AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Det finnes jo mange uskrevne regler om dating, hva som forventes, hva er normen, osv. Jeg har vært på en del dater uten noe kyssing, og min erfaring er at kvinner ikke går for kysset, er det dette som er det vanlige? Er man interessert i noe mer enn et vennskap bør jo et kyss komme tidlig, hvis ikke blir man vel fort friendzona. Er mitt inntrykk. I en datingsituasjon der man har møttes et par ganger og er interessert, forventer kvinner at mannen kysser henne først? Hva er det vanligste her ? Anonymkode: e5ff1...a8a
Måneskinn Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Aner ikke hva som er vanlig. Men jeg liker det når mannen tar initiativ til kyss sist jeg kyssa skjedde det litt fort, litt brått. Var egentlig veldig fint, men jeg ble litt overraska over hvor kjapt han ville kysse 😅 men det ble mange utover kvelden så det gikk seg til
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 For meg har det vært 50/50 hvem som har tatt initiativet. Myten om at kvinner skal være passive, hjelpesløse, små engler som sitter og venter på å bli "tatt" av en stor og sterk mann er for lengst død, heldigvis. 😂 Anonymkode: 85551...117 4
Queen19 Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Det har alltid vært mannen som har tatt initiativ på mine dater. Han ene gjorde det på et offentlig sted, uten å spørre, på slutten av første date, fullstendig turn off for meg… samboeren min derimot, sa bare veldig selvsikkert «nå kommer jeg til å kysse deg» da jeg var hjemme hos han på date, det likte jeg. Han var selvsikker, men ga meg en mulighet til å si nei, dersom jeg ikke ønsket det. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: For meg har det vært 50/50 hvem som har tatt initiativet. Myten om at kvinner skal være passive, hjelpesløse, små engler som sitter og venter på å bli "tatt" av en stor og sterk mann er for lengst død, heldigvis. 😂 Anonymkode: 85551...117 Kvinner flest er sykt tradisjonelle i denne sammenheng vanligvis. Dere tok fordelene med likestillingen, men ikke pliktene 😂 Det stemmer bare ikke med virkeligheten. Anonymkode: b4efe...315 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 Her var det hverken den ene eller den andre, mer en elektrisk stemning som gjorde at man vet hva som ligger i luften. Vi kysset hverandre. Anonymkode: 4bb49...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Jeg kyssa mannen først Anonymkode: 4a782...00c
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes jo mange uskrevne regler om dating, hva som forventes, hva er normen, osv. Jeg har vært på en del dater uten noe kyssing, og min erfaring er at kvinner ikke går for kysset, er det dette som er det vanlige? Er man interessert i noe mer enn et vennskap bør jo et kyss komme tidlig, hvis ikke blir man vel fort friendzona. Er mitt inntrykk. I en datingsituasjon der man har møttes et par ganger og er interessert, forventer kvinner at mannen kysser henne først? Hva er det vanligste her ? Anonymkode: e5ff1...a8a Det vanlige er å komme seg inne i hennes zone der det blir veldig make it or break it spenning også se an om hun trekker seg unna eller ikke. Lese litt kroppsspråk og sånt.
SPOCA Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Jeg skrev til samboer at jeg gjerne ville ha et kyss på neste date, og så gav han meg det da vi var på date dagen etter. Og fra den dagen var vi i praksis samboere.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 Har opplevd begge deler, men mannen jeg er sammen med nå ville nok ikke kysset meg før vi var på 57ende daten, hvis jeg ikke hadde tatt styringa. Han var redd for å presse seg på, og turte ikke mer enn å klemme, holde rundt osv. Kysset måtte jeg sørge for Syntes det var helt greit. Da ga han meg rom til å skikkelig kjenne at jeg ville det. Anonymkode: 7abbb...fa0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Nå er det år og dag siden jeg var på en første date… Men jeg har dessverre aldri tatt initiativ til kyss selv. 😬 Det måtte mennene styre med. Anonymkode: fd673...615
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 Jeg (kvinne) forhåpentligvis. Jeg tar ikke så "lett" på slik tilnærming og nærhet, så første kysset bør gå på mine premisser om det skal bli en neste date. Jeg kan leke med tanken ei stund før jeg kysser, såpass at det er synlig. Kysser han meg da, så er det greit. Jeg har erfaring med at menn føler de bør ta initiativet til første kyss - og gjør det derfor for tidlig. Som om de er redd jeg skal ta initiativ fordi de er for trege og så anse dem som tafatte, så de må gjøre det tidlig nok (= for tidlig). Anonymkode: 577f3...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Med nåværende date var det jeg som kysset ham først. Det var tydelig at vi kom til å kysse for begge parter uansett, så at det var jeg som tok det endelige skrittet var egentlig tilfeldig. Han har sagt i ettertid at han synes det var kult at det var jeg som gjorde det først Anonymkode: da5c8...80e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Her er det meg 9 av 10 ganger som har gått for første kyss. Har til og med møtt noen som var så redd for å ta initiativ at de lurte på hvorfor jeg tok så lang tid for å gå for kysset, herregud, vis litt interesse selv da 😂 Anonymkode: fb909...b95
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 Her gikk han for første kyss, men jeg var så sjenert at jeg snudde meg vekk så det landet på kinnet mitt. På neste date tok jeg mot til meg og kysset han. Flere år senere er vi gift 😊 Anonymkode: a7489...8d0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 Min nåværende kjæreste fikk et kyss av meg etter å ha møttes noen ganger, tror hun ble litt sjokkert og at det var et elendig forsøk av meg 😂 Jeg tør ikke ta det opp en gang, men hun har i ettertid etter en god stund sakt jeg er veldig god på å kysse og at det er deilig. Så det roet nervene mine i ettertid. Anonymkode: d79bc...bbb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 Ikke noen regel på det, men jeg (kvinne) har nok ofte vært først. Med kjæresten kysset jeg han begge første kveld vi møtttes. En gang for 20 år siden. Og så møttes vi nå som voksne ved en tilfeldighet og havnet på pub sammen med en stor gruppe felles venner. Jeg stod i dokø han var nettopp ferdig og måtte smyge seg forbi køen. Han kom da veldig nær og vi stod vendt mot hverandre slik vi var lent inntil hverandre. Jeg la en hånd på brystkassen hans og lente meg sakte mot han og kysset han. Det ble umiddelbart gjengjeldt, og han slapp ikke tak i meg resten av kvelden. Vi har snakket sammen hver eneste dag siden og dette er over et år siden.. håper han frir. Gleder meg til resten av livet sammen med han. Måtte det bli langt ❤️ Anonymkode: 21af1...481 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå