AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Del Skrevet 11. mars 2024 Spør for en venn som ble inspirert av mann/kvinne og trygdetrådene. Anonymkode: af0a7...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Del Skrevet 11. mars 2024 Jepp. Det er jeg også. Samboere på tiende året. Anonymkode: be622...7b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #3 Del Skrevet 11. mars 2024 Tror jeg er det og jeg burde ikke vært det, så nei. Hadde jeg visst han var autist hadde det vært et nei fra meg. Anonymkode: 25e26...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #4 Del Skrevet 11. mars 2024 Ja, jeg er det. Fikk diagnosen flere år inn i forholdet. Det går greit-ish. De store utfordringene er det vel han som har. Anonymkode: 9e9b1...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 11. mars 2024 #5 Del Skrevet 11. mars 2024 Kommer an på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 11. mars 2024 #6 Del Skrevet 11. mars 2024 Det kunne jeg, dersom han føles riktig for meg, kommuniserer godt og åpent og har min type humor og normalt utviklet empati. Vi måtte så klart også ha hatt en del felles viktige verdier og noen felles interesser. Min beste venn er gift med en autistisk mann. Han er kjekk, omsorgsfull og på veldig mange måter et flott menneske. Samtidig hadde ikke akkurat han vært riktig for meg, da han har noen sider jeg ikke kunne levd med. Men venninna mi kan det, og de har det veldig bra sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Del Skrevet 11. mars 2024 Om vi hadde passet sammen, ja. Anonymkode: 3402d...fd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #8 Del Skrevet 11. mars 2024 Det tror jeg ikke. De autistene jeg kjenner til er ganske merkbart rammet, og det har nok farget mitt syn såpass at det ville vært uaktuelt. Anonymkode: e297f...c60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. mars 2024 #9 Del Skrevet 11. mars 2024 (endret) Jeg har ofte taleflom, rusher litt i livet mitt. De autistene jeg kjenner, har kjent, tar alt jeg sier bokstavelig. Taleflommene klarer jeg å kontrollere nå, men akkurat denne typen får ikke frem det beste i meg, og det bør jo være relevant for relasjoner. Har jeg for eksempel vært på lang skitur, kommer inn på en hytte, så tar ikke jeg frem en bok, da vil jeg kose meg med kakao, bolle og snikksnakk. En merker det på sånne greier. Jeg kan ta frem en bok når jeg er solo, det er ikke det. Sånne greier. Så nei. Endret 11. mars 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #10 Del Skrevet 11. mars 2024 Tja, kanskje? Bestevenninnen min er autist, hun fikk diagnosen i voksen alder. Som ungdom var det fantastisk å bli kjent med en annen litt nerdete jente som ikke ville røyke bak gymsalen eller stjele på HM, som de «kule» jentene drev med. Anonymkode: 1340c...b79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 11. mars 2024 #11 Del Skrevet 11. mars 2024 Nei, det kunne jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #12 Del Skrevet 11. mars 2024 Har en kompis med autisme, han har hus og bil, tjener bedre enn de fleste. Kjæresten hans, hun har det bra i forholdet. Det er grader av autisme, du har de som skriker og slår og ikke-fungerende. Men du har også høyfungerende autister som takler livet, bra, noen ganger bedre enn de fleste Anonymkode: dc3c6...3dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #13 Del Skrevet 11. mars 2024 Absolutt! 😊 Er høytfungerende autistisk kvinne da, så vet ikke om jeg teller. Min mann har adhd, tror det er litt derfor vi fungerer så godt sammen, begge er nevrodivergente og har en viss forståelse for hverandres behov. Anonymkode: 94cc5...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #14 Del Skrevet 11. mars 2024 Ja, det kunne jeg. Jeg har en sønn på 17 år, som har autisme. Og han er helt fantastisk, har verdens største hjerte. Men jeg er og vernepleier, og jobbet med de med autisme i alvorlig grad, og de hadde jeg jo ikke blitt sammen med. Men det er jo og mange med autisme, som fungerer like bra som oss andre. Anonymkode: 30024...f9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Del Skrevet 11. mars 2024 Ja. Mannen jeg giftet meg med fikk diagnosen 9 år senere da barnet vårt fikk diagnose. Vi lever helt fint sammen. Anonymkode: 3d13e...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Del Skrevet 11. mars 2024 Jeg er autistisk mann og skjønner virkelig hvorfor mange kvinner unngår autistiske menn Å date en autistisk mann er det samme som at en mann skal date en kvinne med borderline. I begge tilfeller bruker man mer unødvendig energi for å få ting til å fungere. Anonymkode: 7dae0...5dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #17 Del Skrevet 11. mars 2024 Det kommer jo helt an på personen, ikke om han har autisme eller ikke. Anonymkode: a259c...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 11. mars 2024 #18 Del Skrevet 11. mars 2024 Nei, antagelig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #19 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, jeg er det. Fikk diagnosen flere år inn i forholdet. Det går greit-ish. De store utfordringene er det vel han som har. Anonymkode: 9e9b1...231 Nei de store utfordringen hans bli jo dine om dere er et par. Særlig om dere har barn sammen. Anonymkode: 500e3...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #20 Del Skrevet 11. mars 2024 Var sammen med en som garantert var innen autismespekteret. Han hadde hyperfokus på nerdete ting, var lynende intelligent men kun interessert i å bruke intelligensen på snevre områder. Jobbet som forsker og skrev den ene doktorgraden etter den andre. Stengte ute alt rundt seg. Var mest i sin egne boble. Sexen var mekanisk og lite samspill. Heldigvis innså han at væremåten hans ikke var særlig forenelig med å få barn og sa det var uaktuelt for ham. Det gjorde det lettere for meg å bryte ut av forholdet før det var for sent. Var glad i ham og han klarte å vise at han likte meg, men følte meg likevel ofte svært ensom i forholdet med ham. Anonymkode: 500e3...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå