år siden) hvor hun betrodde at hun alltid hadde ønsket hun var gift med meg. Det var ikke aktuelt. Nå lever hun i et lesbisk forhold. (Vi var emosjonelt utro som bare faen. Jeg slet også i ekteskapet. Vi gjorde aldri noe mer)

Jeg vet hva jeg følte i denne situasjonen: Jeg var usikker på om hun tente på menn eller om jeg bare var en trygg havn og venn.

Det er kanskje lett å seksualisere bifile damer. Se for seg trekant etc, men da det ble en reell situasjon kjente jeg mest på en tvil. Jeg føler at tvilen var berettiget nå som hun er lykkelig med en kvinne og kaller seg lesbisk.

Anonymkode: ba22a...15e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er bifil og sammen med en mann. Før har jeg hatt bla. damekjærester. Faktisk har kjæresten spurt om jeg lengter etter også å være med damer, når jeg er med ham, noe som i mine øyne er et rart spørsmål. For jeg har jo det jeg trenger, i ham. 

Anonymkode: 83dca...358

Nettopp....jeg er også bifil, men holder meg jo til en om gangen. Uansett. Som single kan jeg fint like å ha kvinner som sexpartnere uten å være kjærester.

Anonymkode: 401b7...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...